2015-11-12, 23:33
Medlem
Er tilstrømmingen av asylanter fortsatt like stor?
Finnes det noen oversikt over antall asylanter fra dag til dag? Eventuelt link?
Citera
2015-11-12, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Vadå betala för? Inte fan kan du hosta fram 10 000 nya poliser imorgon, om du ens hade en magisk hatt. Det tar 5 terminer, så om vi satte in 10k idag skulle de kunna vara på våra gator om 2,5 år. Inte fan har vi tusentals latenta poliser som våra kommuner och landsting inte betalar för.

Behövs inte. En snabbkurs på två dagar och järnrör.. Järnrör har vi redan förresten..
Citera
2015-11-12, 23:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Men det innebär att fler söker asyl I Sverige. Och att polisen sätter av resurser för att fler ska söka asyl I Sverige. Och du tycker att det är rimligt.

När jag konfronterade poliserna som faktiskt utförde "kontrollen" så var det uppenbart att de skämdes. De bad om urs¨kt och sa "don't shoot the messenger". Men du tycker att det är bra?

Jag var tydlig med att jag tycker att de som inte kan legitimera sig ska avvisas direkt utan omväg via Migrationsverket, kan jag säga det på ett tydligare sätt?

Vi har haft den här gränskontrollen i mindre än ett dygn, ge det en chans. Polisen fick reda på den här uppgiften ungefär när du och jag fick den förmedlad via media. Jag vågar slå vad om att polisen kontinuerligt utvärderar dagens insats samt för dialog med uppdragsgivaren och det kommer att utmynna i ett arbetssätt som stör allmänheten så lite som möjligt är.

Kritisera inte polisen, häng istället regeringen som har varit ytterst otydlig med vad målsättningen är med den här gränskontrollinsatsen.
Citera
2015-11-12, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Införs gränskontroller med ID så minskar invandringen.

Jag Älskar mitt land där mina förfäder är födda och kämpat för landet.

Men av alla dessa invandare vill kämpa för Sverige förutom bidragen ?

Man har gränskontroll för att kunna hjälpa alla utan ID att söka asyl I Sverige. Man ordnar transport till migrationsverket så att de kan informera om alla rättigheter som asylsökande har.

Det är anledningen till att ha gränskontroll.

Ingen minskning, utan tvärtom tvinga alla som tänkte söka sig vidare till Finland och Norge att söka asyl I Sverige. Om de utan ID inte vill säoka asyl I Sverige avvisas de. Men det lär ju inte vara särskilt manga och de kommer såklart tillbaka med nästa tåg och svarar där "rätt".
Citera
2015-11-12, 23:36
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Och man borde sluta ta ID på personer I kostym med en jävla portfölj som skäller ut dem då jag uppnebart hade bråttom till mitt anknytande tåg.
Du kanske har en för billig och illasittande kostym
Kostymnissar brukar väl ha råd att åka egen bil till sitt jobb?
Citera
2015-11-12, 23:37
Bannlyst
Citat:

Varför då? De kommer ju enbart ta fram sina tappade pass och söka asyl iaf.
Citera
2015-11-12, 23:38
Medlem
Citat:

Det finns oändligt många som också älskar ditt land. De gillar inte skogen. Inte maten heller. De tycks förakta den svenska flickan. Men de ÄLSKAR det bidragssystem som vi har i det här landet..
Citera
2015-11-12, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag var tydlig med att jag tycker att de som inte kan legitimera sig ska avvisas direkt utan omväg via Migrationsverket, kan jag säga det på ett tydligare sätt?

Vi har haft den här gränskontrollen i mindre än ett dygn, ge det en chans. Polisen fick reda på den här uppgiften ungefär när du och jag fick den förmedlad via media. Jag vågar slå vad om att polisen kontinuerligt utvärderar dagens insats samt för dialog med uppdragsgivaren och det kommer att utmynna i ett arbetssätt som stör allmänheten så lite som möjligt är.

Kritisera inte polisen, häng istället regeringen som har varit ytterst otydlig med vad målsättningen är med den här gränskontrollinsatsen.
Superkul att du har åsikter. Kan säkert vara intressent. Men det påverkar knappat hur polisen agterar idag. Och hur det fungerar idag.

Polisens insats idag ska kritiseras. den är felaktig. Precis som hela flyktingpolitiken. Den är felaktig.

Inte alls fel att de får höra det.

Ungefär som när tågen ständigt är försenade och du sager det tiull konduktören. Inte hans fel såklart, men han är "kundkontakten". Självklart får du säga till honom att det är för jävla dåligt.

Sluta upp med att vara en mes. Knyta näven I fickan. Våga stå för dina åsikter.
Citera
2015-11-12, 23:40
Medlem
snurresnigels avatar
Om dagens flyktingströmmar består knäcks statsfinanserna. Har inte varit så rädd för vad politikerna håller på att ställa till med gällande landets ekonomin därför att jag helt enkelt trott att vi svenskar kan ekonomi och ta vara på vårt land men har börjat bli lite orolig.. Jävligt äcklig känsla. Kan inte undgå att tänka på Grekland också där några hundra politiker körde landet i botten.
http://www.affarsvarlden.se/tidningen/article3945039.ece
Senast redigerad av snurresnigel 2015-11-12 kl. 23:46.
Citera
2015-11-12, 23:40
Medlem
Citat:
Man har gränskontroll för att kunna hjälpa alla utan ID att söka asyl I Sverige. Man ordnar transport till migrationsverket så att de kan informera om alla rättigheter som asylsökande har.

Det är anledningen till att ha gränskontroll.

Ingen minskning, utan tvärtom tvinga alla som tänkte söka sig vidare till Finland och Norge att söka asyl I Sverige. Om de utan ID inte vill säoka asyl I Sverige avvisas de. Men det lär ju inte vara särskilt manga och de kommer såklart tillbaka med nästa tåg och svarar där "rätt".

Sverige har inte råd att dela mig sig dessa pensionsräddare till grannländerna. Någon måtta måste det vara med solidariteten.
Citera
2015-11-12, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bird-is-the-word
Fan, imorgon är det fredagen den 13:e! Hoppas ingenting händer.

Vad skulle möjligtvis kunna hända? Förutom 2 nerbrunna asylboenden och rekord av ensamkommande?
Citera
2015-11-12, 23:41
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Er tilstrømmingen av asylanter fortsatt like stor?
Finnes det noen oversikt over antall asylanter fra dag til dag? Eventuelt link?

Migrationsverket publicerade statistik dag för dag, med intressanta veckosummeringar med grafer osv.

Men i måndags slutade de tvärt och skyllde på osäkerhet, och har därefter inte återupptagit rapporteringen.

migrationsverket.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in