Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Jag har faktiskt inte sett honom mer än några klipp. Jag tycker nog det luktar lite hype baserat på ett par enskilda aktioner. Vill nog se mer innan jag vill värva honom.
Beror väl lite på hur man ser på en hype. Han är inte på den nivån som en del vill göra gällande just nu, men på slutet tillhörde han nog Superettans bästa spelare. Sätter man det i relation till att han spelade i division 7 för ett och ett halvt år sen och för två år sen så hade han fotbollsskor på sig för första gången i sitt liv så finns det ju fog att tro att det kan bli något av honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Själv fastnade jag för honom när jag såg hur han kombinerade sin speed med en fin bollbehandling. Några kilo muskler till på honom så är det nästa waris.
Tänkte faktiskt detsamma. Abdu kan vara den kvickaste spelaren jag nånsin sett i svensk fotboll. Det tillsammans med bra bollbehandling och helt ok speluppfattning gör ju såklart honom extremt intressant.
Det var ju ett rätt extremt exempel i kvalmatchen på Ullevi. Han hade en back i ryggen, tog ett steg framåt för att möta bollen och sen vände han vänster och tog en halvcirkelslöpning tills han var runt och förbi backen och drog vidare mot målet. Lite då och då säger man ju att spelare springer cirklar runt sina motståndare men här gjorde han det på riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Kan va OT men måste fråga: hur har Teteh sett ut och vilken nivå har han hållit i Mjällby?
På slutet kändes det väl lite som rätt nivå för honom. Bottenlag i superettan, där hörde han hemma.