Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-11-10, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kJfw
Jag tror inte Emil är mördaren- det var ju han som tipsade om likheten mellan morden och konstverken.
Men senaste mordoffren har ju haft flera fosterbarn som troligen for illa med tanke på sängen i källaren. Alla mord har någon koppling till detta. Anker var hjärtlös - var mördaren på hennes förskola som barn och hon ville inte hjälpa? Pedofilen begick övergrepp på mördaren. Hans utredde anklagelse mot fosterföräldrarna men det ledde inte till åtal. Han som blev av med ögonen bodde kanske granne, såg något men sa inget.

Men lite långsökt att Marc gör inbrott i just mördarens bil!

Detta tror jag på! Kan det vara så att Annika (stalkern) är Sagas syster och istället för att dö hamnade hon hos paret som fosterfamilj?
Även konstigt att man inte ha fått se Sagas mamma som död, lever hon?
Citera
2015-11-10, 22:35
Medlem
Tror att det är livscoachen Claes (så han heter väl). Han var fosterbarn och nu ger han igen på alla som svikit.
Sen tror jag gravid kvinna blir slutoffer (antingen Jeanette eller hon som fejkar), det ska göras konstverk av bebisen. Och de scenerna tänker jag inte se, makabra mord på nyfödda, där går min gräns.
Citera
2015-11-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Tror att det är livscoachen Claes (så han heter väl). Han var fosterbarn och nu ger han igen på alla som svikit.
Sen tror jag gravid kvinna blir slutoffer (antingen Jeanette eller hon som fejkar), det ska göras konstverk av bebisen. Och de scenerna tänker jag inte se, makabra mord på nyfödda, där går min gräns.

Jag tror du har rätt om nästa offer. Mördaren avbröt väl kidnappningen av fejgravid-bruden när hen insåg att hon fejkade (fick bilderna av fotografen)? När mördaren inser läget står Jeanette på tur.
Citera
2015-11-10, 23:35
Medlem
Hmm, Helle Anker och Prästen som blev dödad av copy caten hade målats med läppstift av samma fabrikat. Kan såklart vara ett sammanträffande men det skulle också kunna vara så att copy caten tagit läppstiftet hemma hos bloggtjejen och att det var hon eller hennes man som dödade Helle.

En annan sak, skulle det kunna vara så att uteliggaren som Mårten viskade sina sista ord till hörde fel och att han egentligen sa "Det var min MOR som sköt mig"?
Citera
2015-11-11, 08:06
Medlem
Det brukar alltid vara någon snäll som man gillar som stryker med på slutet, som Pernille i säsong 2. Så Jeanette ligger väl tyvärr bra till.
Citera
2015-11-11, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelza
Detta tror jag på! Kan det vara så att Annika (stalkern) är Sagas syster och istället för att dö hamnade hon hos paret som fosterfamilj?
Även konstigt att man inte ha fått se Sagas mamma som död, lever hon?

Annika kan inte vara Sagas syster, de är inte ens lika till utseendet.
Citera
2015-11-11, 16:02
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
Höstblåsten verkar ha blåst bort mer än löv verkar det som. Det var mördaren som sökte efter sin iPad på en offentlig dator och därför visste var den kunde hittas och sedan dödade cykeltjejen.
men det var polisen som la gps tracker i bilden som skickades från fotograftjejen till mördarens ipad
så sara och henrik kunde folja efter

förresten jävla dumt av henrik att kasta ipaden tillbaka i vattnet, finns sätt att återskapa info därfifrån
Citera
2015-11-11, 16:06
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3
Jag tror du har rätt om nästa offer. Mördaren avbröt väl kidnappningen av fejgravid-bruden när hen insåg att hon fejkade (fick bilderna av fotografen)? När mördaren inser läget står Jeanette på tur.
ja, ser ut som freddie är den slutliga offer

har någon spekulerat vad de tecken lg264... betyder?
Citera
2015-11-11, 16:07
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar-byter-lampa
Annika kan inte vara Sagas syster, de är inte ens lika till utseendet.
som om det spelar roll. är sara är likt sin mor? nope
Citera
2015-11-11, 18:38
Medlem
Jag tror att mördaren är fler än en, och tror att de samarbetar. En man (eller två?) utför grovarbetet, en person (kvinna?) styr på distans. Jag gissar på att mannen är Claes och kvinnan är Jeannette. Kevin Larsen och Emil Larsson är också inblandade på något sätt. Fosterfamilj, svek, förälder/barn osv är som många varit inne på byggstenar i ett sannolikt tema, men jag tror det finns mer i motivbilden som kommer att klarna under de resterande avsnitten.

Har lite tankar kring den här Kjell Söder och åkerichefen, men ska kolla lite bakåt innan jag formulerar en gissning.
Senast redigerad av jamenda 2015-11-11 kl. 18:39. Anledning: felstavning
Citera
2015-11-11, 18:59
Medlem
Funderat på om det är den där Claes, men han blev ju så otroligt chockad över att det lämnar spår om man har ihjäl någon, när stalkern talade om det och hänvisade till den kvävda pappan. Så hade väl knappast en person som sliter ut ögon, skär av penisar, plockar ut hjärnor och hjärtan reagerat. Känns som han var lite för dåligt påläst...
Citera
2015-11-11, 19:01
Medlem
...för övrigt verkar ju mördaren vara svensk, han hade iaf en svensk surfplatta och skrev på svenska till fotografen när hon frågade om hon fick mer pröjs för att ha upptäckt att Freddies fruga är fuskgravid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in