2015-10-12, 17:21
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Junior hade bestämt sig för att döda Pussy Malanga, av någon anledningen skulle det göras på Vesuvio. Tony gillade inte detta och enda sättet att motverkade det blev att bränna ner stället. Livia och Junior var ju tighta så hon fick förmodligen reda på det den vägen.

Det fetstilta Nooooo shiiiit !? Men så kmr vi till min fråga som inte visas eller förklaras i serien
hur Livia får reda på de!,du säger förmodligen Junior, jag med men jag letar efter en sekvens
i serien man kan få de bekräftat hur Livia fick reda på branden.. men de kanske inte finns då.

men till de viktigaste!! någon som vet vad detta förmodligen Italienska tecknet betyder
som Tony gör till agent agent Grasso som också är Italienare ?

http://www.ladda-upp.se/bilder/hrwcvfdpvxr/
Senast redigerad av Michael-ScarN 2015-10-12 kl. 17:28.
Citera
2015-10-23, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
Det fetstilta Nooooo shiiiit !? Men så kmr vi till min fråga som inte visas eller förklaras i serien
hur Livia får reda på de!,du säger förmodligen Junior, jag med men jag letar efter en sekvens
i serien man kan få de bekräftat hur Livia fick reda på branden.. men de kanske inte finns då.
Vad jag vet finns ingen scen där Junior berättar det för Livia - men allt tyder på att han gjorde det. En del saker sker ju off-screen och under den tiden så hade Junior och Livia bra kontakt. Det var ofta han påvisade för henne hur Tony gjorde saker som gav honom huvudvärk i hopp om att få över henne ännu mer på sin sida.

Citat:
men till de viktigaste!! någon som vet vad detta förmodligen Italienska tecknet betyder
som Tony gör till agent agent Grasso som också är Italienare ?

http://www.ladda-upp.se/bilder/hrwcvfdpvxr/
Tecknet är inget italienskt, handgesten är mer ett mått. "Ti faccio un culo cosi" betyder i princip "I'll fuck you up" och handgesten visar på hur Agent Grassos culo skulle se ut efteråt. Var på Grasso svarar "[No] your ass".
Citera
2015-10-30, 22:16
Avslutad
Jag ser nu om serien.

Hans mamma är verkligen skitjobbig, har jag insett. Gud vad hon gnatar, tjatar och är jobbig, i och om allt!

Jag tycker mig se små (sett till hela serien) insikter hos T då och då, att han inte vill leva/ha det livet. Men de är flyktiga och små impulser som försvinner lika snabbt som de kom. I själva verket älskar han gangsterlivet alldeles för mycket för att avstå det. Pengarna, respekten, på ett sätt det lekfulla och barnsliga i hans levnadssätt, våldet, tjejerna och ansvarslösheten.

Jag undrar och tänker ofta på om kriminella och gangsters verkligen funderar över hur de lever, ur en moralisk infallsvinkel. Eller om de, efter ett tag, kommer in i ett slags autopilot-läge.

Känns så konstigt att se serien och veta att JG är död. Vissa personer har en karisma som gör att det känns som om de kommer finnas här i all evighet. Ett par människor har gjort det intrycket på mig. Det känns surrealistiskt att han är borta.
Senast redigerad av GenesisP 2015-10-30 kl. 22:19.
Citera
2015-11-02, 23:20
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Tecknet är inget italienskt, handgesten är mer ett mått. "Ti faccio un culo cosi" betyder i princip "I'll fuck you up" och handgesten visar på hur Agent Grassos culo skulle se ut efteråt. Var på Grasso svarar "[No] your ass".

Tussen tack har grubblat på de i veckor !! Är på s4 nu igen älskar den här dialogen!!!

