2015-11-11, 08:30
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Oh djäklar! Det är RIKTIGT allvarligt nu!

Som någon sa, snart kommer plundringarna, och då ska ni få se på ett folk som kissar på sig. Då är det inte roligt längre.

Snart kommer larmrapporter börja skölja in från samhällets alla överbelastade myndigheter.

Det ser ut att gå helt åt fanders just nu, så är det bara..

Usch, läskigt att politikerna tappat kontrollen. Men nu får landet äta upp sitt von oben uppblåsta värdegrundsfjasko där alla i hela världen har rätt till landet.

Vadå snart? har pågått under en längre tid.
Citera
2015-11-11, 09:13
Medlem
Är folk så dumma så man tror att Migrationsverket registrerar sina ansökningar i pärmar på kontoren? Det sköts SÅKLART i ett centralt system där man lagrar info i en databas. Om det systemet inte innehåller fältet registreringsdatum så borde någon systemägare dras bakom byggnaden och avrättas.

Migrationsverket har antal registrerade ansökningar.

Anledningen till att vi inte lånat av den så kallade "krisfonden" där EU kan ge ut upp till 20 miljoner (?) euro, varav en del av pengarna redan är upptagna så att säga, är att även om vi fick hela 20 miljoner euro så är det pengar vi bränner igenom på en vecka just nu. 200 miljoner kronor är ingenting.

Vad som är läskigt är ju mest att Migrationsverket ljuger oss rakt i ansiktet (och att ingen verkar förstå det). Ett till problem är att man räknar med bostäderna, och jag äger inte bostad så jag kan lida med folk i samma situation som känner att man hamnar längre ifrån marknaden, och det är liksom ett problem vi kan komma förbi men vi har ju ett problem till. Arbetsförmedlingen fokuserar ju på de som ligger "längst ifrån" arbetsmarknaden i dagens läge. Det är självklart dessa människorna.
Jag lider med dem, jag önskar att vi hade ett behov av 2000 starka varje dag och en möjlighet att husa dem, men det har vi inte.
Kommunerna Lex Sarah anmäler sig själva hela tiden, vilket borde va ett tecken på att det inte fungerar men i praktiken inte betyder något alls.

Samtidigt kan S briljera med sina 1 / 32 000 garantijobb för unga. Snyggt jobbat. Det är alltså ingen överdrift utan man har skapat ETT av 32 000 jobb. Man försöker inte ens få de högutbildade flyktingarna att bli en del av integreringsprocessen (t.ex. lära ut engelska eller kanske till och med svenska), man bara kör. Det hade ju fallit sig otroligt logiskt att dels skapa ett jobb för en flykting. Ett riktigt, viktigt, jobb. Och dels fyllt upp luckorna i integrationen.
Citera
2015-11-11, 09:31
Medlem
Xeliouss avatar
Det är slutet för Sverige vi ser. SÄPO får hundratals tips om ISIS och Talibaner som nu befinner sig i vårt land. Självklart kan inte migrationsverket hålla räkningen.
Citera
2015-11-11, 09:45
Medlem
Tisdagen den 10/11-2015 vid 13-tiden fanns det en ovanligt hög stapel för måndagen den 9/11. Nu är den borta!?
Citera
2015-11-11, 09:56
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rale
Tisdagen den 10/11-2015 vid 13-tiden fanns det en ovanligt hög stapel för måndagen den 9/11. Nu är den borta!?
Migrationsverket uppger att det var osäkra siffror, sannolikt felaktiga.

Finns väl en rad möjliga förklaringar. Datasystemproblem, dubbelregistringar, alla enheter rapporterar inte m.m.

Det märkliga är att ingen journalist tycks ställa frågan varför.

Nåväl, det bör ju vara dags för den nya uppdateringen, som sker varje dag. Kanske får vi rätta siffrorna då. Tidigare har den dagliga uppdateringen publicerats vid 9-tiden men än finns inget på Migrationsverket.se
Citera
2015-11-11, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Migrationsverket uppger att det var osäkra siffror, sannolikt felaktiga.

Finns väl en rad möjliga förklaringar. Datasystemproblem, dubbelregistringar, alla enheter rapporterar inte m.m.

Det märkliga är att ingen journalist tycks ställa frågan varför.

Nåväl, det bör ju vara dags för den nya uppdateringen, som sker varje dag. Kanske får vi rätta siffrorna då. Tidigare har den dagliga uppdateringen publicerats vid 9-tiden men än finns inget på Migrationsverket.se

Staplar som går upp och ner och den allmänna osäkerheten som det ges uttryck för tyder på att datan till stor del är gissningar och uppskattningar vi ser.
Citera
2015-11-11, 10:01
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belisarios
Alla som kommer nu hamnar i tält. Det tar ett år att bygga en ny bostad. Vid den tidpunkten sitter 200.000 människor i tält. Det är stort.

Ett år? Du får vara glad om du får igenom en bygglovsansökan på ett år. Processen från dess att någon fattar ett beslut om att ett hus ska byggas tills dess att det står färdigt att flyttas in i är långt mer komplicerad än de flesta tror och tar mååånga år.
Citera
2015-11-11, 10:02
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Pressbyrån slår larm: Flyktingar behöver hjälp
Citat:
Allt fler flyktingar kommer till stationen i Örebro. På Pressbyrån undrar man nu hur man ska hjälpa alla.
– Det svåra är att det finns inget som är uppstyrt, det finns ingen som vet, säger Anna Rosenqvist.
http://na.se/nyheter/orebro/1.3250040-pressbyran-slar-larm-flyktingar-behover-hjalp

Migrationsverket har helt tappat kontrollen
Citera
2015-11-11, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagspan
Vad roligt det kommer att bli i Sverige när 500.000 muslimer röstar på sitt muslimska parti.
Den dagen söker jag asyl i Texas.

Vem vet, en riksdag som består av 349 stycken Mehmet Kaplan skulle säkert vara berikande för Sverige.
Citera
2015-11-11, 10:26
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrattaihjalmig
Fler invandrare skall få komma till Sverige/hälsningar kommunisterna!

Man har rätt att söka asyl om man är här.

Inte är du för en fri invandring? Om förklara varför.
Citera
2015-11-11, 11:05
Medlem
"Sverige är ett bättre land idag än för 8 år sen." Så sa AKB när hon tillträdde efter att Psykopaten flytt med svansen mellan benen.
Jag håller inte med.

Jag kan ju lugnt säga att om jag fått välja hade jag gladeligen gått tillbaka till skattenivåerna 2005 om jag sluppit det här jävla kaoset.
Citera
2015-11-11, 11:14
Bannlyst
Migrationsverket har inte presenterat siffror på två dagar nu
Det känns som att verket har klappat ihop totalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in