2015-11-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Det var gränspolisen som beordrade färjebolagen att införa passkontroller. Inte fan kom de på idén själva.
De beordrar ingenting. Det är vad bolagen själva anser vara klokast för att inte hamna I ekonomiska snårigheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tim00Bloom
På Aktuell intervjuas nån ordförande för ensamkommande. Varför?

Det jag undrar är hur han kan få beslutet om gränskontroller att vara rasistiskt när polisen i aktuellt var väldigt noga med att ALLA KONTROLLERAS! Detta handlar väl om landets säkerhet gentemot folk som "försvinner" och riskerar hamna i ett skuggsamhälle(=ansvar). Sverige har tagit ett oerhört stort ansvar som varje svensk kan vara stolt över,och asylrätten finns ju kvar? Verkar som att man valt en person som inte har någon som helst insikt i hur de svenska samhällsfunktionerna påverkas.

Vill man ha fri invandring som MP så kommer det sluta i stora flyktingläger med tält precis som i Turkiet, Libanon och Jordanien, fast med ett kallare klimat som folk redan klagar på. Enda fördelen jag kan se är att de slipper all sand som flyger runt där. Att tvinga alla arbetande i Sverige att bära kostnaderna detta innebär är i sig en utmaning, då vi har det väldigt bra här och alla inte är villiga att ge upp detta. Om gränskontroller på något sätt innebär att Sverige kan ges möjlighet att få lite lugn så att man kan lösa problemen som samhällsfunktionerna står inför så måste detta väl ses som positivt? Kaos är inte "ordning och reda".
Citera
Avstängd
Hemi57s avatar
Tyvärr tror jag inte detta kommer att strypa invällningen särskilt mycket.. Psykologiskt kan det ha effekt på svensken, som kan invaggas i någon falsk tro att nu stryper vi mottagandet..
Nä ska nåt ske måste svensken först lära sej skillnaden mellan JA och NEJ..
Vi får väl se om några veckor vad detta fick för effekt..
Citera
2015-11-12, 22:19
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Felaktigt! Polisen väljer inte ut att bara kolla de som inte "ser" svenska ut, de kollar alla. Även blondiner! Det redogjorde de för i kvällens Aktuellt.

Tror du på detta?!
Citera
2015-11-12, 22:19
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Felaktigt! Polisen väljer inte ut att bara kolla de som inte "ser" svenska ut, de kollar alla. Även blondiner! Det redogjorde de för i kvällens Aktuellt.

Detta är så bisarrt så man knappt finner ord.

= Blondiner med urnordiskt utseende lär nog extremt sällan vara asylsökande från mellanöstern......

= Personer med typiskt MENA-utseende, gärna med ett litet inslag av asiat, och som kånkar på en stor packning lär med kanske 30-50% sannolikhet vara asylsökande från Afghanistan.

= Polisen har begränsade resurser och bör använda dessa så effektivt som möjligt.

Då, varför, varför, varför ska vi inte vara smarta och oftare kolla Afghanen??

Bara i "Dumme Schweden".
Citera
2015-11-12, 22:20
Moderator
OYs avatar
Finns det en enda svensk förutom sverigedemokrater som över huvud taget har förstått vad problemet är? Varför ska det vara så svårt att förstå att det inte finns bostäder till invällarna, det är själva grunden för det kaos vi upplever just nu.

Gränskontroll i all ära, men det är att sila mygg och svälja kamelryttare. Jag har inte hört en enda politiker, mediaperson, självutnämnda experter eller annat löst folk tala om att lösningen på problemet är att imorgon dag påbörja arbetet med att göra flyktingarnas hemländer attraktiva att bo i.

Det kan väl inte vara så att det är ett självändamål att alla ska komma till Sverige? Stäng gränsen helt tycker jag, det kallar jag för signalpolitik.
Citera
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nå det gjorde de fan inte när jag passerade Hyllie. Jag var arg så jag skakade då jag skällde ut de misslyckade fanskapen till flyktinvärdar. Och de visste mycket väl vafan de gjorde. Mumlade om urs¨kt men tt de måste...

tragiska jävla spillror.

Och de ska skydda mig och min familj?!

Jävla as! Jag ordnar själv med mitt skydd.

