2015-11-12, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Löfvens rasistiska vidrigheter slår alla rekord, med dessa rasistiska och främligsfientliga "gränskontroller". Tack och lov håller Annie Lööf fanan högt och protesterar mot dem och fortsätter att tala för ökad invandring. Hen är garanten för att Alliansen är det allternativ inom svensk politik som står öppet för omvärlden och mot rasisms. och vill öka invandringen. Märkligt nog tycks ju t.o.m. Batra vackla, eller är det ett trick för att dra Löfven vid näsan ytterligare en gång? (Hur vi lurade skjortan av henom med DÖ var mycket kul! )

Nu fick vi alla bekräftelse på att du är en invandringskritiker in disguise. Du har gjort ett digert jobb må jag säga. Men jag är inte säker på om jag håller med om dina metoder eftersom det skapar mer splittring och hat bland de som inte är så insatta. Pm:a "knullneger" om jag har rätt
Citera
2015-11-12, 18:42
Medlem
SJ verkar skita i gränskontrollerna. De vill inte att de stackars flyktingarna ska behöva visa ID.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/fritt-fram-for-flyktingar-utan-id-pa-sjs-tag/
Citera
2015-11-12, 18:43
Bannlyst
Citat:
Löfvens rasistiska vidrigheter slår alla rekord, med dessa rasistiska och främligsfientliga "gränskontroller". Tack och lov håller Annie Lööf fanan högt och protesterar mot dem och fortsätter att tala för ökad invandring. Hen är garanten för att Alliansen är det allternativ inom svensk politik som står öppet för omvärlden och mot rasisms. och vill öka invandringen. Märkligt nog tycks ju t.o.m. Batra vackla, eller är det ett trick för att dra Löfven vid näsan ytterligare en gång? (Hur vi lurade skjortan av henom med DÖ var mycket kul! )

Vad är felet med gränskontroller? Alla länder har det förutom EU men man börjar nu även inom unionen inse att den goda idén med EU att ha öppna gränser inte fungerar längre och det kunde man ju lista ut med röva. Det roliga är att vänsterpack aldrig är särskilt logiska heller och Lööf hon är bara ett stort skämt som likt Maud Olofsson är en fiende för Sverige
Citera
2015-11-12, 18:43
Medlem
Citat:

Jag rekommenderar att du har "Swedish spell-check" på din webbläsare.

Klart vi ska ha gränskontroller, du begriper väl att det finns risk för ISIS kommer in hit. Enligt en del artiklar verkar det redan vara så. Men du kanske vill ha det så? Kan ärligt talat inte avgöra om du är ett troll eller inkompetent.
Citera
2015-11-12, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Har ej läst argumenten tidigare men det finns ju två givna argument mot det du säger:

1. Flyktingar kan ej längre uppehållas illegalt i Sverige. Betänk att endast cirka hälften av afghaner får asyl i Sverige, cirka 30% skickas till något annat EU land och 20% avvisas till afghanistan. Dessa siffror kan mycket väl ändras att ge ännu mindre beviljade asyltillstånd i framtiden pga de många lycksökare. Därför är det många som inte söker asyl i Sverige. Troligen försöker de leva under jorden.

2. Signalpolitik. Sverige har nu äntligen, för första gången, sagt: vi "stänger" gränserna. Detta ger signaler till flyktingar. Läs tidningarna. Det är nu tydligt att Sverige inte längre säger "ja ja ja, kom hit, vi har plats, ni får allt" vilket flyktingar hittills antagit.

3. Svårare ta sig hit från Tyskland om man inte har ID. Troligen kommer många flyktingar hellre söka asyl i Danmark eller så stannar de i Tyskland. Syrierna har ju ID och de kan vi ta emot, men afghaner och andra lycksökare har ofta inte.
Nej. De med ID kommer in, och de utan ID kommer in om de lovar att söka asyl i Sverige. Man får dessutom direkttransport av migrationsvärdarna (polisen) till närmaste Migrationsverket.

Anledningen är art de ska kunna tas om hand och informeras om sina rättigheter. Endast se som ville leva i Sverige utan bidrag samt de som inte vill söka asyl i Sverige avvisas. Resultatet är rimligen att antalet som söker asyl i Sverige ökar. Och det är signalen.
Citera
2015-11-12, 18:48
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Ja detta är ju inte Sverige idag om man kollar på denna video, vilket helvete vi har med dessa som har lyckats komma hit.

https://www.youtube.com/watch?v=cQ-zrw8OtRk
Citera
2015-11-12, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av needcounseling
Jag rekommenderar att du har "Swedish spell-check" på din webbläsare.

