2015-11-05, 15:13
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
DNA finns i alla kroppens celler. Även i blodkroppar. Blodet är från NB.
Om vi ska vara ärliga och specifika, finns det kärn-DNA, som man gör en konventionell DNA-profil av, bara i vita blodkroppar när det gäller däggdjur som människan, inte i de röda, som är de enda av kroppens celler som saknar cellkärna. Men det finns gott också om vita blodkroppar i blod.
2015-11-05, 15:14
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Åklagaren har gjor en superproffsig framställning och jag förstår att de flesta köper det rakt av, men den misstänktes ihärdiga nekande måste ändå tas på allvar.

Sanningen är att Lisa är mördad, därmed måstedet finnas minst en mördare. Om det däremot är NB som har mördat Lisa tål det att fundera över med hänsyn till det konsekventa nekandet. Det finns bara två alternativa sanningar att välja på:

Alternativ 1. NB är oskyldig vilket förklarar varför han inte har något att tillföra utredningen. En mycket svår sits för försvaret. Det är en smat gärningsman som har arrangerat åklagarens scenario som också har planterat lämliga villospår och bevis. Att även blod-DNA (åklagarens starkaste bevis) kan planteras om det är blött vilket framkom i expertförhör den sista rättegångsdagen. Med anledning härav och nyfikenhet har jag utfört ett eget experiment med eget blod.

Alternativ 2. NB ljuger, han är höggradigt inblandad.
Alternativ 3. Någon annan än gm har arrangerat större delen av åklagarens scenario.
2015-11-05, 15:17
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
MGM har synnerligen trasslat till det för sig med både bevis och spår. Hade han sänkt henne i vatten hade samtliga DNA-spår på LH försvunnit
Jag håller beredvilligt med om att det hade blivit väsentligt färre DNA-profiler om kroppen hade sänkts i vatten, men i vart fall jag hade aldrig vågat satsa på att allt amplifierbart DNA från t ex underkläder hade försvunnit om kroppen hade återfunnits efter ett par dygn i vatten.
2015-11-05, 15:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Åklagaren har gjor en superproffsig framställning och jag förstår att de flesta köper det rakt av, men den misstänktes ihärdiga nekande måste ändå tas på allvar.

Sanningen är att Lisa är mördad, därmed måstedet finnas minst en mördare. Om det däremot är NB som har mördat Lisa tål det att fundera över med hänsyn till det konsekventa nekandet. Det finns bara två alternativa sanningar att välja på:

Alternativ 1. NB är oskyldig vilket förklarar varför han inte har något att tillföra utredningen. En mycket svår sits för försvaret. Det är en smat gärningsman som har arrangerat åklagarens scenario som också har planterat lämliga villospår och bevis. Att även blod-DNA (åklagarens starkaste bevis) kan planteras om det är blött vilket framkom i expertförhör den sista rättegångsdagen. Med anledning härav och nyfikenhet har jag utfört ett eget experiment med eget blod.

Bra experiment! Det bör åklagarens Wenner studera. Det är lätt att applicera annans blod var man vill, om man bara en gång har tillgång till blött blod.
2015-11-05, 15:22
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag håller beredvilligt med om att det hade blivit väsentligt färre DNA-profiler om kroppen hade sänkts i vatten, men i vart fall jag hade aldrig vågat satsa på att allt amplifierbart DNA från t ex underkläder hade försvunnit om kroppen hade återfunnits efter ett par dygn i vatten.
Jag står fast vid att det klokaste för GM i den uppkomna situationen, med MP, militär och fans moster i krokarna, hade varit att tända eld på byssjan. Även om han hade åkt fast för det hade det ju bundit honom mindre till brottet än de blodspår med DNA som nu hittades.
Med ett par liter bensin i dunk (-ar?) framför skåpet hade det väl knappast blivit något DNA kvar att få profil från, eller?
2015-11-05, 15:23
Medlem
Ponera att Inger ihop med rättshaveristerna i tråden skulle ha rätt att det föreligger en konspiration som pekar ut, den nu snart dömde, mannen. Bevis är planterade och alibin för andra tänkbara gärningsmän konstruerade. Analyser av fynd är genomförda på så sätt att misstankar riktas åt bara ett håll.

