Citat:
Ursprungligen postat av
VMiLavemang
Landsaho9, jag tror att du är en heltidsanställd "godhetsknarkare" avlönad av Miljöpartiet och jag ger mig fan på att sitter på deras kansli just nu. Allt lyser igenom i din retorik - allt till alla - så verklighetsfrånvänt. Man tror inte att det är sant. Men för att vända opinionsvindar är allt tillåtet, även de mest skruvade partifunktionärer kallas in för att bli kanonmat
OnT: Kommer vi att kunna lite på MV:s prognoser i närtid? Eller sitter de på kontoret och skjuter från höften?
Du inser nog själv att det du skriver bara är rent trams. Förövrigt trevligt hur ni sitter och rapporterar mina inlägg som "trams och offtopic", gud sån tur då att detta bara är ett internetforum och att ni inte kan sitta och klicka iväg flyktingar som "trams och offtopic" även det.
Att migrationsverket har tappat räkningen kan som sagt bero på jätte många olika saker, men att göra direkttolkningen att det handlar om att "det kommer så många, och det är DÄRFÖR vi tappat räkningen" kan självklart stämma till viss del, men det betyder inte att det ska ta stopp bara för det. Så bara för migrationsverket för tillfället har tappat räkningen så ska vi stoppa invandringen, för att dom tappat räkningen? Nej tack, Sverige ska fortsätta ta det ansvar som den stormakt det är precis som en annan skribent här skrev tidigare, och visa humanitet för de människor som flyr från krigets syrien och andra katastrofområden i världen, dom har inga andra alternativ, och vill inte övriga eu länder ta ett större ansvar, ja, då får vi ta vårat ansvar fram tills dess att dom hjälper till, annars står flyktingarna helt utan hjälp och det är, det är ingen lösning.
Märker ju bara vilket hat ni riktar mot mig just nu, det är inte bra, för någon, hat föder hat, i alla dess former, och det är inte positivt eller i rätt riktning för någon av oss, det är bättre att vi enas tillsammans och kommer fram till lösningar som är de bästa för världen i stort, vi måste tänka globalt.