Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jag var tydlig med att jag tycker att de som inte kan legitimera sig ska avvisas direkt utan omväg via Migrationsverket, kan jag säga det på ett tydligare sätt?
Vi har haft den här gränskontrollen i mindre än ett dygn, ge det en chans. Polisen fick reda på den här uppgiften ungefär när du och jag fick den förmedlad via media. Jag vågar slå vad om att polisen kontinuerligt utvärderar dagens insats samt för dialog med uppdragsgivaren och det kommer att utmynna i ett arbetssätt som stör allmänheten så lite som möjligt är.
Kritisera inte polisen, häng istället regeringen som har varit ytterst otydlig med vad målsättningen är med den här gränskontrollinsatsen.
Superkul att du har åsikter. Kan säkert vara intressent. Men det påverkar knappat hur polisen agterar idag. Och hur det fungerar idag.
Polisens insats idag ska kritiseras. den är felaktig. Precis som hela flyktingpolitiken. Den är felaktig.
Inte alls fel att de får höra det.
Ungefär som när tågen ständigt är försenade och du sager det tiull konduktören. Inte hans fel såklart, men han är "kundkontakten". Självklart får du säga till honom att det är för jävla dåligt.
Sluta upp med att vara en mes. Knyta näven I fickan. Våga stå för dina åsikter.