2015-11-09, 16:21
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjakesson
Klorofyll?? Han har alltså lyckats att bemästra fotosyntesen för att kunna mörda?

Jag tyckte det stod kloroform på flaskan.

Skämt åsido, såg ni att IT-polisen hade gummihandskar på sig när han skickade den
virus-infekterade bilden?

Rädd att bli smittad?

För övrigt en bra serie, men lite för många karaktärer och sidospår.

Per
Ha ha!
Funkar det förresten sådär enkelt, att lägga virus i en bildfil? Aktiveras det när han öppnar bilden i så fall? Ett virus som installerar "hitta min iPad"?

Citat:
Ursprungligen postat av Y0dA
Jävlar vad mycket grejer det är som inte har kopplats ihop. Om det nu är så att Emil är mördaren (kan fortfarande mycket väl vara ett villospår med tanke på att vi inte fått se honom mörda), så skulle det faktum att han varit fosterbarn kunna förklara att Morten blev skjuten av sin "bror" genom att han varit fosterbarn hos Anckers eller att Morten varit fosterbarn någon annanstans ihop med Emil.

Fanns två ganska dåliga grejer i dagens avsnitt:

1. IT-snubben på svenska polisen som lite snabbt kan slänga in ett virus i en bild utan att ens veta vad gärningsmannen använder för typ av enhet
...
Hur skulle det gått till realistiskt?
Senast redigerad av TigerKid 2015-11-09 kl. 16:24.
Citera
2015-11-09, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y0dA
Fanns två ganska dåliga grejer i dagens avsnitt:

1. IT-snubben på svenska polisen som lite snabbt kan slänga in ett virus i en bild utan att ens veta vad gärningsmannen använder för typ av enhet

2. När polisen tror att gärningsmannen befinner sig i cykelverkstaden så är det en obeväpnad dansk polischef som stövlar in där först

1: Tänkte oxå på det, men de hade ju mailsvaret på bilden som fotografen skickade, och i princip alla mailklienter skriver in namn, version och eventuellt OS, så det skulle man ju kunna gissa sig till, men ja, inte jättetroligt att han skulle ha det på lager.

2: Korkat deluxe!
Citera
2015-11-09, 18:23
Medlem
Kevin Larsen (Killbrother) – Emil Larsson – släktskap? Syskon som hamnat i samma/olika fosterfamiljer? En försvenskning/fördanskning av namnet? Hur vanligt är det för er nere i Skåne? Kan det finnas en tredje riktig/fosterbroder?

Det enda jag vet/minns gällande hans självmord var att det utan tvekan var ett självmord. Kan en tredje part farit illa?

Tänker fortfarande på h*n som tipsade fotografen – det kan ha varit Benjamin men det känns inte troligt. Hon hade tre abonnemang. Hennes eget, sin sons och ett till? Finns det en tredje med i bilden där med? Detaljer som känns alldeles för bra pusselbit för att inte ha betydelse.

Det är en man . Morten hade tydligen kallat honom ”Broder”
Om det var vore kvinnlig Mastermind är det jättekonstigt att använda det epitetet. ”Mamma” hade passat bättre i så fall

Trist osannolikt att Marc snodde mördarens padda. Men ja, att han är en som trasslar in sig i det ena värre än det andra borde ju kunna vara ”typiskt”. Men ja, jag retar mig på slumpen.
Konstigt också att ”polis-teknikern” inte kollat upp sin tjej tidigare. Vad är det liksom?

Bloggerskan tror jag kommer tillbaka. Både Helle Anker och Hans var nämnda i hennes blogg. Och så är hon ju gift med chefen där ja....skumt sa Bill.
Citera
2015-11-09, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kJfw
Jag tror inte Emil är mördaren- det var ju han som tipsade om likheten mellan morden och konstverken.
Men senaste mordoffren har ju haft flera fosterbarn som troligen for illa med tanke på sängen i källaren. Alla mord har någon koppling till detta. Anker var hjärtlös - var mördaren på hennes förskola som barn och hon ville inte hjälpa? Pedofilen begick övergrepp på mördaren. Hans utredde anklagelse mot fosterföräldrarna men det ledde inte till åtal. Han som blev av med ögonen bodde kanske granne, såg något men sa inget.

Men lite långsökt att Marc gör inbrott i just mördarens bil!

Tror stenhårt på denna teori!
Citera
2015-11-09, 22:17
Medlem
Tycker det är trist att det planteras ut så många villospår som de inte kommer att hinna fullfölja. Ja i säsong 2 så blev ju inte ens själva huvudstoryn avslutad.

Gillar serien skarpt, men lite mer genomtänkt "totalbild" hade inte skadat.

Såsom flera skrivit så ser jag fram emot att mördaren hänger den lille äcklige spelmissbrukaren i pungen och sliter ut hans tarmar medan han lever, men så glad får man väl inte bli, j-la Rosenfeldt...

Larsen/Larsson tror jag är ett bra spår, möjligen med någon koppling till psycho-stalkern, hon är ju mer än lovligt otäck...
Citera
2015-11-09, 23:22
Medlem
Claes, livscoachen, måste vara inblandad på nåt sätt känner jag.

Om det här är sista säsongen så skulle i alla fall jag gärna se en cameo från Martin. Det skulle väl Kim kunna bjuda på åtminstone? Hon besöker honom i fängelset, eller så. Tror det skulle kännas mer avslutat då, för han spelade så stor roll i två av tre säsonger.

Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag kom att tänka på en sak, vem var det som sa till Henrik om hans familj "är de dödförklarade nu?
Var det Holst?
Betyder det att han kanske vet något om Henriks familj.

Henrik och Saga var där i huset och pratade med Holst i ett tidigare avsnitt. Efter det gjorde han tydligen en bakgrundskoll på dom. Han gillar nog att veta allt han kan om alla som han kommer i kontakt med.

Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
Och naturligtvis har mamman ordnat så att Sagas DNA finns på "mordplatsen" och/eller på mamman.

Precis min tanke också tyvärr när dom topsade Saga. Morsan eller nån annan har planterat ut nåt hårstrå eller liknande. Hon får använda all sin list för att försöka komma ur denna sits.

Jag köpte aldrig Sagas förhållande i andra säsongen. Uppenbart att den snubben varken förstod Saga eller kunde leva tillsammans med henne. Men Henriks reserverade personlighet passar hennes perfekt. Men bara för det så dör väl han också innan allt är slut.
Senast redigerad av griffen 2015-11-09 kl. 23:24.
Citera
2015-11-09, 23:23
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Ha ha!
Funkar det förresten sådär enkelt, att lägga virus i en bildfil? Aktiveras det när han öppnar bilden i så fall? Ett virus som installerar "hitta min iPad"?

Hur skulle det gått till realistiskt?
Höstblåsten verkar ha blåst bort mer än löv verkar det som. Det var mördaren som sökte efter sin iPad på en offentlig dator och därför visste var den kunde hittas och sedan dödade cykeltjejen.
Citera
2015-11-09, 23:26
Medlem
lilladinyas avatar
Spånar bara lite nu men tyckte Holsts livvakt såg när spelmissbrukaren tog klockan. Han kanske följde efter honom för att se vars han pantade den. Sen kom han en andra gång och pangade.

Holst kanske inte har gjort en tillräckligt ingående bakgrundscheck på livvakten?
Citera
2015-11-10, 00:33
Medlem
coldapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
Tycker det är trist att det planteras ut så många villospår som de inte kommer att hinna fullfölja. Ja i säsong 2 så blev ju inte ens själva huvudstoryn avslutad.

Gillar serien skarpt, men lite mer genomtänkt "totalbild" hade inte skadat.

Såsom flera skrivit så ser jag fram emot att mördaren hänger den lille äcklige spelmissbrukaren i pungen och sliter ut hans tarmar medan han lever, men så glad får man väl inte bli, j-la Rosenfeldt...

Larsen/Larsson tror jag är ett bra spår, möjligen med någon koppling till psycho-stalkern, hon är ju mer än lovligt otäck...

Tack för ett gott skratt
Citera
2015-11-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Claes, livscoachen, måste vara inblandad på nåt sätt känner jag.

Om det här är sista säsongen så skulle i alla fall jag gärna se en cameo från Martin. Det skulle väl Kim kunna bjuda på åtminstone? Hon besöker honom i fängelset, eller så. Tror det skulle kännas mer avslutat då, för han spelade så stor roll i två av tre säsonger.

Henrik och Saga var där i huset och pratade med Holst i ett tidigare avsnitt. Efter det gjorde han tydligen en bakgrundskoll på dom. Han gillar nog att veta allt han kan om alla som han kommer i kontakt med.

Precis min tanke också tyvärr när dom topsade Saga. Morsan eller nån annan har planterat ut nåt hårstrå eller liknande. Hon får använda all sin list för att försöka komma ur denna sits.

Jag köpte aldrig Sagas förhållande i andra säsongen. Uppenbart att den snubben varken förstod Saga eller kunde leva tillsammans med henne. Men Henriks reserverade personlighet passar hennes perfekt. Men bara för det så dör väl han också innan allt är slut.

Jag befarar också att något händer Henrik. Men å andra sidan så verkar hon ju förlora Hans. Man kan ju inte ta ifrån henne både hennes tidigare chef och vän och även den enda som verkar förstå henne och älska henne som hon är. Det känns som att det skulle vara lite överdrivet mörkt till och med för Bron.
Citera
2015-11-10, 21:36
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Jag befarar också att något händer Henrik. Men å andra sidan så verkar hon ju förlora Hans. Man kan ju inte ta ifrån henne både hennes tidigare chef och vän och även den enda som verkar förstå henne och älska henne som hon är. Det känns som att det skulle vara lite överdrivet mörkt till och med för Bron.
Han behövs nog för storyn också, nu när Hans skrivs ut, så hon har någon att prata med (inte för att hon öser förtroenden och känslor över honom, men han är ändå ett slags vän).

Men han kan nog trasslas in rejält och få problem, med tablettmissbruket, bovar som känner igen honom och så familjen.

Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
Höstblåsten verkar ha blåst bort mer än löv verkar det som. Det var mördaren som sökte efter sin iPad på en offentlig dator och därför visste var den kunde hittas och sedan dödade cykeltjejen.
Jo, jag är rätt blåst ibland, blandade ihop. Men det var rätt snabba klipp där emellan just då poliserna var i färd med att infektera och spåra iPaden.

Men det förklarar ju handskarna också...
Senast redigerad av TigerKid 2015-11-10 kl. 21:53.
Citera
2015-11-10, 21:46
Medlem
Citat:

Ja, förhoppningsvis var jag lite för cynisk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in