2015-11-11, 19:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Japp,måste visa pass. Det underliga är att man måste visa pass då man lämnar Sverige!!
Visst är dom sköna tekokarna? Jag har åkt tusentals mil fram och tillbaka i Europa utan att nån ens brydde sig, möjligen en förströdd vinkning från nån överbliven gränskontrollant, och jag ser vad det eskalerat till.
Citera
2015-11-11, 19:51
Medlem
sdvinner2014s avatar
Det är ju den nuvarande och forna regeringar som lockar hit dessa med bidrag och bostäder!

Hade man sagt att man inte ger ett enda jävla dugg och att dessa hade fått klara sig själva så hade ju asylinvandringen varit enorm mycket mindre, dvs att våra förtroendevalda har skapat den här situationen själva och INGEN har tvingat dom till det heller!

Är det krig i Afghanistan förresten? Nej det är inte det och hälften av sk "ensamkommande barn" är just ifrån Afghanistan!!

Alltså jag får något jävla spel snart! Landet kommer att gå under!

Att säga att vi behöver lågkvalificerad arbetskraft är bara skitsnack! Det är ju tamefan helt obegripligt och ologiskt!! Varför vilja förstöra sitt eget hem!?

Rubriken till inlägget borde vara "Vi har tappat fattningen"!

Skall det vara så jävla svårt att sätta upp militär vid gränsen och hota med öppen eld om de inte vänder tillbaka!?

Ett varsitt skott i pannan på 300 ledamöter vore inte fel!!
Citera
2015-11-11, 19:53
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Japp,måste visa pass. Det underliga är att man måste visa pass då man lämnar Sverige!!
Inte inom Schengen. Vissa flygbolag använder sig av det för att de måste ha ID på passagerare, men det går oftast bra med körkort faktiskt. Däremot så måste du som sagt kunna identifiera dig när du tex väl är i Tyskland.
Om du flyger ut ur Schengen ( och framförallt in i ) gäller ofta transportörsansvar för flygbolag dvs de är skyldiga att kontrollera att resenärer har de inresehandlingar som krävs på destinationen.
Senast redigerad av fermion 2015-11-11 kl. 19:55.
Citera
2015-11-11, 19:55
Medlem
Med tanke på att det är MV som begärt gränskontroller så är det väl ett bevis om något att siffrorna har skenat och därför inte heller redovisats öppet längre.
Citera
2015-11-11, 19:59
Medlem
Newcastle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Senast jag var i Storbrittanien (2-3 år sen) var det pass som gällde. Har det alltså ändrats? Är de ens med i Schengen?

Nej det är dom inte!
Citera
2015-11-11, 20:08
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
Nej det är dom inte!
Tack, det var iofs en retorisk fråga Så hur klarar sig UK utan att lägga sig platt inför det antidemokratiska imperiebygget EU?
Kanske något Sverige skulle undersöka eller krävs det kanske att all ev. samhörighet med sitt eget land först demoleras innan "eftertankens kranka blekhet" infinner sig?
Citera
2015-11-11, 20:16
Moderator
v50s avatar
På presskonferensen som sänds nu angående införandet av gränskontroller framkom det att skälet till att man inte har presenterat några siffror över hur många som registrerat sig i måndags hos Migrationsverket var för att det då kom ovanligt många ensamkommande barn från Afghanistan. Man håller på att kolla upp detta innan man vill släppa siffrorna om jag hörde rätt.
Citera
2015-11-11, 20:21
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
På presskonferensen som sänds nu angående införandet av gränskontroller framkom det att skälet till att man inte har presenterat några siffror över hur många som registrerat sig i måndags hos Migrationsverket var för att det då kom ovanligt många ensamkommande barn från Afghanistan. Man håller på att kolla upp detta innan man vill släppa siffrorna om jag hörde rätt.
Låter bra, datorer tänker så väldigt långsamt.

Edit: En annan tolkning är att de t. o. m. själva är chockade över de höga siffrorna och behöver tid för att massera dom till för allmänheten smältbar form...
Jag sätter en guldtia på detta alternativ.
Senast redigerad av DreamTwister 2015-11-11 kl. 20:23.
Citera
2015-11-11, 20:22
Medlem
Citat:

Man kan väl säga vad man tror ger bäst förutsättningar när man kommer till Sverige.
Fler o fler lär väl ha fått tips om att detta är just vad de ska säga för att få bäst service i Sverige.
Är man bara nyrakad och inte ser ut som köttfärs i fejan protesterar väl ingen mot detta påstående hos migragtionsverket.
Citera
2015-11-11, 20:53
Medlem
highstakess avatar
Citat:

Dessa afghaner kan dom bara skicka hem, har inga asylskäl alls, bara ekonomiska. Jag har hört att det har kommit fler afghaner senaste två veckorna än vad det har kommit syrier.....
Citera
2015-11-11, 21:14
Medlem
Citat:

Mikael Hvinlund från Migrationsverket sa att det som kan ha hänt är att det dubbelregistrerats ensamkommande flyktingbarn då det är kommunen som ringer in och rapporterar. Barnen ska tydligen ha tröttnat på att vänta länge, det har vi ju sett på TV sa Mikael. Barnen flyttar då på sig till annan kommun och processen med inrapportering från nya kommunen riskerar då att vara en dubbelregistrering (då barnen redan inrapporterats.)
Citera
2015-11-12, 06:34
Medlem
styrlunds avatar
Enda jag saknar i detta beslut om gränskontroll är medicinskt åldersbestämning innan en person släpps in.
Även pass ska undersökas ordentligt.
folk med falska syriska pass eller ljuger om sin ålder ska avisas direkt. oavsett varför de ljuger har de förverkat sin asylrätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in