Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-04, 22:55
Medlem
Funderar på om det är så att skådisen som spelar Hans inte vill vara med längre. Synd, gillar Hans. Och lite ljus och godhet kan ju behövas i mörkret.
Citera
2015-11-04, 22:56
Medlem
Undrar också om man kommer hitta Henriks familj.
Citera
2015-11-05, 14:49
Medlem
Tror att SMS som Saga fick kom från mamman.Hon hade ju anmält Saga för hot i hemmet.
Hon ville att Saga inte skulle ha alibi den kvällen.Annika på begravnings byrån är mer än läskig.
Tror inte att Benjamin tog sitt liv.Vem tipsade fotografen?
Citera
2015-11-05, 20:07
Medlem
Bara jag som tyckte att mannen som kom gående på kyrkogården (när Saga väntade på personen som skickat sms till henne) var kusligt lik Kevin Larsen? (Kevin visades på foto i avsnitt 2 eller 3 tillsammans med Mårten och Lucas).
Citera
2015-11-05, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leverpastej21
Bara jag som tyckte att mannen som kom gående på kyrkogården (när Saga väntade på personen som skickat sms till henne) var kusligt lik Kevin Larsen? (Kevin visades på foto i avsnitt 2 eller 3 tillsammans med Mårten och Lucas).
Jo jag tittar efter den där Kevin mest hela tiden....kyrkogårdskillen är väl mest lik hittills. Men man kan ju undra varför han bara gick förbi Saga? Ville han ta sig en koll på henne, var det därför hon lockades dit? Fast då hade han ju inte behövt gå förbi och visa sig kan man tycka.
Citera
2015-11-05, 21:01
Medlem
Så långt som "varför han bara passerade henne" har jag inte kommit Men jag tror helt klart att, oavsett om detta var Kevin eller inte, så har vi inte sett nog av Killbrothers..
Citera
2015-11-05, 21:08
Medlem
Kan finnas en möjlighet att det är Henrik som är mördaren. I första avsnittet var han på galleriet för att dejta. Killen som äger galleriet eller jobbar på galleriet dök upp redan då när han presenterade tavlorna. Henrik är ju inte vid sina sinnes fulla bruk med tanke på hallucinationer tablett missbruk. Alla Morden verkar på något sätt handla om den lyckliga kärnfamiljen. Henriks kärnfamilj är slagen i spillror och han verkar mycket bitter över att hans fall inte blivit löst. han har själv valt att komma och jobba med saga i första avsnittet eller andra, vilket tyder på att han vill komma in i fallet och få tillgång till Saga på något sätt. Martin var hans kompis, ska han hämnas? Ett avsnitt satt han och saga och studerade bilderna över mordplatserna Henrik sa då att det inte fanns någon koppling mellan dom att det var det som de kanske skulle se upptäcka. Henrik var den ende som inte var på plats när insatsstyrkan letade efter Hans man såg klipp hur saga sprang mot huset men Henrik var aldrig I bild. Direkt när insatsstyrkan lämnat dök mördaren upp Henrik visste om var Hans höll till. Henrik var den som upptäckte koden på Mortens kylskap han har fotografiskt minne och kanske bara vill förvilla genom att använda koden. Alla andra offer har dött utom Hans, Henrik bespara väl Hans döden då det är en kollega genom att direkt efter han har hängts upp där tillkalla hjälp och ta ner honom. Det är ändå många trådar och galleriet verkar vara en central plats där Henrik var det första avsnittet och med sitt fotografiska minne har han alla verk registrerade och iscensätter mordplatser efter dessa.
Senast redigerad av Mirrormachine 2015-11-05 kl. 21:15.
Citera
2015-11-05, 21:09
Medlem
Citat:
Så långt som "varför han bara passerade henne" har jag inte kommit Men jag tror helt klart att, oavsett om detta var Kevin eller inte, så har vi inte sett nog av Killbrothers..
Absolut, håller med om att vi väntar på att få veta mer om Kevin och trions äventyr i Afghanistan, våldtäkt och allt vad det var. Har tänkt att Kevin skulle kunna vara mördaren men misstänker alltmer att det inte är så enkelt.

Hur menar du med att du inte kommit så långt som till varför han bara passerade henne?
Citera
2015-11-05, 21:10
Medlem
Angående kill Brothers så kände så väl Henrik som Lucas igen varandra vilket öppnar för en möjlighet att Henrik är inblandad på något sätt i kill Brothers.
Citera
2015-11-05, 21:28
Medlem
Jag menar att jag inte har kommit på någon teori varför den "eventuella Kevin" bara skulle ha passerat Saga Tror i varje fall inte på teorin att Henrik är mördaren, eller så vill jag helt enkelt inte tro det. Vet inte om jag skulle kalla att de mördade offren kom från "lyckliga kärnfamiljer"? Det har ju bland de mördades familjer försegått både otrohetsaffärer och övergreppsbenägna män. Henriks koppling till Lucas är knarkaffären.. Tror dock inte att Claes är så oskyldig som han utger sig för att vara.
Senast redigerad av Leverpastej21 2015-11-05 kl. 21:42.
Citera
2015-11-05, 21:36
Medlem
Henriks familjs försvinnande: det enda vi vet är att de försvann spårlöst för sex år sedan. Vi vet inget om någon utredning kring detta, som innehållit Henrik som misstänkt. Kanske det står desto mer i materialet han gett Saga. Henrik har inte gett så mycket information mer än att han vill veta vad som hänt dem. Kanske han är rädd att det är han själv som gjort dem något, under påverkan av sina piller?
Citera
2015-11-05, 21:38
Medlem
Citat:
Jag menar att jag inte har kommit på någon teori varför den "eventuella Kevin" bara skulle ha passerat Saga Tror i varje fall inte på teorin att Henrik är mördaren, eller så vill jag helt enkelt inte tro det. Henriks koppling till Lucas är nog bara knarkaffären.. Tror dock inte att Claes är så oskyldig som han utger sig för att vara.
Aha Och ja, resten är ungefär som jag också tänkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in