2015-11-16, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
En annan grej: Annika har ingen koppling till åkeriet eller Kjell Söder. Ändå åker mördaren runt i Söders bil. Däremot hade Emil en koppling dit.

Så är han verkligen oskyldig? Jag trodde det efter gårdagens avsnitt, men nu blir jag osäker.
Några ledtrådar saknar vi ju, det är väl troligt att när de ges, klarnar det. Dvs just nu ser vi bara att det var Emil som kände Kjell, men det dyker kanske upp fler kopplingar till Kjell och den gula bilen.
Citera
2015-11-16, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckied
Problemet med Åsa som mördare/mastermind är att personen i den gula bilen verkade vara påväg att kidnappa Åsa i förra avsnittet, men ångrade sig efter bilderna på henne utan plastmagen.

Mördaren/mördarna måste alltså vara inriktade på att få tag på Freddies barn, när det visade sig att det inte var Åsa som bar det, utan Jeanette, så ändrades planen.

Bra poäng. Jag tror inte att Åsa är inblandad i morden på något sätt. Tänk Viktoria från Bron 2 som också var osympatisk men inte en brottsling.

Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Några ledtrådar saknar vi ju, det är väl troligt att när de ges, klarnar det. Dvs just nu ser vi bara att det var Emil som kände Kjell, men det dyker kanske upp fler kopplingar till Kjell och den gula bilen.

Det har du rätt i, jag får inte gå händelserna i förväg. Trots allt två avsnitt kvar.
Citera
2015-11-16, 20:02
Medlem
verificantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
En sak som slog mig plötslig var att killen som kidnappade Hans var en skurk som sittit inne och blivit lurad på pengar. Men hur kunde mördare veta att det var han som kidnappat Hans och var han förvarade honom. Han gick ju in i rummet och avrättade kidnapparen och plockade med hans för att sedan lemlästa honom. Rimligen finns det en koppling mellan kidnapparen och mördaren

Nog för att Bron är en av de skickligast genomförda nordiska thrillers detta millennium, men alla stories har hål och vanligast är att de finns bland de första avsnitten. Man hoppas helt enkelt att publiken glömt bort detaljerna. Men du kan ha rätt, vi får se.

Jag har en teori om att seriemördaren är den som tagit livet av Sagas mamma och planterat bevis mot Saga, i syfte att få bort henne från utredningen. Mördaren tycker väl att Saga är för farlig. Vi får väl se hur det är med den saken också hoppas jag.
Citera
2015-11-16, 20:27
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ser på kommentarer på bland annat twitter att Henrik får många kvinnors hjärtan att smälta. Ganska förståligt i och för sig. Han är tuff, men ändå mjuk. Förstående, lyssnade. Idealmannen för många.
Ja, han är bra. Fick riktiga slemvibbar av honom i första avsnittet när han låg med en random brud och berättade det för sin fru och sedan knarkade i bilen, men daaaamn he's fine!
Citera
2015-11-16, 20:52
Medlem
Otroligt förvirrande så här långt in på säsongen. Både på gott och ont. Jag har svårt att gissa mig fram till vem/vilka det skulle vara.

Men det känns som att förundersökningen om Henriks familjs försvinnande är en plantering och katasylator för en eventuell fjärde säsong. Med andra ord tror jag att vi får en cliffhanger genom att Henrik får någon form av levnadstecken från sin familj i säsongens sista minuter. Rentav hittas kropparna och med dom följer en ny utredning.
Citera
2015-11-16, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Ja, han är bra. Fick riktiga slemvibbar av honom i första avsnittet när han låg med en random brud och berättade det för sin fru och sedan knarkade i bilen, men daaaamn he's fine!

Kan tänka mig det. Var först i andra avsnittet som jag började misstänkta att det var nåt underligt med frun och barnen.

Citat:
Ursprungligen postat av s-tefan
Otroligt förvirrande så här långt in på säsongen. Både på gott och ont. Jag har svårt att gissa mig fram till vem/vilka det skulle vara.

Men det känns som att förundersökningen om Henriks familjs försvinnande är en plantering och katasylator för en eventuell fjärde säsong. Med andra ord tror jag att vi får en cliffhanger genom att Henrik får någon form av levnadstecken från sin familj i säsongens sista minuter. Rentav hittas kropparna och med dom följer en ny utredning.

Tror nåt liknande. Det finns inte mycket tid kvar att ägna åt hans familj, utan det blir nog en lös tråd som dom kanske får möjlighet att följa upp i en eventuell fortsättning.

Föresten tycker jag att dom är skyldiga oss en någotsånär positiv avslutning. Säsong 1 och säsong 2 slutade på oerhört tragiska och ledsamma sätt, men dom var inte deprimerande hela vägen igenom på samma sätt som denna säsong är. Som kompensation kan man tycka att slutet borde vara ljusare än tidigare. Annars vet jag inte om jag återkommer för mer känslomässig misshandel i nästa säsong.
Citera
2015-11-16, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckied
Problemet med Åsa som mördare/mastermind är att personen i den gula bilen verkade vara påväg att kidnappa Åsa i förra avsnittet, men ångrade sig efter bilderna på henne utan plastmagen.

Mördaren/mördarna måste alltså vara inriktade på att få tag på Freddies barn, när det visade sig att det inte var Åsa som bar det, utan Jeanette, så ändrades planen.

Väldigt bra poäng, har inte tänkt på det förrens nu.. Och Åsa som är högst på min lista av misstänkta.. Suck..
Citera
2015-11-16, 22:09
Medlem
Bandida.locas avatar
Med tanke på att de offer som blivit skjutna har blivit skjutna med tre identiska skott i hjärtat så tycker jag det tyder på en manlig mördare (torped) med stor erfarenhet av skjutvapen ex. Militär.

Jag tror dock att det är fler än en person. Minst två kanske tre
Alla installationer osv. Btw har Lise inte synts till på flera avsnitt. Så det känns halvsvalt.
Citera
2015-11-16, 23:08
Medlem
Jag tror att Lises man är mördaren. Han har känts skum varje gång han varit med. Minns inte hans namn dock..
Citera
2015-11-17, 00:36
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Någon av fosterbarnen har varit i Afghanistan med Morten?
Det är många olika teorier i tråden och den ena är konstigare än den andra. Men jag gissar som du att de blev infångade och radikaliserade av al-Qaeda i Afghanistan och sedan åkte hem för att utföra dessa mord.
Citera
2015-11-17, 01:37
Avslutad
Ja, några av oss kommer ha rätt, med tanke på att vi misstänker i princip alla.

Haha, vi har många reserver, så att säga.
Citera
2015-11-17, 04:32
Medlem
Citat:

Föresten tycker jag att dom är skyldiga oss en någotsånär positiv avslutning. Säsong 1 och säsong 2 slutade på oerhört tragiska och ledsamma sätt, men dom var inte deprimerande hela vägen igenom på samma sätt som denna säsong är. Som kompensation kan man tycka att slutet borde vara ljusare än tidigare. Annars vet jag inte om jag återkommer för mer känslomässig misshandel i nästa säsong.

Håller helt med! Det finns en gräns för hur underhållande allt det här svarta är. Hör du det, till nästa säsong, Hans!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in