Vilka personer ur vilka organisationer/sammanhang skulle då vara inblandade och genomfört denna?

Missing people - placerar ut fynd och pekar ut ev gärningsman felaktigt
Armén - flyttar lik och placerar ut bevis i efterhand
Polisen - utreder bara åt ett håll och mörkar allt annat
NFC - Bortser allt annat än spår från litauerna
Åklagarmyndigheten - Företräder konspirationen i rätten
Rättsläkaren - ljuger sig blå i rätten
Familjen Jönsson - Betalar allt. Mördar och betalar för städning (tillräckligt mycket för litauerns tystnad)
Litauiska gästarbetarmaffian - Iscensätter allt i hopp om att överta den lukrativa anställningen som slavar på Blombergs egendomar
Tolkförmedlingen - ser till att översättningen blir luddig och felaktig
Telia - ser till att det inte finns någon teletrafik av intresse att analysera

Fan, när jag ser det så här uppställt så verkar det rimligt........ Cirkeln sluter sig som geniet uttryckte det
2015-11-05, 15:26
Medlem
krackelerars avatar
Citat:

Varför ska man ta en mördares nekande på allvar och ta någon hänsyn till att han inte erkänner?
Du förefaller mentalt handikappad i ditt inlägg.
En mördare som nekar ett skambrott av den här kalibern säger inget om skulden, en idiot torde förstå detta men inte du som kommer med infantlia tankar.
Oroa dig inte med fler små tankar, litauern är skyldig bortom rimligt tvivel och döms sannolikt till livstid i fängelse, han är för farlig för allmänheten för att få ett tidsbestämt straff nu.
2015-11-05, 15:29
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Det fetade: nånstans läste jag att hon istället för att säga att hon gick kl 09.00 så säger hon att det var MENINGEN att hon skulle gått vid denna tid.

Hon nämner dock inte någon annan tid och frågan är om någon har kollat att hon verkligen var där hon skulle vara vid 9-tiden. (har inte lagt detta på minnet men tror inte att jag läst nåt om det)

Klockan 10 i detta förhör:

FUP s. 1283
Förhör med Bileviciene, Irina; 2015-06-20 16:00

Det var söndagen och jag vaknaden och gick till Arne Jönssons ( ohörbart…) innan dagen
därpå eh middagen

-Vad var klockan när du gick sa du?

Tio

-Tio?

Tio

-Mmm

Och jag hade varit där till klockan två, klockan två kom jag hem och min man han låg och
sov, och Aivaras, kanske sov han inte, kanske var han framför sin dator, men han varit på sitt
rum
2015-11-05, 15:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottP
Ponera att Inger ihop med rättshaveristerna i tråden skulle ha rätt att det föreligger en konspiration som pekar ut, den nu snart dömde, mannen. Bevis är planterade och alibin för andra tänkbara gärningsmän konstruerade. Analyser av fynd är genomförda på så sätt att misstankar riktas åt bara ett håll.

Vilka personer ur vilka organisationer/sammanhang skulle då vara inblandade och genomfört denna?

Missing people - placerar ut fynd och pekar ut ev gärningsman felaktigt
Armén - flyttar lik och placerar ut bevis i efterhand
Polisen - utreder bara åt ett håll och mörkar allt annat
NFC - Bortser allt annat än spår från litauerna
Åklagarmyndigheten - Företräder konspirationen i rätten
Rättsläkaren - ljuger sig blå i rätten
Familjen Jönsson - Betalar allt. Mördar och betalar för städning (tillräckligt mycket för litauerns tystnad)
Litauiska gästarbetarmaffian - Iscensätter allt i hopp om att överta den lukrativa anställningen som slavar på Blombergs egendomar
Tolkförmedlingen - ser till att översättningen blir luddig och felaktig
Telia - ser till att det inte finns någon teletrafik av intresse att analysera
Fan, när jag ser det så här uppställt så verkar det rimligt........ Cirkeln sluter sig som geniet uttryckte det
Du glömde pappans vänner som Inger tog upp som argument och sen var ju Blombergs befolkning väldigt speciella eller hur hon nu uttryckte det.
2015-11-05, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Mördaren kan ha lagt tillbaka tejprullen. NB kan ha råkat placera DNA:t på Lisas trosa. Det behöver inte vara samma person.

