2015-11-08, 21:04
Medlem
Vilka öppna anstalter har egna celler?
Dvs så man slipper dela cell.

Efter alla domar och när domen vinner laga kraft så får man väll ett placeringsbeslut från kriminalvården med när, var & hur man skall infinna sig.

Är det då man kan ansöka om uppskov?
Läste tidigare att man kan söka uppskov fram tills dagen innan placeringsdatumet och då verkställs inte placeringen förens kriminalvården hAr fattat ett beslut ifråga.
Stämmer det?
Citera
2015-11-08, 21:19
Medlem
Novus4212s avatar
[quote=Livetarhart|55322098]Vilka öppna anstalter har egna celler?

Efter alla domar och när domen vinner laga kraft så får man väll ett placeringsbeslut från kriminalvården med när, var & hur man skall infinna sig.

Läste tidigare att man kan söka uppskov fram tills dagen innan placeringsdatumet och då verkställs inte placeringen förens kriminalvården hAr fattat ett beslut ifråga.
Stämmer det?[/QUOTE

Varför inte bara ringa KVV imorgon och fråga?

"Har du frågor kontaktar du Placeringssektionen:
Telefon: 077-228 08 00"
Citera
2015-11-08, 21:22
Medlem
[quote=Novus4212|55322291]
Citat:
Ursprungligen postat av Livetarhart

Stämmer det?[/QUOTE

Varför inte bara ringa KVV imorgon och fråga?

"Har du frågor kontaktar du Placeringssektionen:
Telefon: 077-228 08 00"

Ja,kan jag iofs göra men tror inte dom kommer prata illa om någon anstallt osv.
Citera
2015-11-08, 21:30
Bannlyst
Citat:

Stämmer det?

Jag tror det är bättre att fråga vilka som inte har det. Mycket
ovanligt att det används.

Du kan ansöka om det. Men gäller enbart mycket speciella situationer. Det stämmer att det inte verkställs, men det beslutet går snabbt att ta. Är du dödssjuk eller inte? Du måste ha helt kompletta papper.

Annars blir det avslag direkt någon tar i ansökan.

varför ska du söka uppskov?
Citera
2015-11-08, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Jag tror det är bättre att fråga vilka som inte har det. Mycket
ovanligt att det används.

Du kan ansöka om det. Men gäller enbart mycket speciella situationer. Det stämmer att det inte verkställs, men det beslutet går snabbt att ta. Är du dödssjuk eller inte? Du måste ha helt kompletta papper.

Annars blir det avslag direkt någon tar i ansökan.

varför ska du söka uppskov?

Så det du säger är att det är ovanligt att man delar cell?

Kan inte säga varför, men uppskovet fyller alla kriterier som dom har kring det.
Citera
2015-11-08, 22:31
Medlem
borrizs avatar
Citat:

Vad jag vet förekommer det enbart på psyket; där det alltid finns några, som inte av någon anledning vågar/kan/får sova ensamma.
Citera
2015-11-08, 23:00
Medlem
flashcars avatar
Är det nån som vet var namn på plitarna finns?
Citera
2015-11-08, 23:03
Bannlyst
Citat:

Kan inte säga varför, men uppskovet fyller alla kriterier som dom har kring det.

Ja det är mycket ovanligt. Av flera anledningar.

Jag kan inte förstå varför du inte kan säga varför du ska söka det?

Men du kan lita på att du inte kan ta något för givet.

Vad du tycker är giltigt skäl är inget självklart inom KV.

Det finns massor av människor som fått uppleva nära människor dö på utsidan. Och även att dom själva dör inne i fängelset.

Det är det enda jag blir "rädd" för när jag suttit. Läkarvården är mycket vidrig på anstalt!
Citera
2015-11-08, 23:20
Medlem
Citat:
Ja det är mycket ovanligt. Av flera anledningar.

Jag kan inte förstå varför du inte kan säga varför du ska söka det?

Men du kan lita på att du inte kan ta något för givet.

Vad du tycker är giltigt skäl är inget självklart inom KV.

Det finns massor av människor som fått uppleva nära människor dö på utsidan. Och även att dom själva dör inne i fängelset.

Det är det enda jag blir "rädd" för när jag suttit. Läkarvården är mycket vidrig på anstalt!

