2015-11-12, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urmamaspimp
Jo, något sånt måste det nästan vara, om vi nu ponerar att det var en busschaffis som det verkar..
inte ens om en 2-åring skriker konstant hela vägen från Brunflo till Östersund så flippar man så om det inte redan finns någon trasigt i pallet.

Det är ju årets flipp
Citera
2015-11-12, 23:54
Medlem
det var en främling som satte av i jakt efter busschauffören, så det indikerar ju att det var allvarligt, dessutom så var det ju många vittnen och det känns ju som att rubriceringen skulle ändras på engång om alla inte stärkte den.

Förutom så tror jag knappast att man som polis gör en sådan rrubricering och går ut i media utan grund, och en mamma skulle inte spilla tid åt att ljuga för media, hon är ju med sitt barn.

Ni som påstår att vittnen som säger att en man ryckte ner en 2 åring i golvet, sen sparkar och sen stampar barnet hårt i ansiktet med avsikt för att döda.....är som att bli knuffad är ju helt vansinniga.

Lindriga skador, mår väl under omständigheterna = barnet hade tur och trots att barnet är skadat så är barnet tursamt nog vid liv och utan allvarligare skador...så tolkar iaf jag det.
sen kan näsan vara bruten och barnet fått en mild hjärnskakning men det är fortfarande lindriga skador under omständigheterna.
Citera
2015-11-12, 23:55
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Man ligger inte i hjärnkirurgi för att någon har snubblat över en. Vilken sorts kortslutning i hjärnan kan medföra sådana slutsatser? Anmäl dig till Karolinskas hjärnforskare för en studie så kan vi få reda på det.

Vem ligger i vad?

Ungen var lindrigt skadad.
Citera
2015-11-12, 23:55
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Man ligger inte i hjärnkirurgi för att någon har snubblat över en. Vilken sorts kortslutning i hjärnan kan medföra sådana slutsatser? Anmäl dig till Karolinskas hjärnforskare för en studie så kan vi få reda på det.

Hjärnkirurgi?
Citera
2015-11-12, 23:56
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runa57
Det kan ju va så att en svensk busschaufför råkade ha omkull ett utländskt barn o då blir det stora rubriker.

Ja, hela det här upplägget med det som står i polisanmälan och tidningsartiklarna är ju så ofantligt groteskt att jag börjar fundera på om det är något som inte stämmer.
Citera
2015-11-12, 23:56
Medlem
Citat:

oj ligger barnet under för hjärnkirurgi nu? ? Fy så hemskt
Citera
2015-11-12, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sp8018
Jag är inte alls så säker. Tror minst lika mycket på rasist-dåd från en galen svensk i det här fallet.

Men vi får vänta och se.
En infödd svensk, då hade signalement smällts upp lika snabbt som groggnäsan stack till Malta, för att skryta för EU- snubbar hur duktig han har varit.
Citera
2015-11-12, 23:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magoo63
En infödd svensk, då hade signalement smällts upp lika snabbt som groggnäsan stack till Malta, för att skryta för EU- snubbar hur duktig han har varit.

Nä, det hade det inte.
Citera
2015-11-13, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limetree
Jag tycker inte etnicitet spelar det minsta roll om jag ska vara ärlig, det är huvudsaken att barnet överlevde och personen blir tagen och dömd. Hade jag stått och bevittnat det hela så hade jag tappat vettet tror jag, en människa har INGEN anledning att ge sig på ett litet barn och så är det bara.

Min teori är att mannen var vit och han var vansinnig och psyksjuk. Anledning fanns inte, inte ens i hans ögon tror jag.

Det här ett typiskt PK sätt att resonera. Etniciteten är inte viktig...om han nu inte är vit. Eller?

Jag håller däremot med dig om att etniciteten inte spelar någon roll, vit/svart/brun eller vilken färg du vill. Mannen är ett as.
Citera
2015-11-13, 00:00
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:

Nej. Hen fick lindriga skador och ligger förmodligen redan hemma i sin eller föräldrarnas säng och sover.
Citera
2015-11-13, 00:01
Medlem
Det hela ska ha skett på övre plan inne på stationen - finns där kameror månne?
Citera
2015-11-13, 00:04
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Vem ligger i vad?

Ungen var lindrigt skadad.

Jaså?

Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Hjärnkirurgi?

Läste i tråden att barnet i fråga operaras/operarats, ganska rimligt antagande i så fall om det är fråga om huvudet.

Citat:

Inte säkert, men inte orimligt antagande med tanke på att det är ett barns huvud det är fråga om. Barns kranium är inte lika "hårda" som vuxnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in