2015-10-30, 20:04
Medlem
borrizs avatar
Rent praktiskt så går "hyresgästerna" via sin advokat, då slipper de att någon nyfiken plit skall lägga näsan i blöt.
Citera
2015-10-30, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kStreet
finns alltid en polis som spelar intern i fängelse han e underkover o låsas va fånge men han sprider info om andra fångar o sånt

Vilken film har du sett det i?

Det händer verkligen inte i Sverige.
Citera
2015-10-30, 22:26
Medlem
"Kamraterna" ber dig visa upp din dom. Gör du inte det får du problem. Don't do the crime if you can't do the time ...
Citera
2015-10-31, 00:27
Medlem
Du får ej ha din dom i fängelset! Någon intagen på anstalten ringer en anhörig på utsidan som begär ut domen och sedan läser upp den i telefonen. Allt är offentligt!
Citera
2015-10-31, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Vilken film har du sett det i?

Det händer verkligen inte i Sverige.

hört av en tung snubbe
Citera
2015-10-31, 08:39
Medlem
johanness avatar
tråden Hur får interner reda på kommande interns brott? sammanfogad med huvudtråden
/mod
Citera
2015-10-31, 15:22
Medlem
Novus4212s avatar
Ganska mycket dravel i denna tråd nu.

Domar får du inte ha i fängelset precis som någon sa. Men det är hur lätt som helst att få FUP:ar och liknande. Allt är ju offentligt.

Den "tunga snubben" får nog fokusera mer på att gå med i Viktväktarna för så värst tung (läs kriminellt belastad) kan man inte vara om man kommer med en sådan fantasigrej.
Citera
2015-10-31, 15:40
Medlem
Var och hälsade på min far i fängelset för några dagar sedan..

Fy fan vad svart det var där och vilka loosers..

Jag berättade för min far att jag funderade att köpa en moped.

Gubben bredvid och lyssnade för han sa att han hade en moped han inte använde som jag kunde köpa.

Det lät bra så vi bestämde ett pris och när jag skulle hämta den..

När jag nästan kom till utgången så kom han springandes med andan i halsen och frågade vilken färg på mopeden jag ville ha
Citera
2015-10-31, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Var och hälsade på min far i fängelset för några dagar sedan..

Fy fan vad svart det var där och vilka loosers..

Jag berättade för min far att jag funderade att köpa en moped.

Gubben bredvid och lyssnade för han sa att han hade en moped han inte använde som jag kunde köpa.

Det lät bra så vi bestämde ett pris och när jag skulle hämta den..

När jag nästan kom till utgången så kom han springandes med andan i halsen och frågade vilken färg på mopeden jag ville ha

Haha, gissar att det här hände i det stora, gemensamma besöksrummet efter att du smugglat in cola och tobak?
Citera
2015-11-01, 09:32
Medlem
phayzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GBG HOOLIGAN
Kumla Anstalten

Tjena hoppas jag kunde få svar på några frågor angående den , vet att "Koreadanne" Sorry fel stavningen ? vet ganska mycket så om du vill svara skulle jag vara mycket tacksam

En nära anhörig till mig kommer inom kort att hamna där på Riks mottagningen och kommer säker efter utredning sitta kvar ett antal år.

Vem och vad han gjort är helt ointressant så alla frågor om det undanbedes

Man kommer ju vilja lämna olika saker till honom så då frågar jag, vet att vissa anstalter inte tillåter av någon anledning vissa saker.

Vet hur det funkar på klass 3 och neråt men inte Riksanstalterna (helt andra regler)

- Kan man tex har Mp3 spelare typ Ipod ?

- Får man har Bärbar Cd Spelare som spelar mp3 filer ?

- Någon typ av Tv Spel ?

Några av sakerna som jag kommer på just nu

Kanske återkommer med mer frågor

(Sorry skrev i all hast på väg till jobbet så ser kanske ut som ett klotterplank)

svar: Du får ha cd-spelare, om den spelar upp mp3 filer är ovesentligt..För man får inte ta in brända skivor (det är relativt enkelt att få in ändå. Lite beroende på vilken anstallt du är på är det lite mer eller mindre svårt). När jag var på Beateberg lyckades jag få igenom att man får ta in cd-skivor som är brända men har tryck..Ledningen godkände det som "thai-kopior". Men tror inte de är godkänt på många fler anstalter men iom de är godkänt på Beateberg som är klass 2 så kan man ansöka på den anstallt man är på (klass 2) och hänvisa till att de är godkänt på Beateberg för alla klass 2 ska ha samma regler...

- Någon typ av Tv Spel ?

På riksmotagningen på Kumla får du inte ha tv-spel. Man får ha Ps2 på Kumla. Och ett gäng ytterligare anstalter.
Citera
2015-11-08, 11:21
Medlem
MrsJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phayze

Hej,
På de flesta klass 1 så har de olika regler.
På Salberga får de ha GameCube, Norrtälje och Hällby PS1, Kumla PS2. Tyvärr inga iPod eller andra MP3-spelare. Inga brända CD-skivor. På vissa avdelningar får de inte ha CD-spelare som kan spela MP3.
Citera
2015-11-08, 11:55
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsJackie
Hej,
På de flesta klass 1 så har de olika regler.
På Salberga får de ha GameCube, Norrtälje och Hällby PS1, Kumla PS2. Tyvärr inga iPod eller andra MP3-spelare. Inga brända CD-skivor. På vissa avdelningar får de inte ha CD-spelare som kan spela MP3.
När skall kvv fatta att ingen köper cd skivor längre och börja tillåta brända skivor? Vi lever fan inte på 1990 talet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in