Citat:
Ursprungligen postat av
xtroe
Ja det lär bli två eller tre värvningar till hos oss om jag skulle gissa. En ytter, en anfallare och en mittback, får se om Ålander stannar. Jag tar gärna in någon yngre som kan utvecklas.
Yttermittfältare är nog den positionen vi varit svagast på de senaste åren sen Foppa drog, och Sliper har redan lämnat, Chenouffi och Helg sägs också vara påväg bort. Så där hade jag mer än gärna sett Steindorsson.
Vi har ju några talangfulla i u-lagen som är påväg upp och Tägström är redan uppe som är med i u-17 landslaget, han spelade ytter senast jag såg honom för några år sedan och han var totalt överlägsen, teknisk och snabb.
Granat tror jag inte på, skulle nog ha mått bättre med utlåning istället för u-21, han är ju dock bara 20 år men han har inte fysiken.
Axel Näsholm var ju också ner på något landslagsläger, född 99 och så har vi Amaro i Ånge division 2 som fick provspela med Udinese som också är/var med i u-17 landslaget.
Så förhoppningsvis kan vi föryngra truppen med några fler ungdomar.
Yttrar som kändes som vår stryka i superettan var vår svaghet i allsvenskan, Rajalakso är ju inte mycket att hänga i julgranen...