2015-10-01, 17:19
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorLogachev
Samtidigt sägs det att polisen ska öka den inre gränskontrollen vilket gör att dom flesta nog skickas tillbaka inom någon månad.

Om det finns tillräckligt många poliser i livet ........
Med "öka" avses ungefär att de ska börja utföra kontroller av personers rätt att vistas i Sverige ö h t. Det ska ske i samband med trafikkontroller och liknande. Någon ökning av utlänningskontroller isolerat kommer inte att ske. De flesta kommer att gå under radarn i vilket fall som helst m a o.
Citera
2015-10-01, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreatheDeeply
Jag blir mest häpnad över att det inte diskuteras lösningar i större utsträckning på detta forumet, och så tror man att lösningar ska uppenbara sig när man inte ger någon energi åt det.

Såg någon film nyligen där man gjorde en jämförelse om två vargar, den ena var ond, den ena var god.. Vilken överlever? "Den man matar"

>Kärlek<

Lösningarna finns men accepteras inte. Istället för att alla flyktingar ska resa genom Europa och riskera livet, så ska man satsa pengar på flyktinglägren. Så att där finns mat. Det är när matpaketen tar slut som flyktingvågen startat.

Se till att få slut på kriget. Det är vansinnigt att världen tittar på. Omyndighetsförklara hela landet, avsätt regimerna, ersätt med internationell regering och se till att avväpna landet så ska du se att inbördeskriget ebbar ut..

Stänga gränserna och ta hand om de som redan kommit, utvisa de som bara snyltar och försöker luras, utvisa även de kriminella och döm krigsbrottslingarna som söker skydd i Sverige. Återsänd flyktingarna till flyktinglägren. Grymt, men de ska å andra sidan inte behöva vänta i 10 år innan de skjutgalna terroristerna tröttnar på att mörda folk.

Ålderstesta skäggbarnen. Se till att det verkligen är ensamkommande BARN som får allt det stöd de får idag. Resten kan sitta i flyktinganläggningar precis som alla andra flyktingar.

Sluta att fixa lägenheter till ensamkommande barn över 18 år om det ska kosta 60.000 kr eller mer i månaden.

Mängder med förslag finns, men ingen lyssnar. *kärlek*

Den som föder den onda vargen är den som låter Sverige sjunka ner i träsket. Det är inte kärlek. Kom ihåg att om Sverige går förlorat finns INGEN kvar som kan hjälpa någonting.
Citera
2015-10-01, 17:22
Medlem
Sverige har över 80000 dollarmiljonärer, skulle man inte kunna be dessa att betala en "solidaritetsskatt" för flyktingarna?
Citera
2015-10-01, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Sverige har över 80000 dollarmiljonärer, skulle man inte kunna be dessa att betala en "solidaritetsskatt" för flyktingarna?

Jag tycker att alla som är för invandring borde betala 5% extra skatt (minst) och utöver detta vara med i frivilligorganisationer. Om dom nu är så goda människor.
Citera
2015-10-01, 17:25
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Verkligen, jag trodde vi använde och räknade i svenska kronor i Sverige. Tänk så fel man kan ha.
Hur många miljonärer finns det i turkiska lira i Sverige?
Citera
2015-10-01, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorLogachev
Samtidigt sägs det att polisen ska öka den inre gränskontrollen vilket gör att dom flesta nog skickas tillbaka inom någon månad.

Om det finns tillräckligt många poliser i livet ........

"Utsatta områden." Snarare förlorade områden. Samt förlorade förstånd.
Citera
2015-10-01, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbumona
SD spelar smart, flyktingströmmen talar sitt tydliga språk, folk ser vad som hände och snart kommer kostnaden att märkas rejält. Folk vet hur SD står i denna fråga, inget de behöver tjata på. Då är det bättre att SD tar andra frågor och kan locka andra grupper om SD vill vara större än 50 proven vilket är ett måste om Sverige ska kunna räddas 2018.

JAg tror det är klokt av SD att ligga lågt några veckor till. Nu är det mycket känslor och galor i Globen och liknande. Efter några veckor börjar folk inse vad volymer innebär, t o m Täbyborna får ju uppleva det nu.
Citera
2015-10-01, 17:30
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottotheman
Som vän av Alliansen ser jag positivt på ett ökat tillflöde av människor som kommit för att göra rätt för sig.
Har du lagt några förslag på hur man kan öka invandringen ytterligare, som t.e.x att chartra flygplan o hämta hit dem i st f. gynna smugglare o cyniskt låta dem ta sig till fots gm Europa?
Citera
2015-10-01, 17:33
Medlem
Kommer att bli mycket mys, kramar och trevliga stunder när den senaste tidens asylsökare ska ut i det svenska samhället.

Hur många tror att brottsligheten kommer att öka explosionsartat efter ett tag?