Johnny Sack: I want you to sanction a hit on Ralph Cifaretto.
Carmine Lupertazzi: What, you fuckin' kiddin' me?
Johnny Sack: He violated my wife's honor.
Carmine Lupertazzi: Ralph slept with Ginny?
Johnny Sack: He insulted her. He made a very insensitive joke about her body to some friends of ours.
Carmine Lupertazzi: What did he say?
Johnny Sack: I have to repeat it? My word's not good enough?
Carmine Lupertazzi: Not if you want him clipped over it.
Johnny Sack: He said she was havin' a 90 pound mole removed from her ass. The implication was that her ass is so big, she can have a mole that size removed from it.
Carmine Lupertazzi: It's an off-color remark; it was highly inappropriate. You want, I'll demand he's taxed. But clip him? (shakes his head no)
Johnny Sack: Is, is it all just about money?
Carmine Lupertazzi: I'll crack him good. I'll ask for two hundred grand.
Johnny Sack: Two hundred grand for insulting my wife? What's next Carmine, he get to fuck her for a million?
Carmine Lupertazzi: He wants to fuck her?
Citera
2015-11-03, 07:49
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Har sett om serien för andra gången nu.

Sista scenen är mästerlig, bästa avslutet på en serie jag sett..

Har grov separationsångest från karaktärerna
Citera
2015-11-04, 03:13
Avslutad
Han gubben i Italien som bara tjatar om olika gator, är så rolig.
Även om Livia är en pain in the ass, är det riktigt skoj när hon upprepar sina fraser. Rollen spelas perfekt, jag hatar verkligen henne.

Fan vad jag saknar hela gänget. Vill ha nya avsnitt.
Citera
2015-11-05, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag tycker mig se små (sett till hela serien) insikter hos T då och då, att han inte vill leva/ha det livet. Men de är flyktiga och små impulser som försvinner lika snabbt som de kom. I själva verket älskar han gangsterlivet alldeles för mycket för att avstå det. Pengarna, respekten, på ett sätt det lekfulla och barnsliga i hans levnadssätt, våldet, tjejerna och ansvarslösheten.
Han är säkert sugen på att se vad ett annat typ av liv erbjuder, men samtidigt blir han avskräckt när han får minsta lilla insyn - t.ex. som när han golfar eller grillar med den amerikaniserade Dr. Cusamano och hans vita amerikanska vänner. Tony är ju på sätt och vis indoktrinerad och det gör livet han lever lättare och även självklart för honom, även om det inte är något vidare lätt eller självklart liv i sig.

Citat:
Han gubben i Italien som bara tjatar om olika gator, är så rolig.
Ah, Don Vittorio. Gjiordje... Washingtonne... Beridje.
Citera
2015-11-05, 20:33
Avstängd
Spider-Girls avatar
Citat:
Även om Livia är en pain in the ass, är det riktigt skoj när hon upprepar sina fraser. Rollen spelas perfekt, jag hatar verkligen henne.
"Please God take me away!" Och man bara "ja, take her the fuck away!" Sällan har nån karaktär krupit innanför ens skinn som hon, och senare Janice!
Citera
2015-11-06, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
"Please God take me away!" Och man bara "ja, take her the fuck away!" Sällan har nån karaktär krupit innanför ens skinn som hon, och senare Janice!
Hon vill inte heller in till city. Det är där vuxna män sölar ner sig och mammor slänger sina bebisar från skyskrapor.
Citera
2015-11-07, 14:47
Avslutad
Jag vet om att Pussy förtjänade det, men jag tycker ändå så synd om honom varje gång jag ser det.
Hatälskar scenen på båten.

De flesta som dör i serien struntar jag i, men morden på Pussy och Adriana, de känns ner i hjärteroten.
Citera
2015-11-07, 14:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl

Precis. Och när jag såg serien första gången, satt jag bara och väntade på att hon skulle visa sig mänsklig, skratta åt ett skämt, säga ett snällt menat ord, bry sig om någon.

But never. Hon är en plåga.
Citera
2015-11-07, 17:34
Medlem
junazs avatar
Citat:
De flesta som dör i serien struntar jag i, men morden på Pussy och Adriana, de känns ner i hjärteroten.
Ja, Adriana alltså, oerhört tragiskt öde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in