2015-11-09, 22:00
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Jag anser personligen att Seb är värdelös, men hade jag varit tvungen att välja mellan Seb och Kongo hade jag valt Larsson. Kongo har blivit för seg på sista tiden medans Larsson fortfarande har lite speed i kroppen och om planeterna står i linje kan han likt Kongo leverera fina passningar.
Inte något som händer varje kväll dock

Durmaz-Lewicki-?-Forsberg

Där har du mitt mittfält där jag normalt sett hade placerat Ekdal brevid Lewicki, dock enormt osäker nu.
Hiljemark. Han har bra form och får spela mycket i Serie A, dessutom är han van sedan U21 att spela med Lewicki.
Citera
2015-11-09, 22:00
Medlem
DjPuttes avatar
Ny förbundskapten skulle förgylla min tillvaro radikalt....
Citera
2015-11-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Hiljemark. Han har bra form och får spela mycket i Serie A, dessutom är han van sedan U21 att spela med Lewicki.

nej nej, unga lovande spelare. Det går ju inte fattar du väl.
Citera
2015-11-09, 22:07
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
nej nej, unga lovande spelare. Det går ju inte fattar du väl.
Javisst fan, det tänkte jag inte på. Att jag kunde vara så dum...
Citera
2015-11-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Javisst fan, det tänkte jag inte på. Att jag kunde vara så dum...
bättre att ta någon som sitter på läktaren i en B-liga.
Citera
2015-11-09, 22:43
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Hiljemark har spelat 12 matcher och 10 från start i Palermo så han borde vara aktuell för att starta, tror det blir Lewicki-Källström men jag ser nog hellre Lewicki-Hiljemark. 6,69 i medelbetyg har han, 3 mål och 1 assist.
Citera
2015-11-09, 22:52
Medlem
Cambijaos avatar
Dumt att chansa med att peta Kongo. Däremot är Kongo betydligt bättre supersub än exempelvis Hiljemark.

Jag ser förövrigt Guidetti före Berg. Jag tycker aldrig Berg gör bra ifrån sig medan Guidetti alltid verkar göra bra ifrån sig i blågult. Kan iofs vara en fix idé.
Citera
2015-11-09, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Hiljemark har spelat 12 matcher och 10 från start i Palermo så han borde vara aktuell för att starta, tror det blir Lewicki-Källström men jag ser nog hellre Lewicki-Hiljemark. 6,69 i medelbetyg har han, 3 mål och 1 assist.
Men era dumma jävla åsnor fattar ni inte att vi inte kan ändra startelvan radikalt i ett jävla play-off!!!! Spela med de som tidigare spelat undantaget Lewicki!
Citera
2015-11-09, 23:09
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
OS med Zlatan och U21 känns roligare i min ögon.
Ja OS i fotboll innebär ju STOR prestige vid deltagande..
Citera
2015-11-09, 23:21
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulsterboy.
Men era dumma jävla åsnor fattar ni inte att vi inte kan ändra startelvan radikalt i ett jävla play-off!!!! Spela med de som tidigare spelat undantaget Lewicki!

Ja, det lag vi har spelat med har ju lyckats få ner oss på sämsta rankingplaceringen någonsin. Så det är klart dom ska ha fortsatt förtroende.

Vi borde ändra till ett lag som kan vinna men det kommer förstås inte Hamrén göra i det här läget. Och klarar vi mot förmodan Danmark så ser han det som att han är på rätt väg och kör samma usla lag i EM också.
Citera
2015-11-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulsterboy.

varför tror du vi sitter i denna sits?
Citera
2015-11-10, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hamrén kommer att gå när hans kontrakt löper ut efter EM oavsett om vi går dit eller ej. Försök förstå det.

Kanske är jag ute o cyklar men läste någonstans att Hamréns kontrakt utgår i slutet av December nära inpå årskiftet och att ett uteblivet EM innebär att förbundet eventuellt inte förlänger?

Edit: Hittade ett flertal artiklar

http://www.fotbollskanalen.se/sverige/hareide-pa-svffs-lista-over-hamren-ersattare-han-ar-intressant/

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/uppgifter-hareide-kan-ersatta-hamren/

http://www.op.se/sport/fotboll/efter-fiaskot-nu-ska-hamren-ersattas

Står: "Hamréns kontrakt går ut i december om han misslyckas med att ta Sverige till EM. Skulle Sverige ta sig till Frankrike så förlängs kontraktet till december 2016."

Nu är man kluven, har förut i affekt skrivit "Låt oss missa EM bara vi slipper pajasen". Men nu är det helt plötsligt större risker inblandade. VM-kvalet börjat hösten 2016 får Hamrén alltså stanna fram till December 2016 innebär detta att han kan och med stor sannolikhet kommer total sabba första matcherna i VM-kvalet, vi har både Holland och Frankrike i vår grupp vi kan inte halka efter direkt i början

Detta beror väl förstås på hur ett eventuellt EM slutspel skulle gå, men när var senast en förbundskapten fick sparken?
Senast redigerad av ColinCherry 2015-11-10 kl. 01:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in