2015-11-12, 00:11
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDean
Se där! Tja, öbor gonna öbo, antar jag.
Hahaha! Dagens kommentar

Ja, jag förmodar att så är fallet. Vi får helt enkelt vänta och se.
2015-11-12, 01:43
Medlem
frithiofssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det tror jag att de gör och lånar ut honom till Mjällby åtminstone under vårsäsongen.

Abdu har väl gällande kontrakt så blir väl några sköna kronor då i alla fall. Möjligt att det inte är pengarna som är avgörande i detta fallet.
2015-11-12, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det tror jag att de gör och lånar ut honom till Mjällby åtminstone under vårsäsongen.
Varför låta honom harva i div 1, vore det inte bättre att testa honom i superettan - för att ialf få lite tempo, mot eeeeh Åtvidaberg, Halmstad, Sirius (eller vilka lag vi nu toppar superettan med).
2015-11-12, 09:56
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Abdu till MFF låter ju inte helt optimalt och jag är ingen stor fan av utlåningar heller så för hans skull så hoppas jag ju inte på det.

Fast å andra sidan, kan man få MFF att pynta upp ordentligt så är det ju nått som kan hjälpa Mjällby rätt rejält. Pengar behövs...

Botten i allsvenskan tror jag hade varit optimalt för honom. Även kanske Häcken faktiskt med tanke på att dom har lite problem på forwardspositionen (även fast jag tycker Jeremejeff fått för mycket skit av vissa här). Där kan han nog tampas om en plats i startelvan i alla fall och fortsätter hans utveckling så bör han definitivt ta över förstaplatsen efter ett tag.

För dom som bara såg hans sista matcher kan jag ju då nämna att i våras så var ett bottenlag i superettan nästan över hans nivå.
2015-11-12, 10:08
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Abdu till MFF låter ju inte helt optimalt och jag är ingen stor fan av utlåningar heller så för hans skull så hoppas jag ju inte på det.

Fast å andra sidan, kan man få MFF att pynta upp ordentligt så är det ju nått som kan hjälpa Mjällby rätt rejält. Pengar behövs...

Botten i allsvenskan tror jag hade varit optimalt för honom. Även kanske Häcken faktiskt med tanke på att dom har lite problem på forwardspositionen (även fast jag tycker Jeremejeff fått för mycket skit av vissa här). Där kan han nog tampas om en plats i startelvan i alla fall och fortsätter hans utveckling så bör han definitivt ta över förstaplatsen efter ett tag.

För dom som bara såg hans sista matcher kan jag ju då nämna att i våras så var ett bottenlag i superettan nästan över hans nivå.
Kan va OT men måste fråga: hur har Teteh sett ut och vilken nivå har han hållit i Mjällby?
2015-11-12, 10:12
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Jag har faktiskt inte sett honom mer än några klipp. Jag tycker nog det luktar lite hype baserat på ett par enskilda aktioner. Vill nog se mer innan jag vill värva honom.
2015-11-12, 10:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag har faktiskt inte sett honom mer än några klipp. Jag tycker nog det luktar lite hype baserat på ett par enskilda aktioner. Vill nog se mer innan jag vill värva honom.

Själv fastnade jag för honom när jag såg hur han kombinerade sin speed med en fin bollbehandling. Några kilo muskler till på honom så är det nästa waris.
2015-11-12, 11:35
Medlem
svulles avatar
http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=9757

Gabriel Ferreyra lämnar, som väntat.

http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=9758

Ändringar i ledarstaben. Att Christer Swärd lämnar var väl också tämligen väntat. Diffus och onödig(?) roll. Ulf Kristiansson däremot är förvånande. Han anses väl som någon form av pionjär inom videoanalys i Sverige. Han har byggt upp AIKs egen sofistikerade statistikdatabas med hundratals datapunkter, data som går utöver de färdiga systemen för videoanalys som finns tillgängligt. Men bevisligen vill man lösa det på annat sätt framgent.
2015-11-12, 12:00
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Beror väl lite på hur man ser på en hype. Han är inte på den nivån som en del vill göra gällande just nu, men på slutet tillhörde han nog Superettans bästa spelare. Sätter man det i relation till att han spelade i division 7 för ett och ett halvt år sen och för två år sen så hade han fotbollsskor på sig för första gången i sitt liv så finns det ju fog att tro att det kan bli något av honom.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Själv fastnade jag för honom när jag såg hur han kombinerade sin speed med en fin bollbehandling. Några kilo muskler till på honom så är det nästa waris.
Tänkte faktiskt detsamma. Abdu kan vara den kvickaste spelaren jag nånsin sett i svensk fotboll. Det tillsammans med bra bollbehandling och helt ok speluppfattning gör ju såklart honom extremt intressant.

Det var ju ett rätt extremt exempel i kvalmatchen på Ullevi. Han hade en back i ryggen, tog ett steg framåt för att möta bollen och sen vände han vänster och tog en halvcirkelslöpning tills han var runt och förbi backen och drog vidare mot målet. Lite då och då säger man ju att spelare springer cirklar runt sina motståndare men här gjorde han det på riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Kan va OT men måste fråga: hur har Teteh sett ut och vilken nivå har han hållit i Mjällby?
På slutet kändes det väl lite som rätt nivå för honom. Bottenlag i superettan, där hörde han hemma.
2015-11-12, 12:22
Avslutad
Citat:

Tänkte faktiskt detsamma. Abdu kan vara den kvickaste spelaren jag nånsin sett i svensk fotboll. Det tillsammans med bra bollbehandling och helt ok speluppfattning gör ju såklart honom extremt intressant.
.

Precis. Har man dom grundförutsättningarna så kommer man gå långt förutsatt att man inte är fullkomligt hjärndöd. Ofta säger man att speluppfattning är något man föds med men i Abdus fall tror jag att det går att utveckla ännu mer med tanke på hur kort tid han spelat organiserad fotboll. Jag kommer inte bli förvånad om han är stjärna i landslaget inom några år.

Jag hoppas att vi är med och budar om honom om inte annat för att åtminstone trissa upp priset.
2015-11-12, 12:30
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag kommer inte bli förvånad om han är stjärna i landslaget inom några år.

Jag älskar dina utlägg varenda höst/vår där optimismen är obeveklig. Är det inte Häckens potentiella topplacering nästa år, så är det enskilda spelares excellens.

Blir det topp 3 för Häcken nästa år också, och vad hände med Waris egentligen? Skulle han inte till Manchester United och/eller Arsenal?

2015-11-12, 12:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Jag älskar dina utlägg varenda höst/vår där optimismen är obeveklig. Är det inte Häckens potentiella topplacering nästa år, så är det enskilda spelares excellens.

Blir det topp 3 för Häcken nästa år också, och vad hände med Waris egentligen? Skulle han inte till Manchester United och/eller Arsenal?

Det är ju så jävla spännande den här tiden på året! Helst år som detta när det fullkomligt dräller av intressanta spelare, känns välbehövligt efter förra årets öken.

Det var några år sedan jag trodde på topplacering för Häcken även om man såklart hoppas varje år. Men om vi får in en klassanfallare inför nästa säsong så ska vi absolut vara med och slåss om guldet, truppen ser i övrigt riktigt spännande ut.

Nja, Waris har väl ÄNNU inte kommit så långt som jag hade räknat med. Men faktum är att han gjort det bättre än de flesta anfallsförsäljningarna från allsvenskan de senaste 5 åren iallafall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in