2015-11-13, 00:26
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Ja, hela det här upplägget med det som står i polisanmälan och tidningsartiklarna är ju så ofantligt groteskt att jag börjar fundera på om det är något som inte stämmer.
Om det nu gick så fort att ingen hann reagera förrän chauffören var på väg därifrån så kan man fundera över följande scenario:

Chauffören kommer springande och snubblar över barnet som kommit tultande in från sidan.

Vid sammanstötningen tappar chauffören balansen, snubblar fram några steg och råkar sparka till barnet under dessa steg.

Chauffören drabbas av panik när han inser vad han har gjort och hör folk skrika och springer iväg.

Korkat och klumpigt, men i så fall inte avsiktligt.
Citera
2015-11-13, 00:27
Medlem
MGM? Är det klart om(han/hon) är från ett icke eller från ett skidåkande land?
Citera
2015-11-13, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindofmagic

Det framgick inte - för säkerhets skull?

Det enda man vet att han kommer från ett cyklande land. Plus att han antingen kör bussar, är på väg till en maskerad eller att vittnen behöver besöka en optiker..
Citera
2015-11-13, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Men man gick ju ut och sa att det var en medelålders busschaufför. Är det inte en risk att medelålders busschaufför blir mördande nu?

Nej, jag tror att du kanske förstår själv att det är avsevärt mindre sannolikt att källarrunkande flashbacknördar skulle försöka ge sig på en busschaffis.
Citera
2015-11-13, 00:31
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adseyi
Eller babbe som inte fick stanna kvar i landet.

Låter ytterst trovärdigt, eller en protest mot den så kallade gränskontrollen.

Sverige har genom sina självdestruktiva handlingar visat dessa empatilösa lyckosökare att man kan skada en Svensk och få bo i våra mysiga fängelser istället för att bli utvisad, dvs Ikea morden.
Citera
2015-11-13, 00:32
Medlem
Citat:
Det visar att 42% är kapabla till att mörda en bebis, förstod du verkligen inte det?

För att rädda livet på typ 60 miljoner människor? Ja, sannolikt skulle en hel del göra det. Det är väl fortfarande inte samma sak som att sparka ner en främmande 2-åring på en busstation? Eller menar du att det här dådet utfördes av en tidsresenär som vet att denna bebis kommer att växa upp till att bli en galen massmördare?
Citera
2015-11-13, 00:33
Medlem
AndreSanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kindofmagic

Kollade på brottsplats Sverige i kväll där de tog upp det, där verkade man ha planerat att inte gå ut med utseendet i sig på personen i fråga.

Endast ett signalement om att han var iförd busschaufförs klädsel.
Citera
2015-11-13, 00:35
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limetree
etniciteten är inte viktig om han är vit heller. Spekulerade enbart eftersom resten i tråden spekulerade. Jag hade inte ens en tanke på etnicitet innan jag såg att 80 % av alla inlägg här handlade om det.
Jag hade inte heller en tanke på etnicitet. Jag tänkte psyksjuk och eller droger, alkohol, hat mot barn kanske...
MEN! Enligt somliga här skulle det vara HELT begripligt om det var rasistiskt motiverat för då måste det ju handla om en busschaufför som kom som krigsbarn från Finland och fått nog av alla gapiga invandrarungar. D.v.s man resonerar som att antingen är gärningsmannen utlänning, eller så är brottsoffret mörkhårigt/mörhyat, och i bägge fallen får ju SD-patrullen sin världsbild bekräftad :-)
Och har INGEN av de inblandade något slags utländsk bakgrund blir det svårare att få ut nåt ideologiskt ur händelsen. Då blir det en icke-händelse, kanske en hysterisk lattemamma!
Citera
2015-11-13, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Låter ytterst trovärdigt, eller en protest mot den så kallade gränskontrollen.

Sverige har genom sina självdestruktiva handlingar visat dessa empatilösa lyckosökare att man kan skada en Svensk och få bo i våra mysiga fängelser istället för att bli utvisad, dvs Ikea morden.
Ja det ses nog bara som att man går före i asylprocessen, är jag rädd för, och den som tror att Ikea var något tillfälligt blir nog varse om att det förmodligen bara var början, tyvärr.
Citera
2015-11-13, 00:41
Medlem
Citat:
Spelar inge roll vem ungen är. Min länk visade att många har vad som krävs för att kunna döda ett barn, det var det diskussionen handlade om.

Ja, men var frågade man "skulle du kunna slå sönder ett litet barn med dina bara händer? Det är väl avsevärd skillnad på att t.ex mata bebishitler med gift eller alldeles för många värktabletter så att han inte vaknade morgonen därpå jämfört med att trampa sönder ett skrikande barn.
Skärp dig nu, du spårar.
Citera
2015-11-13, 00:41
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Fortfarande inget signalement angående utseendet?

I sådana fall så kan jag sätta min vänstra tutte på att det handlar om en kulturberikare.
Citera
2015-11-13, 00:48
Medlem
AndreSanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Fortfarande inget signalement angående utseendet?

I sådana fall så kan jag sätta min vänstra tutte på att det handlar om en kulturberikare.

Säkert gått ut direktiv från Dan Eliasson att misstänker man någon brottslingen med utländsk bakgrund nu för tiden efter det som hände i trollhättan, så ska det helst tystas ned, detta för bara med sig mer misstro för rättsväsendet.

Människor vet snart inte vem man kan lita på eller vad man ska tro på, är ju ingen bra start om man vill få till en bra integration.
Senast redigerad av AndreSans 2015-11-13 kl. 00:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in