2015-11-05, 22:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hoppas verkligen att anhöriga får sörja i fred.

Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
tycker det snart är dags att stänga ner denna tråd,,, domen faller 11/11 kl 11.00
Fallet är snart avslutat ,,låt LH anhöriga sen få sörja ifred,,,de har mist något de aldrig kan få tillbaka,,hoppas att de någonsin kan få ro och gå vidare i sitt liv ,,
Vila i frid Lisa

Det var väl den 17 november som domen faller om jag inte minns fel.

Efter domen i tingsrätten så kommer NB att överklaga denna till hovrätten. Efter den domen kommer han nog att begära prövningstillstånd i HD. Nej det är inte över - tyvärr.

Sedan kommer det att skrivas böcker om detta udda och vidriga mord samt mängder med artiklar i olika sammanhang. Ur en kriminalhistorisk synvinkel kommer detta fall framöver att tillhöra vad som kallas för de klassiska morden. Detta är sådant mord som inte kommer att bli bortglömt.

Du har helt rätt att hennes familj har mist något de aldrig kommer att få igen - sin dotter resp. syster! Även jag hoppas verkligen på att anhöriga kommer att få kunna sörja i fred.

Vila i frid Lisa.
2015-11-05, 22:59
Bannlyst
Förhör med en som hittade LH http://www.expressen.se/gt/helene-almgren-hittade-lisa-holm/
2015-11-05, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Om benen var knäckta skulle det väl ha stått i fup, eller åtminstone kommit fram under rättegången? *funderar*
Som jag förstått det: stående på knä med hälarna mot baken, snett in i skåpet.
2015-11-05, 23:02
Medlem
Skaraborg2s avatar
NB kommer även i fortsättningen att blåneka.

Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
Jag tror att det hela gick fortare än någon kan föreställa sig

Han lurade in henne i ladan, och väl utom synhåll från vägen så slängde han över ett rep runt halsen och drog in henne i slaktrummet. På golvet ligger redan en plastfilm utlagd (sånt lär man sig redan efter två avsnitt av Dexter på TV).

Lägger upp repet runt slangen i taket och drar i halv panik allt vad han orkar, Lisa dör.
Nu vaknar NB till, Lisa ser ut som en död flicka och det är i verkligheten inte alls så upphetsande som det var tänkt. Han tejpar över ansiktet för att slippa se det.

Nu är det full fokus på att fixa det han ställt till med så fort som möjligt.

Så han släpper ner Lisa på plasten och rullar in henne i den. Nu gäller det att snabbt få undan kroppen och få ett alibi. Kör bort henne och gömmer kroppen provisoriskt för att snabbt åka hem och låtsas som ingenting. Skypa och åka och handla borde ge fina alibin.

Sen kom det så mycket poliser och folk att det blev omöjligt att flytta kroppen från det provisoriska gömstället.

Nu är det bara neka som gäller.

Det tror jag också. Alltihopa kom att gå mycket fort.

Som du så helt riktigt skriver att vad som nu gäller är bara att neka. NB kommer att blåneka sig igenom med mycket stor sannolikhet även hovrätten.
2015-11-05, 23:04
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Ja, det var ett troll i tråden som skrev att hon satt så i skåpet. Om alla såna puckon slutade skriva i dessa trådar så hade vi andra kunnat läsa hela trådar 😑🔫

Adam (heter han om jag inte minns fel) obducerade Lisa. Han sa att om likstelheten hade inträffat när mördaren skulle få in henne i skåpet så hade denne varit tvungen att bryta för att få in henne i skåpet.

Men hon satt ändå i en onaturlig vinkel. Inte jättekonstigt.

Snälla lär er söka i tråden.
Det finns inte så mycket som kan räknas som naturlig sittställning i ett skåp med en bredd på tjugofyra centimeter. Hur var vinkeln onaturlig på för sätt? Jag tror att det är bättre om folk läser förundersökningsprotokollet istället för lösryckt fakta här i tråden. Sen så måste vi också ge de som vill spekulera och leta efter missade detaljer.... påhittade eller riktiga, det utrymme som det här forumet är tänkt att ge dessa.

Det här är flashback... inte nationalencyklopedin
2015-11-05, 23:07
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Bra, då är vi överens om att det här är fel.

Det fanns inget färskt blod på repet, det fanns inget blod alls.

Sant, DNA på repet, blod på kläderna.
2015-11-05, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Efter domen i tingsrätten så kommer NB att överklaga denna till hovrätten. Efter den domen kommer han nog att begära prövningstillstånd i HD. Nej det är inte över - tyvärr.

Sedan kommer det att skrivas böcker om detta udda och vidriga mord samt mängder med artiklar i olika sammanhang. Ur en kriminalhistorisk synvinkel kommer detta fall framöver att tillhöra vad som kallas för de klassiska morden. Detta är sådant mord som inte kommer att bli bortglömt.

Du har helt rätt att hennes familj har mist något de aldrig kommer att få igen - sin dotter resp. syster! Även jag hoppas verkligen på att anhöriga kommer att få kunna sörja i fred.

Vila i frid Lisa.
Enligt det senaste häktningsbeslutet har åklagaren inte längre rätt att meddela restriktioner för den åtalade medan han är häktad. Vad innebär det: får han ha mer kontakt med sina anhöriga, läsa tidningar, titta på TV. Kan han utan medhörning ha kontakt med omvärlden utan inskränkning ?
2015-11-05, 23:09
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koepingen
Är det där en bild innan dom fört bort kroppen av LH? Ser ju ut som skåpet är tomt.
Hon ligger under klädhögen. Fråga mig inte hur hon fick plats.
2015-11-05, 23:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om vi ska vara ärliga och specifika, finns det kärn-DNA, som man gör en konventionell DNA-profil av, bara i vita blodkroppar när det gäller däggdjur som människan, inte i de röda, som är de enda av kroppens celler som saknar cellkärna. Men det finns gott också om vita blodkroppar i blod.
Kan man plantera någons blod på t.ex. en brottsplats genom att blanda personens sekret med blodplasma och applicera på brottsplatsen?
2015-11-05, 23:12
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:

Vila i frid Lisa.
nej det är kanske inte helt avklarat när tingsrättens dom faller,,,men tror inte att hans överklagande lär få gehör varken i hovrätten eller i HD,,
jovisst det ska ju tjänas pengar på andras olycka med ,genom böcker ,artiklar m.m
2015-11-05, 23:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Vad kommer bilden ifrån? Från media typ tidning, stillbild SVT eller annat?

Jag ser samma som du ser men tror det är en synvilla. De skulle inte ha lagt henne på marken, för stor risk att förstöra spår väl?

Marken och marken, jag tror inte heller de lagt kroppen direkt på marken. Jag antar att de har bodybags med sig, tillsammans med annan utrustning. Och efter att det mödosamma arbetet med att ha fått ut den ur det trånga skåpet, och i väntan på transport, så måste de ju ha placerat kroppen någonstans, och då knappast lagt den på det smutsiga golvet i Byssjan.
2015-11-05, 23:15
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Det tror jag också. Alltihopa kom att gå mycket fort.

Som du så helt riktigt skriver att vad som nu gäller är bara att neka. NB kommer att blåneka sig igenom med mycket stor sannolikhet även hovrätten.
psykopater är ju bra på att förtränga saker !! tror på sin egen lögn!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in