Men då är ju NB inblandad. Jag försökte teoretisera utifrån ett scenario där ingen av litauerna är inblandad alls utan en helt utomstående person har gjort allt från A till Ö, exempelvis någon ur Jönssonligan.
Medlem
Söndersmulande av åklagarens plädering del 1

1. Joggerskan
Åklagare hänger upp sig på den 6:eDet är redan visar att de bilder som hon skickade dagen efter till Arne inte stämmer. Hon har ändrat sig i efterhand. Det görs dessutom ingen analys. Riktigt dåligt av polis och åklagare.

2. Social svartmålning
Han tar inte kontakt med människor påstår åklagaren Hur vet åklagaren hur han är i sin sociala kontext? Har åklagaren studerat honom i Litauen? Har åklagaren dessutom frågat omgivningen hur mycket de bjuder in litauer och vilken människosyn det har? Åklagaren är fördomsfull.

3. Oron
Åklagaren påstår att mgm är orolig och kände sig utpekad. Ja polisen bestämde sig för honom redan den 8:e och topsade honom flera gånger. Ingen annan topsades så eller förhördes så ingående som NB. Jag har redan nämnt detta om det fula främlingsfientliga knepet som polisen använde om hotet om svartarbete. NB gjordes orolig och det vänds mot honom. Detta är ett skamligt beteende från poliosen och att åklagaren tar upp visar hur dåligt svenskt rättsväsende fungerar.

4. Militären –Missing People
Militären dömer NB utifrån hans ”utstrålning” och får frågan om han hade ”felkänsla” av polisen. Är detta värdigt svensk rättsväsende? Jag har redan avhandlat att denna militär borde utredas för mened, han vittnar under ed när han säger ”lögn” och för att sedan säga ”mig veterligt”. Han vet att de var där dagen innan med fyra stora militärbilar. Han misstänkliggör litauerna för att de är hemma. Då kan vem som helst bli misstänkliggjord av svensk militär. Han påstår att litauerna glodde på dem trots att det tydligt framkommer att det är militärerna-MP som glor på dem. Detta stödjer sig åklagaren på. Det säger mest om åklagarens desperation.

5. Avföringen
Att NB:s toalettvanor överhuvudtaget avhandlas här är en gåta. Åklagaren hämtar in en forskare som inte är relevant eftersom han inget vet om fallet. NB har magproblem. Det har inte ens framkommit i fupen och hela historien bakom det onämnd. Det är så häpnadsväckande lågt spekulativt att det enda man kan säga är att detta är något som forskare får ta tag i. Själv anser jag att åklagaren ska överväga om han är på rätt ställe i livet.

6. Snörstumpar
Åklagaren anför att några rep innehåller dna från Lisa och NB. Han nämner inte att NB arbetsplats är i ladan och där finns hans DNA överallt. Han gör ingen analys av varför repet finns där och hur det har gått till. Han nämner inte att DNA- bevis inte längre kan anses vara tillförlitliga utan denna analys. Det är hoppigt, ofullständigt forsknings fientligt och svagt.
Forts följer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

100% säket JA !

Det finns en 18 October, 2015 bild på AJs fru's facebook, på honnom och hans fru tilsammans med AJ, AJs fru, AJs son Henrik J + en del barn.

https://www.facebook.com/chon*.jonsso* (i,n)

Ja, du har rätt. Det är han som är med på bilden.

Samme man som är hotellsäkerhetsexpert och före detta elitsoldat.
AJs styvson.
Dessutom har AJ en anställd jägare på heltid som är ordförande I partiet "Naturdemokraterna", ser ut som en Brad Pitt-kopia och har haft en relation med Carola, enligt kvällstidningarna får jag tillägga.
AJ har också anställt en snickare från Litauen som är en sexualsadistisk fullblodspsykopat, troligen.

Märklig plats detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in