2015-11-10, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
Kanske är jag ute o cyklar men läste någonstans att Hamréns kontrakt utgår i slutet av December nära inpå årskiftet och att ett uteblivet EM innebär att förbundet eventuellt inte förlänger?
Ja - uteblivet EM lär innebära att förbundet inte förlänger med Hamrén.

Däremot - om det är som det var under Lagos - så skriver de nytt kontrakt till våren, (om vi slår Danmark). Ett kontrakt som då gäller för VM-kval + ev. VM-slutspel.

I andra länder, (tex en del av de länderna som alltid har medaljkrav på sig) så kan jag tänka mig att ett nytt kontrakt inte skrivs förrän slutspelet är över och att det var lyckat. Men i Sverige så ska tydligen FK ha nytt kontrakt varje gång slutspelet är säkrat - allt för att folket ska kunna säga vad fan de vill efter ett slutspelsfiasko - "nytt kontrakt är redan skrivet, så håll käft på er"...

Med det spelarmaterial som Sverige hade under Lagos, så tycker jag att man skulle haft högre ambitioner än att det per automatik ska belönas med nytt kontrakt för att man tagit sig till ett slutspel. Nu blev det så illa att Lagos - trots att vi under honom och med det spelarmaterialet, aldrig vann en enda utslagningsmatch i ett slutspel - kunde sitta kvar år efter år efter år efter år.....kändes som en 64 års lång mardröm...

Man vill väl dels belöna ett lyckat kval/fixat slutspel, med ett nytt kontrakt + dels slippa en folkstorm om vi spelar uselt i slutspelet, så det är väl därför som det alltid skrivs nytt kontrakt på våren. Sedan vet jag som sagt inte om de har ändrat på något kring detta, efter det att Lagos äääääääääääntligen fick gå.

Edit:

Det hade nog funkat bättre med Mr Shining under Lagos-eran, och Lagos nu under Mr Shining-eran, men nu är det som det är....och då jag minns hur det var under Lagos-eran så vill jag aldrig aldrig aldrig att han kommer tillbaka.
Senast redigerad av gudrunslidhitler 2015-11-10 kl. 01:21.
Citera
2015-11-10, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gudrunslidhitler
Ja - uteblivet EM lär innebära att förbundet inte förlänger med Hamrén.

Däremot - om det är som det var under Lagos - så skriver de nytt kontrakt till våren, (om vi slår Danmark). Ett kontrakt som då gäller för VM-kval + ev. VM-slutspel.

I andra länder, (tex en del av de länderna som alltid har medaljkrav på sig) så kan jag tänka mig att ett nytt kontrakt inte skrivs förrän slutspelet är över och att det var lyckat. Men i Sverige så ska tydligen FK ha nytt kontrakt varje gång slutspelet är säkrat - allt för att folket ska kunna säga vad fan de vill efter ett slutspelsfiasko - "nytt kontrakt är redan skrivet, så håll käft på er"...

Med det spelarmaterial som Sverige hade under Lagos, så tycker jag att man skulle haft högre ambitioner än att det per automatik ska belönas med nytt kontrakt för att man tagit sig till ett slutspel. Nu blev det så illa att Lagos - trots att vi under honom och med det spelarmaterialet, aldrig vann en enda utslagningsmatch i ett slutspel - kunde sitta kvar år efter år efter år efter år.....kändes som en 64 års lång mardröm...

Man vill väl dels belöna ett lyckat kval med ett nytt kontrakt + dels slippa en folkstorm om vi spelar uselt i slutspelet, så det är väl därför som det alltid skrivs nytt kontrakt på våren.

Redigerade inlägget jag skrev innan lite, hittade fler artiklar där det stod att hans kontrakt förlängs till December 2016 om han tar oss till EM, vet inte sanningshalten i detta men låter märkligt att man skulle byta förbundskapten mitt under ett pågående kval och att kicka någon känns det som förbundet sällan gör
Citera
2015-11-10, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
Redigerade inlägget jag skrev innan lite, hittade fler artiklar där det stod att hans kontrakt förlängs till December 2016 om han tar oss till EM, vet inte sanningshalten i detta men låter märkligt att man skulle byta förbundskapten mitt under ett pågående kval och att kicka någon känns det som förbundet sällan gör
Oki, ja det kan ju vara så att Hamrén vill få köra ett kalenderår i taget, för att "känna efter hur det känns", eller något...men känns ju som sagt märkligt att inte skriva kontrakt för hela kvalet.

