Citat:
Ursprungligen postat av
Addhoc
Men herregud människa!! Begriper du inte att när ens barn försvinner så griper man tag i allt man kan tänkas få tag i för att försöka hitta barnet fortast möjligt! För de flesta innebär det att familj och vänner hjälps åt att leta samtidigt som att någon/några håller sig hemma ifall barnet skulle komma hem. Om man har tillgång till kompetenta människor som man känner genom jobb eller rent privat, så ber man dessa om hjälp. Förmodligen rycker dessa ut till undsättning och inte för en sekund tänker de på att bli misstänkta för det av sådana som dig!
Skulle du strunta i att kalla ihop alla tänkbara människor som har något att tillföra och istället enbart förlita dig på att några färre gör jobbet? Om man som förälder sitter handfallen så får man skit för det av sådana som dig. Om man däremot likt Lisas pappa gör ALLT för att hitta sin flicka så hjälper inte det. Man får ändå skit av sådana som dig!
Du (och några till i denna tråd) gör mig så heligt förbannad att jag vill spy! Måtte djävulen ta sådana som er som bara spyr ut skit på Lisas pappa efter allt han och övrig familj går igenom! Trots att jag själv inte är drabbad så upplevs det till och med att ni pissar på mig som förälder till två barn. Jag hade gjort precis allt som stod i min makt för att hitta mitt barn och om jag haft tillgång till kollegor inom det militära som hade kunnat hjälpa mig/oss/vårt barn så hade jag ju varit fullständigt dum i huvudet om jag inte bett om deras hjälp! Men det är då faan att det ska vara så svårt att fatta för er!!!

Du har ingen aning om pappan är oskyldig? Eller har du det? Pappan tycks inte vara utredd. Pappan är en högst sannolik GM enligt kunskap och statistik.
Nej, det finns ingen anledning att nån håller sig hemma i detta fall. 17-åringar behöver inte ha nån hemma, 17-åringar är självständiga individer. Så det argumentet faller bort. Det kan däremot finnas anledning för en GM att hålla övriga familjemedlemmar på annat ställe dock, det borde utredas att så inte var fallet.
Militärer ska agera professionellt och på uppdrag av polis i så fall, det har jag redan diskuterat. Så tycks inte vara fallet här. Militärer kan inte agera lite som dom tycker. Dessutom
försäkrade sig militärerna först om att pappan inte var delaktig i försvinnandet? Hur och när gjorde dom det? Varför är inte militärerna hörda?