Klart vi ska ha gränskontroller, du begriper väl att det finns risk för ISIS kommer in hit. Enligt en del artiklar verkar det redan vara så. Men du kanske vill ha det så? Kan ärligt talat inte avgöra om du är ett troll eller inkompetent.

Jag rekommenderar att du lägger av med tramset, det går utan problem att se vad skribenten av inlägget du citerar skriver, det där är bara trams.

Gränskontroller hjälper inte direkt i någon större utsträckning mot att motverka att ISIS krigare kommer in hit, nu är vi där igen. Argumentet "vi ska stänga gränserna och stänga ute de som flyr krigets Syrien, för annars kanske vi får in ISIS krigare i landet." Det börjar bli lite uttjatat nu.
Citera
2015-11-12, 18:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det spelar ingen roll, de är ansvariga för sina egna värdehandlingar. Är de måna om sin framtid så håller de hårt i passet.

Inte så lätt när flyktingsmugglarna tar passen under pistolhot och säljer dom till andra. Tror du att det är en version av Sällskapsresan eller?
Citera
2015-11-12, 18:49
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Sverige kan inte neka människor att söka asyl i vårt land enligt asylrätten.

Jo det kan vi visst. Jag som svensk kan inte slänga mitt pass åka och över till Finland och påstå att jag är från Syrien och behöver asyl. Finnarna kan påpeka att jag kom från ett ganska säkert Sverige och därför knappeligen är skyddsbehövande. Visst, jag kan [i]söka asyl[i], men den finska gränspolisen skulle kunna ge mig avslag på min asylansökan på 30 sekunder och skicka hem mig om de så ville. Inkvartering på flyktingförläggning ingår inte i de mänskliga rättigheterna. Så har vi gjort i Sverige också, se Luciabeslutet från 1989.
Citera
2015-11-12, 18:53
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Ja detta är ju inte Sverige idag om man kollar på denna video, vilket helvete vi har med dessa som har lyckats komma hit.

https://www.youtube.com/watch?v=cQ-zrw8OtRk
Det är därför vi infört gränskontroller, med rikets säkerhet som motivering. De kommer från länder med krig och de kan lätt starta krig här.
Citera
2015-11-12, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Att Sverige ska ha kontroll på vilka som kommer in i landet, asylrätten är en mänsklig rättighet.

Den uppfattningen måste vi arbeta hårt med att få bort.

Ett lands folk ska få bestämma om de anser att de har råd/möjligheter/utrymme/förutsättningar/intresse att ta emot främlingar. Ur en rent humanisitisk synvinkel tror jag ingen skulle protestera om det handlar om en mindre mängd utbildade eller utbildningsbara som snabbt kan komma i arbete och försörja sig själva.

En stor mängd däremot, vars identititet inte kan kontrolleras, som visar sig ljuga om sitt ursprung, som gör det till en livsuppgift att gå SFI, som begår brott och som medvetet kommer för att parasitera samhället vill vi inte ha in i samhället. Och är dessutom reurserna slut ovanpå detta så måste man säga stopp.

Om varje lands medborgare som drabbas av krig ska ha rätt att söka asyl i tex Sverige så kommer vårt land att raseras och förvandlas till ett u-land. Det går inte att generellt lova en asylrätt med bara dom premisserna. Det ser vi mkt tydligt nu.
Citera
2015-11-12, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Jag rekommenderar att du lägger av med tramset, det går utan problem att se vad skribenten av inlägget du citerar skriver, det där är bara trams.

Gränskontroller hjälper inte direkt i någon större utsträckning mot att motverka att ISIS krigare kommer in hit, nu är vi där igen. Argumentet "vi ska stänga gränserna och stänga ute de som flyr krigets Syrien, för annars kanske vi får in ISIS krigare i landet." Det börjar bli lite uttjatat nu.

Varför ska vi ta in folk utan ID-handlingar? Barn är ok. Du förstår väl att oddsen för att sålla bort terrorister/brottslingar är större om man för kontroll.

http://www.allehanda.se/allmant/angermanland/asylsokande-till-boendepersonal-ni-vet-om-att-det-finns-is-medlemmar-har-va

Inser du inte allvaret?

Tillhör du den vänsterskara som behöver sig ett terrordåd innan du vaknar upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in