2015-11-10, 22:05
Medlem
Bodickers avatar
"reglerad invandring"

Gör strutsen, bara. Det spelar ingen roll hur många som kom igår eller hur många som kommer imorgon. Det är människor. Visa lite hjärta. Hata inte.
Citera
2015-11-10, 22:06
Medlem
Ja herregud vilken naiv idiot.
Det lär ju komma in säkert 50000 i månaden under överskådlig tid. Det kommer krävas nya område, med skolor, vård, mm mm. Du tror om man "ligger i" så fixar det sig ?

Hahaha ja det var en höjdare. Ett nytt Malmö behöver byggas varje år liksom. Inga problem.
Citera
2015-11-10, 22:12
Medlem
Sunimods avatar
"Det ska bli ordning och reda på flyktingpolitiken."

Detta lovade vår statsminister Stefan Löfven

Ja det verkar vara ett totalt misslyckande om Migrationsverket inte ens vet hur många som kommer.

Oordning och oreda.
Citera
2015-11-10, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
"Det ska bli ordning och reda på flyktingpolitiken."

Detta lovade vår statsminister Stefan Löfven

Ja det verkar vara ett totalt misslyckande om Migrationsverket inte ens vet hur många som kommer.

Oordning och oreda.

Jag tycker tvärtemot, jag ser att det börjar bli ordning och reda på den flyktingpolitik som råder i landet. Vi ser myndigheter som får bättre koll på situationen och ett migrationsverk som börjar stadga sig och komma in i rollen som den viktigaste myndighet vi har just nu. Det här är bara början.
Citera
2015-11-10, 22:18
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Jag tycker tvärtemot, jag ser att det börjar bli ordning och reda på den flyktingpolitik som råder i landet. Vi ser myndigheter som får bättre koll på situationen och ett migrationsverk som börjar stadga sig och komma in i rollen som den viktigaste myndighet vi har just nu. Det här är bara början.

Kan du ge någon fakta till att det är så.
Migrationsverket har till och med problem att vet hur många som kommer hit Deras ledare uttalar sig öppet om att de har kris. Pengarna tar slut så man undersöker nya skatter för att finanserna detta.

Eller skojar du bara? Då tycker jag det är högst opassande.
Citera
2015-11-10, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
Detta är ju ren och skär landsförräderi, regeringen måste fan avsättas.

För att migrationsverket för en dag har tappat räkningen? Tycker det är onödigt att göra en fjäder av en höna. Regeringen har lyckats med mycket och kommer att fortsätta lyckas, efter jul tror jag att migrationsverket har fått ordning på allting och kan kanske dessutom hjälpa ännu fler? Folk flyr från krigets syrien.
Citera
2015-11-10, 22:24
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
För att migrationsverket för en dag har tappat räkningen? Tycker det är onödigt att göra en fjäder av en höna. Regeringen har lyckats med mycket och kommer att fortsätta lyckas, efter jul tror jag att migrationsverket har fått ordning på allting och kan kanske dessutom hjälpa ännu fler? Folk flyr från krigets syrien.

Har du fullständig missat vad som händer. Det väller in folk och Tyskland avvisar afghaner och de kommer hit istället. Folk som flyr från fattigdom och inte krig som de hävdar.

Regeringen har inte lyckats med något alls.
Citera
2015-11-10, 22:26
Medlem
Citat:
Vet du varför de tappat räkningen? Jo för att Tyskland har börjat ge avslag till afganer. Istället kommer de till Sverige. Innan var de 30% av asylsökarna. Nu är de helt plötsligt 42% och detta är bara början...
Citera
2015-11-10, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrullstol
Vet du varför de tappat räkningen? Jo för att Tyskland har börjat ge avslag till afganer. Istället kommer de till Sverige. Innan var de 30% av asylsökarna. Nu är de helt plötsligt 42% och detta är bara början...

Precis, det är bara början och förhoppningsvis är siffran betydligt mycket större än så om en vecka.
Vi ska hjälpa, och just nu är det akut kris som råder i många delar av världen, Syrien bland annat, där barn flyr för sina liv, då ska dom få ett tryggt liv här i Sverige. Vi ska hjälpa så många som möjligt, om det då i slutändan innebär en tredubbling av våran befolkning, ja, då är det så helt enkelt, det finns plats.
Citera
2015-11-10, 22:30
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Trodde detta skulle ske om ett år eller nåt.

Vi är inte så långt ifrån en totalkollaps nu.
Citera
2015-11-10, 22:31
Medlem
Zaedrewss avatar
De hade ju tom svårt på SVT att få det till att folk från Afghanistan ens faktiskt har några asylskäl. Jo det var ju säkert och det handlar nog nästan bara om ekonomisk migration.

Just där skulle det ju vara bra signal att direkt göra som Tyskland skicka tillbaka omedelbart så att just folk inser att dessa runt 50000 som de skramlar ihop inom familjen för att skicka iväg en vuxen man är pengar som kunde använts på bättre.

Redan förra året fick runt 50% av de från Afghanistan avslag så bara man ordnat till detta att inte gå efter om en person påstår sig vara 16 eller 18 så ska faktiskt nästan alla just därifrån kunna avvisas.
Senast redigerad av Zaedrews 2015-11-10 kl. 22:34.
Citera
2015-11-10, 22:38
Medlem
VMiLavemangs avatar
Citat:
Med tanke på att det verkar som att du anser att Stefan Löfven, den person med mest makt i Sverige och utan tvekan en person som gjort sig förtjänt av den posten och dessutom gör det väldigt bra i den situation som råder, så skadar det inte att du kallar mig för både det ena och det andra.
Anser du att Löfven är en stolle, ja, då är jag en dunderstolle isåfall.

Jag litar fullt ut på Stefan.
(min fetning)
Det säger väl egentligen en hel del om dig

OnT: Vem trodde för 6 månader sedan att en sådan här myndighet skulle tappa kontrollen, man skäms
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in