Ville du verkligen svara mig? För jag vet inte vad du pladdrar om...
Citera
Medlem
Citat:
Mycket moget av dig att skälla ut polisen! Eller inte! Hur dum i huvudet är du? Skälla ut polisen för att de gör sitt jobb som råkar vara grännskontroll! Jösses! Behandlade de inte dig tillräckligt kungligt?
Jag skäller ut folk då de beter sig som dumarslen. Att på en knutpunkt försena folk med att be om ID är idiotiskt. Jag skäller ut dem på klockren svenska för helvete.

Knappast deras uppdrag att försena mig.

Och att agera flyktingvärdar I en situation då brottsligheten fullständigt tagit over Malmö?! Vansinne! de ska fan ha skit för att de försummar sitt egentliga arbete. Att skydda medborgarna.
Citera
2015-11-12, 22:21
Medlem
Finns väl ingen som kvar någon respekt för Sveriges syltryggar till poliser? Är snarare förvånad att de inte står där och delar ut rosor till de asylsökande. Enligt deras fack får de tydligen PTSD av detta också.
Citera
2015-11-12, 22:22
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nu klagas det även på att polisen väljer ut de som tror är flyktingar pga. etnicitet! Hehe, hur fasiken skall man annars göra det på ett smidigt sätt? Jag kan, efter ha jobbat med slikt patrask sålla ut många folkgrupper i världen. Afghaner är oftast lättast om man skall se på ett specifikt land. Afrikaner kan ju komma från hela, djävla Afrika och likadant med de från Mellanöstern...

Vad är det för ett djävla land ni i HBTQ-vänstern skapat, när inte ens polisen får gå på instinkt och erfarenhet? Ni är fan galna, allihop! Iof sig lätt att komma runt genom att haffa en "svenne", var tionde minut... Men, det sjuka är att man ger polisen direktiv samtidigt som man bakbinder dem i sin yrkesutövning... Bara i Sverige!

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/forskare-ledningens-direktiv-satter-poliser-i-ravsax

Fast makten har stått får den ena lögnen efter den andra sneaste halvåret för att dagen därpå göra precis tvärtom mot vad de lovat. Du skall se att nog i huvudsak blir svartskalleachmeds som får legga sig på sikt. Några de Svenska medborgare med utlänsdka rötter som tvingas utstå det kommer att klaga, och Adam Tensta får kanske spel, men det blir som det blir.
Citera
2015-11-12, 22:22
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mons.Quixote
Ni alla missar något HELT VITALT, regeringen ville inte ha gränskontroller. De införde dem ändå. Det betyder att något har gått jäkligt snett, verkligheten har kommit ikapp och åtgärder krävs.

Problemet nu är att detta inte kommer räckaa; när regeringen inser det, vad kommer de göra då?

Detta är början på slutet. Motvilliga desperata åtgärder, så kommer det hålla på några dar, kanske en vecka, sen blir det full kris

Engelska The Guardian bevakar EU mötet på Malta och där står bl a det här:

Citat:
Swedish delegates sounded desperate, according to witnesses, telling the summit that their asylum system was on the brink of collapse.

http://www.theguardian.com/world/2015/nov/12/migration-crisis-european-and-african-leaders-agree-18bn-trust-fund
Citera
2015-11-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vi var redan på väg mot kollaps dock långsamt, det här ger 7 klövern en chans att framstå som " vettiga" än så länge har bara M och KD tagit chansen.

Citat:
Ursprungligen postat av Moksha
Känns lite väl kryptiskt. Vill du utveckla?

Det liberala demokratiska systemet är inte lösningen på problemet. Den är inte orsaken, men i alla fall förutsättningen till den olyckan vi i dag befinner oss i. En kollaps är önskvärd därför den breder väg för det som kommer efteråt. Vi vill inte ha kompromisser och reformer. Även om 7-klövern vänder kappan efter vinden i och med den stundande Europeiska kollapsen har folkets förtroende för eliten och media undergrävts och opportunister och medlöpare demoraliserats. Det kan aldrig gå tillbaka till usual business efter detta. Jag säger inte att allt kommer lösas imorgon , men hela fundamentet elitens lerfötter vilat på har glidit ner i diket.

Ernst Junger skrev (min översättning): "Hur blir en snöboll till en lavin? Precis som omgivningen måste den vara gjord av snö, resten tar det lutande planet hand om. Samma förhållande gäller människor och idéer. "

Nu är lavinen snart mogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in