Dom kan inte erbjuda mig den läkarbehandling jag är påbörjat och inte kan avbryta mitt i behandlingen.

Om jag skulle avbryta den så finns det risker att jag ev avlider eller får svåra men för livet i bästa fall.

Kriminalvården kan inte erbjuda den kompetens som krävs.
Visst dom kan skjutsa mig till sjukhus men inte erbjuda mig tex direkt kontakt 24/7 med läkare per telefon.

Omgående körning till sjukhus vid behov.

Även så krävs det specialkompetens för att ge mig dom mediciner jag behöver vilket inte deras läkare har.
Citera
2015-11-08, 23:48
Bannlyst
Citat:
Dom kan inte erbjuda mig den läkarbehandling jag är påbörjat och inte kan avbryta mitt i behandlingen.

Om jag skulle avbryta den så finns det risker att jag ev avlider eller får svåra men för livet i bästa fall.

Kriminalvården kan inte erbjuda den kompetens som krävs.
Visst dom kan skjutsa mig till sjukhus men inte erbjuda mig tex direkt kontakt 24/7 med läkare per telefon.

Omgående körning till sjukhus vid behov.

Även så krävs det specialkompetens för att ge mig dom mediciner jag behöver vilket inte deras läkare har.

Om det är exakt som du skriver, så borde du få det.

Men som sagt. Lita aldrig på att det är lika självklart från deras sida. Det finns lösningar på problem. Och det är absolut ingen rättighet att det ska bli fördelar för dig och ditt liv.

Går det att genomföra. Även om det blir svårt och jobbigt för dig, så kommer det bli avslag.

Missförstå mig inte. Självklart ska du få hjälp.

Men detta är mina och många andras upplevelser från sjukvård när man sitter på anstalt.
Citera
2015-11-09, 07:01
Medlem
Citat:
Om det är exakt som du skriver, så borde du få det.

Men som sagt. Lita aldrig på att det är lika självklart från deras sida. Det finns lösningar på problem. Och det är absolut ingen rättighet att det ska bli fördelar för dig och ditt liv.

Går det att genomföra. Även om det blir svårt och jobbigt för dig, så kommer det bli avslag.

Missförstå mig inte. Självklart ska du få hjälp.

Men detta är mina och många andras upplevelser från sjukvård när man sitter på anstalt.

Har märkt lite av det när jag pratade med dom om min medicin, då var dom tveksam till en av mina mediciner som är narkotikaklassad och populär på gatan.

Trots 2st läkare som är specialutbildad på området sa att jag måste äta den så ska kriminalvården undersöka fall om det finns alternativ medicin.

Och nu hör till saken också att jag inte har några spår av varken alkohol eller droger i mina "registret".
Har aldrig användt droger ens.

Jag kan inte dricka alkohol ens pga mina mediciner då jah kan få andningsnöd.

Och jag har ätit dessa mediciner sedan 2013.

Så har märkt att dom är lite sviniga och försöker göra det enkelt för sig själva.

Även om man sitter i fängelse för att avtjäna ett straff så har man ju rättigheter.

Nåja, dom får betala min utbildning iaf under fängelsevistelsen.
Citera
2015-11-09, 08:30
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Har märkt lite av det när jag pratade med dom om min medicin, då var dom tveksam till en av mina mediciner som är narkotikaklassad och populär på gatan.

Trots 2st läkare som är specialutbildad på området sa att jag måste äta den så ska kriminalvården undersöka fall om det finns alternativ medicin.

Och nu hör till saken också att jag inte har några spår av varken alkohol eller droger i mina "registret".
Har aldrig användt droger ens.

Jag kan inte dricka alkohol ens pga mina mediciner då jah kan få andningsnöd.

Och jag har ätit dessa mediciner sedan 2013.

Så har märkt att dom är lite sviniga och försöker göra det enkelt för sig själva.

Även om man sitter i fängelse för att avtjäna ett straff så har man ju rättigheter.

Nåja, dom får betala min utbildning iaf under fängelsevistelsen.

Som Money4life var inne på så är inget självklart när det kommer till KVV och det mest uppenbara allt annat än uppenbart.

Var beredd på det värsta och hoppas på det bästa när det gäller KVV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in