Om det blir så undrar hur det svenska nu redan genom korrupta rättsamhället kommer att hantera det...

Verkligen spännande tider vi går till mötes. Jag kräktes lite nu men inte så mycket.

Jag har nog bara en känslig mage, lite syra neutraliserande fixar biffen.

Citera
2015-10-01, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Lösningarna finns men accepteras inte. Istället för att alla flyktingar ska resa genom Europa och riskera livet, så ska man satsa pengar på flyktinglägren. Så att där finns mat. Det är när matpaketen tar slut som flyktingvågen startat.

Se till att få slut på kriget. Det är vansinnigt att världen tittar på. Omyndighetsförklara hela landet, avsätt regimerna, ersätt med internationell regering och se till att avväpna landet så ska du se att inbördeskriget ebbar ut..

Stänga gränserna och ta hand om de som redan kommit, utvisa de som bara snyltar och försöker luras, utvisa även de kriminella och döm krigsbrottslingarna som söker skydd i Sverige. Återsänd flyktingarna till flyktinglägren. Grymt, men de ska å andra sidan inte behöva vänta i 10 år innan de skjutgalna terroristerna tröttnar på att mörda folk.

Ålderstesta skäggbarnen. Se till att det verkligen är ensamkommande BARN som får allt det stöd de får idag. Resten kan sitta i flyktinganläggningar precis som alla andra flyktingar.

Sluta att fixa lägenheter till ensamkommande barn över 18 år om det ska kosta 60.000 kr eller mer i månaden.

Mängder med förslag finns, men ingen lyssnar. *kärlek*

Den som föder den onda vargen är den som låter Sverige sjunka ner i träsket. Det är inte kärlek. Kom ihåg att om Sverige går förlorat finns INGEN kvar som kan hjälpa någonting.
'

Kanske Ryssen löser detta.....de vill med nöje och ära bomba skiten ur IS i Syrien.
Det borde skett för längesedan.
Citera
2015-10-01, 17:36
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Halleluja!! Nya rekord överallt, både positiva och negativa. Vårt samhälle utsätts för påfrestningar som aldrig förr.

Jag tror att det blir nya rekord. 1200 personer kan mycket väl bli 1500 personer. Frågan är om det ökar eller ebbar ut nu under vintern.

Rekordår verkar det bli hursomhelst.

Asylsökande, så det är inte ens alla invandrare.

Asylsökande kan få avslag, men räkna med att migrationsverket behöver väldigt lång tid på sig. Så i praktiken sitter alla asylsökande och väntar och väntar och väntar och väntar. Under tiden kostar de oss massor av skattepengar.

Dessutom så har ju senaste tidens rapporter visat att dom som avslag struntar i att lämna landet ändå. Vad hade polisen, typ 15 000 fall där folk skulle utvisas men polisen kan inte "prioritera detta under flyktingströmmen". (När ska flyktingströmmen ta slut förresten? När alla dom här 60 miljonerna på flykt äntligen har kommit till Sverige?)
Citera
2015-10-01, 17:41
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Dessa flyktingar är också människor. Människor kan inte likställas med en siffra likaså inte heller med pengar. Alla har rätt att söka asyl och alla borde få den beviljad. Jag är humanist och förstår inte att fler är det. Rasist Flashback i ett nötskal.

Jag ser gärna av vi dubblar dagens ström. Vi har plats, vi har råd. Schyffert berättade nyligen att invandringen kostar 12000kr/per person och även fasst man inte ska räkna pengar är jag beredd att avara detta för att att rädda ett litet barn eller en äldre man också för den delen.

Otroligt att vi inte löser detta bättre! Vi kan bättre! Jag skänkte 300kr til Sverige skramlar. Ingen kan göra allt... Men alla kan göra något!

Mp2018- för en grönare och humanare politik!

GIILAB skapade en grym tråd igår, läs den! Vi står enade, enade mot er skitrasister.

Vem har sagt att "flyktingarna" inte är människor, det måste du drömt i något knarkrus.
Du måste väl förstå att resurserna inte är obegränsade, eller?
Av de som nu kommer är det ytterst få som har asylskäl enligt FN's definition, läs på innan du yttrar dig om sådant du inte förstår.
Som vanligt tar ni vänsterextremister till invektiv när argumenten saknas.
Varför skänkte du inte mer än 300 kronor, det tycker jag var en struntsumma att ge, räcker ungefär till 4 timmars hyra för ett "ensamkommande flyktingbarn", bättre kan du..
Ser att du gillar miljöpartiet, du är alltså emot miljön om man ska döma partiet efter sina företrädare, läs Åsa båtfärg/diesel Romson.
Bara så du vet, Giilab är ett troll som inte vet någonting om något alls.
Och åter till invektiven, hade varit kul att se dig säga det i den verkliga världen där jag lever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in