Jag tycker hur som helst att man borde ta hänsyn till slutspelets utfall innan man skriver nytt kontrakt.
Citera
2015-11-10, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
OS med Zlatan och U21 känns roligare i min ögon.

Zlatan och U23-landslaget är ingen vidare kombination tyvärr...

--

Av nyfikenhetens skull, hur många är det som faktiskt följer Hijemark, Quaison och andra talangers framfart i sina klubbar vecka ut och vecka in?
Senast redigerad av Hagoromo 2015-11-10 kl. 16:25.
Citera
2015-11-10, 16:30
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Av nyfikenhetens skull, hur många är det som faktiskt följer Hijemark, Quaison och andra talangers framfart i sina klubbar vecka ut och vecka in?

Quaison har inget i landslaget att göra, han har varit direkt dålig för Palermo och helt osynlig. Föga förvånande att han slutligen blev petad. Det ironiska är att Hiljemark tagit hans roll, som offensivt viktad vänsterytter. Och han gör det bra. Man får känslan av att Quaison har något mentalitetsproblem, han ser sällan ut att ge 100%. Som att han sparar energi för något som aldrig kommer. Märkligt att se.
Citera
2015-11-10, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gudrunslidhitler

Jag tycker det är rimligt att förbundskaptenen får fortsätta om han tar Sverige till slutspel. Blir det fiasko i stil med VM 1990 kan det vara lämpligt att avskeda honom, annars är det bara att fortsätta.
Missat mästerskap ska givetvis innebära att förbundskaptenen får sparken.

Förresten, jag är en aning förvånad över att Danmarks förbundskapten fortfarande är kvar. Han har missat VM 2006, EM 2008 och VM 2014, men han har trots detta inte fått sparken. Någon som kan förklara detta?
Citera
2015-11-10, 17:53
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
nej nej, unga lovande spelare. Det går ju inte fattar du väl.

Tycker du att landslaget är rätt plats att utveckla talanger? Med tanke på hur få träningar och matcher det spelas per år så är det ett dåligt alternativ för att satsa på talanger, eller?
Citera
2015-11-10, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Tycker du att landslaget är rätt plats att utveckla talanger? Med tanke på hur få träningar och matcher det spelas per år så är det ett dåligt alternativ för att satsa på talanger, eller?

förstår du va du säger nu? Det är klubblagen som utvecklar talanger. I landslaget spelar man för att prestera.
Citera
2015-11-10, 21:32
Medlem
Strand.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo

Jag följer Celta sedan en tid tillbaka där Guidetti spelar. Även om han aldrig startar utan endast brukar bli inbytt i 70-80:e spelminuten tycker jag det är roligt att se han spela och utvecklas, då det är Sveriges nästa stora anfallare enligt min ödmjuka åsikt. Min förhoppning är att få se hans framgång mot att börja spela från start.

Hiljemark och Quasion följer jag inte direkt slaviskt, men kan bli att man ser någon match då och då. Kiese Thelin hade jag velat se mer av men då ViaPlay inte sänder matcher från Ligue 1 så sker det inte så ofta. Även Lewicki i Allsvenskan följs, nyttigt för honom att få spela CL.

Men som sagt, Guidetti är rolig att följa. Hoppas det kommer gå bra för honom.
Citera
2015-11-10, 23:09
Medlem
chillarmests avatar
Till Guidettis försvar, även fast ingen ger han skit nu, så har Celta gått bra som fan, och anfallarna har levererat. Inte så lätt att slå sig in i laget då.
Citera
2015-11-10, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Jag tycker det är rimligt att förbundskaptenen får fortsätta om han tar Sverige till slutspel. Blir det fiasko i stil med VM 1990 kan det vara lämpligt att avskeda honom, annars är det bara att fortsätta.
Missat mästerskap ska givetvis innebära att förbundskaptenen får sparken.

