Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-11-11, 20:15
Medlem
Till er som spekulerar över/klagar på varför Henriks fru helt plötsligt låg i hans säng i slutet av avsnittet vill jag påpeka att jag är rätt övertygad om att det är Saga som ligger där. Svårt att se dock!
Citera
2015-11-11, 22:32
Medlem
En scen som jag tyckte var rolig var när Saga besöker rättsläkaren och säger att hon har bråttom bara för att sen grotta ner sig i studier av liket, och han ger henne en liten gliring: "jag tyckte du sa att du hade bråttom"

Citat:
Ursprungligen postat av y-man
Funderat på om det är den där Claes, men han blev ju så otroligt chockad över att det lämnar spår om man har ihjäl någon, när stalkern talade om det och hänvisade till den kvävda pappan. Så hade väl knappast en person som sliter ut ögon, skär av penisar, plockar ut hjärnor och hjärtan reagerat. Känns som han var lite för dåligt påläst...

Bra poäng. Claes har nånting med allt det här att göra, det känner jag mig ganska säker på, men han är förmodligen inte mördaren.

Citat:
Ursprungligen postat av DanAndersson
Till er som spekulerar över/klagar på varför Henriks fru helt plötsligt låg i hans säng i slutet av avsnittet vill jag påpeka att jag är rätt övertygad om att det är Saga som ligger där. Svårt att se dock!

Fin scen, också. Först ligger hon med ryggen vänd, som hon alltid gör med sina sängpartners. Men sen vänder hon sig om och tittar på honom.
Citera
2015-11-11, 22:45
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Fin scen, också. Först ligger hon med ryggen vänd, som hon alltid gör med sina sängpartners. Men sen vänder hon sig om och tittar på honom.
Alltså, herregud vad jag gillar Saga och Henrik ihop. Han tittar så fint på henne. Jag hoppas verkligen att de får vara tillsammans, då det skulle tillföra en ny dimension till serien och stora möjligheter till utveckling hos karaktären Saga.
Citera
2015-11-12, 03:18
Medlem
Citat:
Funderat på om det är den där Claes, men han blev ju så otroligt chockad över att det lämnar spår om man har ihjäl någon, när stalkern talade om det och hänvisade till den kvävda pappan. Så hade väl knappast en person som sliter ut ögon, skär av penisar, plockar ut hjärnor och hjärtan reagerat. Känns som han var lite för dåligt påläst...

Nej där har du en poäng. Och det där med jackorna, att mördaren har en grön jacka och sen kommer Claes med en grön jacka, dock inte samma gröna färg. Nä, Claes kanske inte skulle kunna vara den aktiva gärningsmannen. Men jag tror han är inblandad. Kanske han är pappa till Jeannette, som också varit fosterbarn? Eller till Emil?
Citera
2015-11-12, 08:36
Medlem
SvenBHs avatar
Väldigt många lösa trådar och desto fler villospår. Tror inte att Emil har något med morden att göra. Känns osannolikt att det ska ha presenterat mördaren så tidigt i serien. Sen har han varit väldigt villig till att hjälpa polisarbetet.

Den gigantiska rosa bebisen har visats så mycket den senaste tiden så tror att de kan komma att använda den till nästa mord. Kan nog bli så att Jeanette dör, eller hennes foster. Varför annars ska de ha ägnat så mycket tid åt att driva den handlingen framåt.
Citera
2015-11-13, 10:47
Medlem
Ja, i sista avsnittet kommer mördaren sitta bredvid en fastspänd Jeanette som har värkar. Och Saga och Henrik kommer att skynda för att hitta dem i tid. Min gissning!
Citera
2015-11-14, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Claes kanske inte skulle kunna vara den aktiva gärningsmannen. Men jag tror han är inblandad. Kanske han är pappa till Jeannette, som också varit fosterbarn? Eller till Emil?

OK men såhär då: temat för morden är pappor som inte får vara med sina barn. Mordoffren har bidragit till separation mellan far och barn på något sätt. Jag tror vi har många pappor och barn till dessa pappor bland karaktärerna. Fler släktband tror jag kommer att visa sig.

Jag tänker mig ett band mellan en pappa och Jeanette. Och ett mellan en pappa och Emil.
Citera
2015-11-14, 10:53
Medlem
Helle: har bidragit till separationen mellan Morten och Villy
Hans: har bidragit till separationen mellan Aleksander Dover och hans döttrar
Lars-Ove Abrahamsson: vet vi inte än
Håkan: vilken far/barn-relation har han hindrat? Benjamins? Vem är då Benjamins pappa? Håkan själv?

Fosterföräldrarna: har bidragit till många separationer
Citera
2015-11-14, 10:57
Medlem
Claes känner till konstverkens namn och symbolik, då de ju varit i hans ägo tidigare. Han utför dock inte morden. Men han kan ha lejt någon (vem? Kevin? Kjell? Colbert?) till själva genomförandet. Jag tror att flera personer är delaktiga i någon form av kedja, kanske via telefon/mail, kanske de inte träffas.

Jeanette har haft kontakt med Lukas och de andra skummisarna i ett tidigare skede. Surrogatmammeskapet hänger ihop med dem (kontakten mellan henne och Freddie). Mordet på Håkan skedde strax efter att Jeanette fått börja använda mobiltelefon. Hon vistas också i Freddies hem, där det aktuella konstverket finns.
Citera
2015-11-14, 11:00
Medlem
Nån som tror nåt om ovanstående, nån som tänkt i liknande banor?
Citera
2015-11-15, 18:19
Jag måste säga att jag gillar Henrik mer än Martin. I en säsong fungerar Martin jättebra, men Henrik tror jag kommer hålla längre över tid (jag hoppas på fler säsonger!). Martin var så jobbig med sitt kukhoppande mellan alla. Henrik är mer känslig, men samtidigt snabbtänkt. Henrik passar också Saga bättre.

Anser jag, iaf!
Citera
2015-11-15, 22:05
Medlem
Citat:
Såsom flera skrivit så ser jag fram emot att mördaren hänger den lille äcklige spelmissbrukaren i pungen och sliter ut hans tarmar medan han lever, men så glad får man väl inte bli, j-la Rosenfeldt...

Jaja, man kan inte få allt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in