2015-11-12, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Du kanske har en för billig och illasittande kostym
Kostymnissar brukar väl ha råd att åka egen bil till sitt jobb?

Jag kom med flyget. Något jagf skrivit tidigare I tråden.

Och om du tycker att polisen ska agera på något extra sätt mot människor med sämre kvalitet på sina kläder har vi ganska lite gemensamt. Vilket glädjer mig.
Citera
2015-11-12, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Vadå betala för? Inte fan kan du hosta fram 10 000 nya poliser imorgon, om du ens hade en magisk hatt. Det tar 5 terminer, så om vi satte in 10k idag skulle de kunna vara på våra gator om 2,5 år. Inte fan har vi tusentals latenta poliser som våra kommuner och landsting inte betalar för.

Ja betala för.

Du behöver ingen magisk hatt för att förstå att det handlar om pengar. Folk vill inte utbilda sig till polis eftersom lönesättningen för att hantera patrask är skit. En väktare tjänar mer de första 10 åren eller så.

Man har gjort "omorganisationer" i tio år eller mer. En "omorganisation" är helt enkelt något man gör för att spara pengar. Man skär med motorsåg i alla statliga finanser inklusive polisen.

http://www.blaljus.nu/nyhetsartikel/poliser-flyr-fran-polisen.
Citera
2015-11-12, 23:52
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag kom med flyget. Något jagf skrivit tidigare I tråden.

Och om du tycker att polisen ska agera på något extra sätt mot människor med sämre kvalitet på sina kläder har vi ganska lite gemensamt. Vilket glädjer mig.
Jag såg att du kom med flyget, men istället för bil (egen eller taxi) åkte du tåg som vilken annan tattare som helst, vilket var min poäng.
Själv tycker jag polisen ska fokusera på folk som ser ut som potentiella illegaler, vilket de tydligen gjorde. Vilket gläder mig.
Citera
2015-11-12, 23:53
Medlem
Hulls avatar
Förslagsvis tycker jag att alla flyktingar skall skriva in sig i organdonator registret som donatorer för att ens få bli påtänkta att få asyl i Sverige. Det är ett första test av empati som krävs i ett modernt Västerland.
Citera
2015-11-12, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Man har gränskontroll för att kunna hjälpa alla utan ID att söka asyl I Sverige. Man ordnar transport till migrationsverket så att de kan informera om alla rättigheter som asylsökande har.

Det är anledningen till att ha gränskontroll.

Ingen minskning, utan tvärtom tvinga alla som tänkte söka sig vidare till Finland och Norge att söka asyl I Sverige. Om de utan ID inte vill säoka asyl I Sverige avvisas de. Men det lär ju inte vara särskilt manga och de kommer såklart tillbaka med nästa tåg och svarar där "rätt".
Helt klart en ökning av asylsökande. Antar att Bandidos Danmark redan har öppnat verkstad för falska syriska pass.
Citera
2015-11-12, 23:55
Bannlyst
Citat:
Vad skulle möjligtvis kunna hända? Förutom 2 nerbrunna asylboenden och rekord av ensamkommande?
På fredagen den 13:e verkar ju allt möjligt skumt kunna hända. Läste lite snabbt på wikipedia och där stod nått om Jesus och tretton lärjungar. Huva säger jag bara. Vad gäller den här tråden så kan man ju bara spekulera. Någon gränspolis är otrogen med en annan gränspolis. En flykting från Syrien, som i Syrien var duktig privatdetektiv, blir vittne till det hela och kräver lite stålar för att hålla tyst.
Citera
2015-11-13, 00:06
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det är därför vi infört gränskontroller, med rikets säkerhet som motivering. De kommer från länder med krig och de kan lätt starta krig här.
Det är inte "vi" som har infört gränskontroller vars enda syfte är att hindra icke-vita från att komma in i landet - utan det är ni såssar som gjort det! Annie Lööf och centerpartiet leder det humanistiska/feministiska motståndet mot Löfvens katastrofala främlingsfientliga politik.
Citera
2015-11-13, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Ja betala för.

Du behöver ingen magisk hatt för att förstå att det handlar om pengar. Folk vill inte utbilda sig till polis eftersom lönesättningen för att hantera patrask är skit. En väktare tjänar mer de första 10 åren eller så.

Man har gjort "omorganisationer" i tio år eller mer. En "omorganisation" är helt enkelt något man gör för att spara pengar. Man skär med motorsåg i alla statliga finanser inklusive polisen.

http://www.blaljus.nu/nyhetsartikel/poliser-flyr-fran-polisen.

Det är inget specifikt för polisen som det lät på dig. Det finns inga pengar kvar till annat än Mohammeds. Så enkelt är det.
Citera
2015-11-13, 00:16
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Jag tror att skära ner på bidragen vore ett enormt misstag. Kriminaliteten skulle explodera i Sverige. Att skära ner på folk som kommer hit är det enda vettiga. Folk som bor här bör ha tillräckligt för att kunna dra runt ett hushåll. F.ö skulle näringslivet förmodligen grina eftersom köpkraften hos den har ganska så stora gruppen kommer att förintas.

Vilken köpkraft? Den köpkraften är finansierad av staten. Om svenskt näringsliv vill ha ett u-land så får dom väl flytta till Indien och byta namn till Indiskt näringsliv. Dom är ju ändå positiva till outsoursing. Åtgärder som idag anses vara brutala och barbariska kommer att vara otillräckliga om fem år om det här fortsätter. Kriminaliteten verkar ju frodas ändå.
Citera
2015-11-13, 00:17
Medlem
Citat:
Det är inget specifikt för polisen som det lät på dig. Det finns inga pengar kvar till annat än Mohammeds. Så enkelt är det.

Det är inget specifikt men det är en bidragande orsak till varför polisen är sorgligt underbemannad. Men att man är tvungna att ha gränskontroller kostar i princip ingenting i det stora hela. F.ö så går en hel del pengar till invandrare. Men pengar försvinner också ner i fickorna på privata aktörer överallt.
Citera
2015-11-13, 00:21
Medlem
Narkomats avatar
Är det någon som fått klart för sig vad som händer med de personer som säger att de vill söka asyl i Sverige? De sätts visst på några bussar och körs till närmaste ankomstcentral. Vad händer där? Lämnas de vind för våg eller bevakar man dem tills de har registrerats och fotograferats etc?
Citera
2015-11-13, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Vilken köpkraft? Den köpkraften är finansierad av staten. Om svenskt näringsliv vill ha ett u-land så får dom väl flytta till Indien och byta namn till Indiskt näringsliv. Dom är ju ändå positiva till outsoursing. Åtgärder som idag anses vara brutala och barbariska kommer att vara otillräckliga om fem år om det här fortsätter. Kriminaliteten verkar ju frodas ändå.

OT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in