Förresten, jag är en aning förvånad över att Danmarks förbundskapten fortfarande är kvar. Han har missat VM 2006, EM 2008 och VM 2014, men han har trots detta inte fått sparken. Någon som kan förklara detta?
Självklart, (vi är ju fan inte San Marino eller nå´t) ska det vara sparken vid missat slutspel.

Det jag hatade under Lagos-eran, var att de missade att låta Zlatan få spela ordentligt i VM 2002, han var fan inte 16-17 år då eller nå´t! Och så torskade vi mot Senegal i första matchen efter gruppspelet, men kontrakt var väl skrivet på våren i vanlig j-a oordning..

Så till EM 2004: återigen torsk i första matchen efter gruppspelet - mot Holland. Då hette det, "vadå träna på straffar, det år onödigt för det är ändå en helt annan sak när man ska slå straffen på match" De som är grymma på frisparkar, nöter inte sällan sådana timme efter timme efter ordinarie träning! Det ska nötas straffar precis som man nöter allt annat! Och det ska vara glasklart vilka som ska lägga straffarna, så att det inte kommer in negativ energi inför straffsparksläggningen! Tjänstefel så in i.... Men kontrakt var väl skrivet på våren i vanlig j-a oordning..

Så till VM 2006: återigen torsk i första matchen efter gruppspelet - mot Tyskland - som körde över oss redan "innan nationalsångerna klingat ut".....sedan missade väl Henke en straff och har för mig att Lagos bytte in en försvarare när vi låg under med 2-0..! Men kontrakt var skrivet på våren i vanlig j-a oordning..

Och så EM 2008, då vi inte gick vidare från gruppen i slutspelet - då vi blev överkörda av Ryssland o missade att gå vidare. Men kontrakt redan skrivet på våren i vanlig jävla....

Jag ville att Lagos skulle väck redan efter 2004, och definitivt efter 2006 - men att 2002 missa att spela Zlatan ordentligt + 2004 missa att träna på straffar - då skulle det varit sparken 2004! Men inte ens efter 2006 blev det sparken, och inte ens efter 2008 - bara för att förbundet fokuserade så totalt på att se till att inte missa slutspelet - vilket Lagos är den perfekte FK att ordna - och inte minst med tanke på det spelarmaterialet vi hade då!

Men man visste vad man fick med honom, och det var feg ***** tråkfotboll och det räcker inte ett ***** skit när det är dags för cupspel - så idealet hade ju varit att ha en FK till kvalen och en annan till slutspelen, men det skulle ju aldrig Lagos ha gått med på, så nu satt man ju där varenda j-a gång och more or less VISSTE att "hit, men inte längre" - det var en j-a terror med tanke på det materialet vi hade - förbundet gjorde ju inget eftersom miljonerna dels rullade in, och dels för att kontrakt alltid skrevs på våren, så det hade ju krävts att Lagos självmant hade lämnat, och det fanns ju inte på kartan......

Lagos förstörde allt det stora vi hade potential till, med sin fega ***** destruktiva fotboll, och förbundet skrattade hela vägen till banken - och allt med Lagos gick ut på att räkna antalet nådda slutspel! Så hade vi kunnat agera NU under några år med tanke på generationsväxlingen som råder, men generellt sett så vill jag alltid ha en FK som kan ta vinna cupmatcherna efter gruppen, och då tar jag hellre att vi kan missa slutspel typ varannan gång.

Nu sitter en del och drömmer kletiga drömmar om Lagos, men tro fan att - ISLAND - är nöjda med en sådan tråkmaskin som honom. För Lagos var det viktigare att de andra inte fick komma till en målchans, än att vi själva lyckades med detta - och det är vidrigt att ha en sådan ***** FK.

Jag ser hellre att vi vinner/förlorar med 3-2/2-3, än att som Lagos hellre spela 0-0/1-0/0-1/1-1.
*spyr när jag tänker på honom*

Han ska f-n inte vara någon FK i Sverige - BARA möjligen som assisterande, och nöta försvarsspel, men UTAN att lägga sig i spelet framåt
Senast redigerad av gudrunslidhitler 2015-11-10 kl. 23:48.
Citera
2015-11-10, 23:39
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
förstår du va du säger nu? Det är klubblagen som utvecklar talanger. I landslaget spelar man för att prestera.

Glöm det. Jag insåg först nu att du är efterbliven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in