2015-11-13, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Nej. Hen fick lindriga skador och ligger förmodligen redan hemma i sin eller föräldrarnas säng och sover.

lindriga skador är ju inte alltid ett skrubbsår på knäet direkt. Jag är inte så säker på att de är hemma redan.
Citera
2015-11-13, 00:08
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limetree
lindriga skador är ju inte alltid ett skrubbsår på knäet direkt. Jag är inte så säker på att de är hemma redan.

Dessutom är "lindriga skador" ett vagt uttryck, det kan i princip betyda vad som helst.
Citera
2015-11-13, 00:10
Medlem
Det här är nåt som förstorats upp enormt av media. Antingen är det en familjekonflikter eller bussföraren som av misstag knuffat omkull ungen. Hur som så är jag övertygad om att ingen svensk är inblandad
Citera
2015-11-13, 00:11
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limetree

"Lindriga skador" innebär i alla händelser att barnet INTE genomgår hjärnkirurgi, vilket påstods och det var det som var det väsentliga här - att dementera det påståendet som var totalt grundlöst.
Citera
2015-11-13, 00:14
Medlem
DaddyD2s avatar
Om det nu var en stressig busschaufför som sprang in i barnet, vad var han stressad till? Övre plan är för långfärdsbussar och det är aldrig rusningstrafik där. Bussarna står heller inte parkerade på busstorget under natten, utan i bussgaraget uppe i Odenskog. Så vad fan gjorde busschaufförens cykel inne i stan? Om han slutade vid 18-tiden så borde han ha haft första turen på morgonen, och alltså varit den som hämtat ut bussen i garaget. Jag tror inte att det är en riktig busschaufför vi har att göra med. Om det vore det så hade man redan nu vetat vem GM är, men han är efter 6 timmar fortfarande okänd.
Citera
2015-11-13, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
"Lindriga skador" innebär i alla händelser att barnet INTE genomgår hjärnkirurgi, vilket påstods och det var det som var det väsentliga här - att dementera det påståendet som var totalt grundlöst.

Ne det är jag beredd att hålla med om. Men att påstå att barnet ligger hemma i sängen är nästan lika grundlöst det med. Nog tror jag att Östersunds sjukhus skulle behålla en två-åring för observation under natten om de nu redan är klara med tester och tycker att barnet är rätt oskadd.
Citera
2015-11-13, 00:19
Medlem
AndreSanss avatar
Sjuka människor, det är dessa som vi glömmer bort när allt svensken och alla andra tänker på är flyktingar.

Hade resurser lagts på att ta hand om våra sjuka människor lite mer så hade förmodligen inte denna galning sprungit rundor och get sig på oskyldiga människor och i detta hemska fall, ett oskyldigt barn.

Farlig utveckling vi går till mötes, och sedan spelar det ju mindre roll just nu för stunden om han var vit eller brun.

Men får hoppas att polisen gör allt för att få tag på denna personen, ger han sig på ett oskyldigt barn så kan han ju i princip göra vad som helst.
Senast redigerad av AndreSans 2015-11-13 kl. 00:22.
Citera
2015-11-13, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sephine
Vi betänker oss att en person har överfallit och hoppat på ett tvåårigt barn. Polisen går ut med ett signalemente och nån får för sig att en viss person gjort det -bara det att personen som tror sig veta att han nu har den skyldige på kornet har fel.
Ett signalemente från polisen i det här skedet skulle kunna leda till att en helt oskyldig person blir lynchad.

Är ingen expert på sånt här men det skulle kunna vara anledningen till att polisen väljer att inte gå ut med signalementet.

Det här är nog f.ö skälet till att man ofta inte går ut med signalement i form av hudfärg eller etnicitet. Bara att läsa Flashback så fattar man ju varför.
Citera
2015-11-13, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runa57
Det här är nåt som förstorats upp enormt av media. Antingen är det en familjekonflikter eller bussföraren som av misstag knuffat omkull ungen. Hur som så är jag övertygad om att ingen svensk är inblandad

Och av misstag sparkade han barnet eller? Och stack sen för han kände sig dum?
Citera
2015-11-13, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
42% av New York times läsare har inga problem med att döda en baby. 28% är osäkra.

http://www.slate.com/blogs/browbeat/..._its_best.html

Du förstår alltså inte att det är skillnad mellan att tycka att det är hypotetiskt okej att döda ett barn som man med 100% sannolikhet VET kommer att vara skälet till att miljoner människor dör, och att attackera en unge på en busstation? Låtsas du vara korkad?
Citera
2015-11-13, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Vad det beträffar gärningsmannen, så kan vi iallafall vara helt säkra på en sak - DET VAR EN MAN!! Det patriarkala systemet fostrar MÄN till att lösa alla problem med våld, men en två-åring! Jag fattar inte hur vita män kan se sig själva i spegeln på mornarna!

Självklart. Och feministtanter med ljug och förställning och i total avsaknad av empati. Vi har iaf förmågan att älska innan vi slår. Ni kan ingenting mer än att bete er som efterblivna barn. Om inte vi män inte hade skapat allting hade ni varit kvar i grottstadiet, inte haft några hus, båtar, flygplan, ingen musik, ingenting. Men ni kan föda vilket är helt fantastiskt. Tyvärr vill ni ju mörda den förmågan, störda som ni är.
Citera
2015-11-13, 00:25
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Det här är nog f.ö skälet till att man ofta inte går ut med signalement i form av hudfärg eller etnicitet. Bara att läsa Flashback så fattar man ju varför.

Men man gick ju ut och sa att det var en medelålders busschaufför. Är det inte en risk att medelålders busschaufför blir mördande nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in