2015-11-08, 14:18
Medlem
En väninna pekar ut gärningsmannen
http://s1033.photobucket.com/user/da...7cfpa.jpg.html
bild på fyndplatsen samt uttalande från Jeanettes ryskalärare:
http://s1033.photobucket.com/user/da...zkwhx.jpg.html
Citera
2015-11-08, 21:19
Medlem
Spionorganisations avatar
Vilken adress bodde den som polisen trodde var gärningsmannen på?
Senast redigerad av Spionorganisation 2015-11-08 kl. 21:59.
Citera
2015-11-08, 21:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Adressen i Södertälje 1969?

Citat:
Ursprungligen postat av Spionorganisation
Vilken adress bodde den som polisen var gärningsmannen på?

Menar du den adress där han bodde som inneboende hos en kvinna i Södertälje 1969?
Citera
2015-11-08, 21:26
Medlem
"Hon såg mördaren smyga på vägen"
http://s1033.photobucket.com/user/da...bk6z9.jpg.html
Citera
2015-11-08, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Menar du den adress där han bodde som inneboende hos en kvinna i Södertälje 1969?

Den adressen menar jag, ja. Är den känd för allmänheten?
Citera
2015-11-08, 22:23
Medlem
Skaraborg2s avatar
Oklart vilken adress han var inneboende?

Citat:
Den adressen menar jag, ja. Är den känd för allmänheten?

Jag undrar om den adressen har blivit känd för allmänheten? Tror aldrig jag har sett den. Blev den det så lär den uppgiften vara bortgömd numera.

Litet går ändå att få fram på ett ungefär var GM bodde. Han var alltså inneboende hos en äldre kvinna. Han gjorde sexuella närmanden mot henne och när hon avvisade honom blev han alldeles rasande. Kvinnan blev livrädd och sprang till polisstationen.

Eftersom detta var en äldre person som sprang dit lär hon ha bott i närheten av denna. Polissationen 1969 kan ha legat på Jovisgatan.

Kanske var denne man boende 1969 på Jovisgatan, Kaplansgatan, Dalgatan eller i trakterna runt dessa gator?
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-11-08 kl. 22:33.
Citera
2015-11-10, 15:38
Medlem
Ap-ungens avatar
Då var man tillbaka i tråden 5 år senare.

Har tyvärr inte sett och läst artiklar/program etc. ang. detta fallet. Kanske borde det.

Men kan garantera Er att de uppgifter jag lämnade i tråden tidigare stämmer till 100%. Min källa står mig mycket nära och denne persons uppgifter finns det ingen som helst anledning att misstro. Tyvärr skulle fler detaljer avslöja för mycket.

En del blev provocerade av mina uppgifter på Svenska Mord såväl som här på FB.
Givetvis en mycket tragisk händelse. Ville endast dela med mig av mina uppgifter så en del spekulationer kunde avta.
Polisen vet mycket väl vem GM är men återigen, pga. mycket svår psykisk ohälsa kunde detta fall aldrig officiellt klaras upp.
Citera
2015-11-11, 12:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Polisiärt uppklarat.

[quote=Ap-ungen|55341878]Då var man tillbaka i tråden 5 år senare.

Har tyvärr inte sett och läst artiklar/program etc. ang. detta fallet. Kanske borde det.

Men kan garantera Er att de uppgifter jag lämnade i tråden tidigare stämmer till 100%. Min källa står mig mycket nära och denne persons uppgifter finns det ingen som helst anledning att misstro. Tyvärr skulle fler detaljer avslöja för mycket.

Givetvis en mycket tragisk händelse. Ville endast dela med mig av mina uppgifter så en del spekulationer kunde avta.
Polisen vet mycket väl vem GM är men återigen, pga. mycket svår psykisk ohälsa kunde detta fall aldrig officiellt klaras upp.[/QUOTE]

Ja det var ett tag sedan du hälsade på i tråden. Över 5 år sedan. Välkommen tillbaka.

Naturligtvis är detta en mycket tragisk händelse. Framför allt för Jeanette själv som miste livet denna sommarnatt för över 46 år sedan.

Tyvärr kunde mordet på henne aldrig officiellt klaras upp p. g. a. den MGM svåra psykiska ohälsa. Polisiärt sett så är dock fallet uppklarat.
Citera
2015-11-12, 12:34
Medlem
Och hur kan man då tro eller anse att jeanettes död blev "polisiärt uppklarad". Är inte det uttrycket bara ännu en svensk floskel?
Ponera att MGM/den som förmodl var skyldig var svårt psyk sjuk även i juni-69? Kan det inte finnas några som hade ansvar för att MGM gick lös. Som borde ha lagförts?
[quote=Skaraborg2|55351414]
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen

Polisen vet mycket väl vem GM är men återigen, pga. mycket svår psykisk ohälsa kunde detta fall aldrig officiellt klaras upp.[/QUOTE]

Ja det var ett tag sedan du hälsade på i tråden. Över 5 år sedan. Välkommen tillbaka.

Naturligtvis är detta en mycket tragisk händelse. Framför allt för Jeanette själv som miste livet denna sommarnatt för över 46 år sedan.

Tyvärr kunde mordet på henne aldrig officiellt klaras upp p. g. a. den MGM svåra psykiska ohälsa. Polisiärt sett så är dock fallet uppklarat.
Citera
2015-11-12, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen

Polisen vet mycket väl vem GM är men återigen, pga. mycket svår psykisk ohälsa kunde detta fall aldrig officiellt klaras upp.

Vet du om det finns någon förundersökning som allmänheten kan ta del av? Vissa saker kanske är strukna men en viss bild kanske går att få av fallet om delar av materialet finns tillgängligt.
Citera
2015-11-12, 17:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Polisutredningen.

Citat:
Vet du om det finns någon förundersökning som allmänheten kan ta del av? Vissa saker kanske är strukna men en viss bild kanske går att få av fallet om delar av materialet finns tillgängligt.

Visst finns det en sådan.

Det är polisutredningen. Denna lär idag finnas arkiverad hos Riksarkivet.

Utredningen har numera blivit gallrad och man kan begära att få ta del av den. Ibland beviljas detta och ibland inte. Får man ta del av den kan det ske på flera olika sätt. Blir den skickad så lär den med största sannolikhet vara maskad.

Lär än idag vara en stor och gedigen polisutredning.
Citera
2016-03-14, 23:45
Medlem
Lite mer om fallet
https://dacostarkivet.wordpress.com/...anette-fallet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in