2015-11-05, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Naturligtvis är han bästa spelaren i Allsvenskan tillsammans med Rosenberg, vad man än tycker om det ärkesvinet. Dessa två är en bra bit före alla andra.

Ja, det är ett avbräck. Samtidigt var det väl ingen som trodde att han skulle stanna kvar. Så jag väljer väl att se det som att vi frigör den största löneposten i truppen och får handlingsutrymme därav. Men det är klart att Markkanen (om han nu faktiskt är klar, jag är tveksam) på inget sätt kan klassas som en ersättare. Hjärndöd värvning på alla sätt om den nu blir av.

AIK behöver en spelteknisk anfallare, inte ett fyrtorn eller en speedkula. Sen hade det väl inte skadat om Brustad hade haft öga för målet, i och med att han därutöver har farten.

Vi kommer att spela 4-2-3-1 idag och om vi har tänkt fortsätta med det nästa säsong så behöver vi minst 1 riktigt jävla bra ytter även om vi får in Eero längst fram.

Goitom var Allsvenskans viktigaste spelare, han var så mycket mer än bara en målskytt så han kan aldrig ersättas alla andra måste bli bättre nästa säsong.
2015-11-05, 15:54
Medlem
galeloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Ryktas att DA ska iväg och träffa ett nyförvärv, som "kan vara klubbens största värvning någonsin". En nr.10 som tydligen spelar Europa League ikväll och vars landslag redan är klart för EM. Källan är det här twitterkontot. https://twitter.com/1X2Podden/status/662139050090962944

Känns inte särskilt trovärdigt, jag tar det med en stor skopa salt. Utomstående "källor" har dessutom inte haft så bra facit vad gäller våra värvningar den senaste tiden. Känns som att DA täppt till ganska bra där.
Jag tror lite som alla andra att dem behöver publicitet eftersom det är en nystartad podd. Men man kan ju inte låta bli att drömma. Kan fönstret öppna snart
2015-11-05, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galelos
Jag tror lite som alla andra att dem behöver publicitet eftersom det är en nystartad podd. Men man kan ju inte låta bli att drömma. Kan fönstret öppna snart
Att innebandyspelare från Örebro skulle ha källor i MFFs organisation ser jag som osannolikt med tanke på vilka problem våra lokala journalister har att få info.
2015-11-05, 17:44
Medlem
Eero Markkanen nu helt klar för AIK igen.

http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=9748

Ryktas om att AIK är ute efter Ajdarevic
2015-11-05, 17:44
Medlem
snillet_1s avatar
Eero är nu klar för AIK:

Citat:
AIK Fotboll gjorde i augusti ett försök att få dispens för att få Eero Markkanen spelklar för AIK efter att det svenska transferfönstret stängt, nu är AIK och Markkanen istället överens om ett treårsavtal med start 2016.

– Eero har exceptionella egenskaper i sin fysik och sin teknik. Det ger lagbygget 2016 en ny dimension att tillföra de egenskaperna till laget. Eero var en spelare med mycket potential när han kom till AIK första gången, han har fortfarande mycket potential och nu är han även mer erfaren, säger AIK Fotbolls sportchef Björn Wesström.

http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=9748
2015-11-05, 17:49
Medlem
Goitom out, Eero the Hero in Kämpa gnaget!
2015-11-05, 18:17
Medlem
Captain.Johanssons avatar
AIK har väl gjort en ganska bra affär på Eero, sålde till Madrid och tar tillbaka honom som Bosman?
Lite roligt att några faktiskt trodde att han köptes för A-laget och att Zidane såg något speciellt i honom som med Varane, blev inte riktigt som några drömde att det skulle bli...
2015-11-05, 18:52
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Goitom out, Eero the Hero in Kämpa gnaget!

Skratta medan du kan

Tror hårt på att han blir extremt nyttig. Han ska spela i ett lag som AIK för att komma till sin rätt, ett topplag som spelar långsamt.
Underbart att se honom i AIK-tröjan igen, det är inte alla som blir en ikon efter ett halvår i en ny klubb.
Tycker det är kul för Allsvenskan också eftersom han sticker ut lite.

Två säsonger hos oss sen säljer vi honom dyrt till Premier League.

Intervju med honom och Wesström.
https://aikplay.solidtango.com/video/eero-tillbaka-i-aik

Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
AIK har väl gjort en ganska bra affär på Eero, sålde till Madrid och tar tillbaka honom som Bosman?
Lite roligt att några faktiskt trodde att han köptes för A-laget och att Zidane såg något speciellt i honom som med Varane, blev inte riktigt som några drömde att det skulle bli...

Fast det blir ännu mer svårbegripligt att han värvades dyrt enbart för att ta upp en anfallsplats i b-laget. Hade man värvat exempelvis Goitom som hade kunnat få de yngre att växa hade det varit mer logiskt.
Såg de flesta matcherna med Castilla och dom hade inte mycket anfallsspel att tala om, absolut inget spel där Eero passade in.
Senast redigerad av Readyfreddie 2015-11-05 kl. 18:56.
2015-11-05, 19:17
Avslutad
Gustaf Nilsson i FFF påminner mig sjukt mycket om Ranegié. Sitter och kollar lite på Sirius-FFF nu och jag är lite förvånad över att Gustaf är en så stark djupledslöpare, trodde bara det var targetspelet och bra teknik som var hans styrkor. Någon större klubb måste väl norpa honom även om FFF klarar kvalet?
2015-11-05, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Gustaf Nilsson i FFF påminner mig sjukt mycket om Ranegié. Sitter och kollar lite på Sirius-FFF nu och jag är lite förvånad över att Gustaf är en så stark djupledslöpare, trodde bara det var targetspelet och bra teknik som var hans styrkor. Någon större klubb måste väl norpa honom även om FFF klarar kvalet?
Kinsgley sarfu och moses ogbo i sirius bör göra det bra i Allsvenskan
2015-11-05, 19:43
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Var inte Göteborg intresserade av honom?
2015-11-05, 19:54
Medlem
Shuyins avatar
Mest ledsen över att Henok lämnar. Skulle så gärna velat se honom lyfta bucklan i år. Nu blir det sannolikt aldrig så, och det är hemskt trist.

Men det är bara gå till en själv och vad hade man själv gjort? Hoppas återse Henok i AIK igen i någon form i framtiden (inte enbart för att han är en trevlig person och AIKare utan för sin kompetens).

Desto gladare över att Marrkkanen är tillbaka igen. Svårt som fan att hitta bra stora forwards för en rimlig AS-peng så det är bara gå in och köra. Frågorna är dock många inför nästa år, blir det 4-3-3? Ska Brustad spela bredvid eller blir det Bangura?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in