Citat:
Ursprungligen postat av
1891PoonStreet
Jag tycker det är rimligt att förbundskaptenen får fortsätta om han tar Sverige till slutspel. Blir det fiasko i stil med VM 1990 kan det vara lämpligt att avskeda honom, annars är det bara att fortsätta.
Missat mästerskap ska givetvis innebära att förbundskaptenen får sparken.
Förresten, jag är en aning förvånad över att Danmarks förbundskapten fortfarande är kvar. Han har missat VM 2006, EM 2008 och VM 2014, men han har trots detta inte fått sparken. Någon som kan förklara detta?
Självklart, (vi är ju fan inte San Marino eller nå´t) ska det vara sparken vid missat slutspel.
Det jag hatade under Lagos-eran, var att de missade att låta Zlatan få spela ordentligt i VM 2002, han var fan inte 16-17 år då eller nå´t!

Och så torskade vi mot Senegal i första matchen efter gruppspelet, men kontrakt var väl skrivet på våren i vanlig j-a oordning..
Så till EM 2004: återigen torsk i första matchen efter gruppspelet - mot Holland. Då hette det, "vadå träna på straffar, det år onödigt för det är ändå en helt annan sak när man ska slå straffen på match"

De som är grymma på frisparkar, nöter inte sällan sådana timme efter timme efter ordinarie träning! Det ska nötas straffar precis som man nöter allt annat! Och det ska vara glasklart vilka som ska lägga straffarna, så att det inte kommer in negativ energi inför straffsparksläggningen! Tjänstefel så in i....

Men kontrakt var väl skrivet på våren i vanlig j-a oordning..
Så till VM 2006: återigen torsk i första matchen efter gruppspelet - mot Tyskland - som körde över oss redan "innan nationalsångerna klingat ut".....sedan missade väl Henke en straff och har för mig att Lagos bytte in en försvarare när vi låg under med 2-0..! Men kontrakt var skrivet på våren i vanlig j-a oordning..
Och så EM 2008, då vi inte gick vidare från gruppen i slutspelet - då vi blev överkörda av Ryssland o missade att gå vidare. Men kontrakt redan skrivet på våren i vanlig jävla....
Jag ville att Lagos skulle väck redan efter 2004, och definitivt efter 2006 - men att 2002 missa att spela Zlatan ordentligt + 2004 missa att träna på straffar -
då skulle det varit sparken 2004! Men inte ens efter 2006 blev det sparken, och inte ens efter 2008 - bara för att förbundet fokuserade så totalt på att se till att inte missa slutspelet - vilket Lagos är den perfekte FK att ordna - och inte minst med tanke på det spelarmaterialet vi hade då!
Men man visste vad man fick med honom, och det var feg ***** tråkfotboll och det räcker inte ett ***** skit när det är dags för cupspel - så idealet hade ju varit att ha en FK till kvalen och en annan till slutspelen, men det skulle ju aldrig Lagos ha gått med på, så nu satt man ju där varenda j-a gång och more or less VISSTE att "hit, men inte längre" - det var en j-a terror med tanke på det materialet vi hade - förbundet gjorde ju inget eftersom miljonerna dels rullade in, och dels för att kontrakt alltid skrevs på våren, så det hade ju krävts att Lagos självmant hade lämnat, och det fanns ju inte på kartan......
Lagos förstörde allt det stora vi hade potential till, med sin fega ***** destruktiva fotboll, och förbundet skrattade hela vägen till banken - och allt med Lagos gick ut på att räkna antalet nådda slutspel! Så hade vi kunnat agera NU under några år med tanke på generationsväxlingen som råder, men generellt sett så vill jag alltid ha en FK som kan ta vinna cupmatcherna efter gruppen, och då tar jag hellre att vi kan missa slutspel typ varannan gång.
Nu sitter en del och drömmer kletiga drömmar om Lagos, men tro fan att - ISLAND - är nöjda med en sådan tråkmaskin som honom.
För Lagos var det viktigare att de andra inte fick komma till en målchans, än att vi själva lyckades med detta - och det är
vidrigt att ha en sådan ***** FK.
Jag ser hellre att vi vinner/förlorar med 3-2/2-3, än att som Lagos hellre spela 0-0/1-0/0-1/1-1.
*
spyr när jag tänker på honom*
Han ska f-n inte vara någon FK i Sverige - BARA
möjligen som assisterande, och nöta försvarsspel, men UTAN att lägga sig i spelet framåt