2015-12-06, 02:39
Medlem
frithiofssons avatar
Det ryktas lite smått om att Viktor Sköld är på g som lån till ÖIS under vårsäsongen. Kan dock inte se varför Blåvitt skulle vilja släppa Sköld? Visst hade han varit given i ÖIS och fått spela men är han inte med och konkurrerar hyfsat i alla fall i Blåvitt? Speciellt om Engvall försvinner.
2015-12-06, 11:21
Medlem
Givetvis kommer IFK G sälja så fort Stoke lägger pengarna på bordet. De har gått så pass mycket minus nu två år i rad så varje miljon in är en skänk från ovan. 20-25 miljoner hade suttit perfekt. Kan man dessutom få hem To Ming Hysén från Kina, gratis (förutom lönen) så har de iallafall löst sig 1-2 år framåt.
2015-12-06, 11:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frithiofsson
Det ryktas lite smått om att Viktor Sköld är på g som lån till ÖIS under vårsäsongen. Kan dock inte se varför Blåvitt skulle vilja släppa Sköld? Visst hade han varit given i ÖIS och fått spela men är han inte med och konkurrerar hyfsat i alla fall i Blåvitt? Speciellt om Engvall försvinner.
Kan inte annat än att hålla med dig om det. Jag tycker att det känns onödigt att låna ut honom till Örgryte av främst 2 anledningar. Den ena är att han är för bra för Superettan och som det ser ut nu så har han god chans till speltid i IFK nästa säsong. För det andra så tycker jag inte att IFK ska låna ut spelare till ÖIS och GAIS. Visst så förstår jag att han kanske helst vill vara kvar i Göteborg vid en eventuell utlåning men spelar man på den här nivån och inte är någon superstjärna så får man acceptera att man inte alltid kan få en sådan vilja igenom. Både Varberg och Ljungskile ligger inom någorlunda okej avstånd från Göteborg och där lär han inte ha några problem att platsa. Så då tycker jag att IFK isåfall kan försöka få honom utlånad dit istället.
2015-12-06, 16:48
Medlem
nomadics avatar
Lite rykten om att Kristinn Steindorsson ska vara på väg tillbaka till Sverige och Sundsvall har ju där nämnts som intressenter. Gillade honom verkligen i HBK och skulle mer än gärna se honom på en kant hos oss i ÖSK nästa år.
2015-12-06, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Lite rykten om att Kristinn Steindorsson ska vara på väg tillbaka till Sverige och Sundsvall har ju där nämnts som intressenter. Gillade honom verkligen i HBK och skulle mer än gärna se honom på en kant hos oss i ÖSK nästa år.
Ni verkar närma er ett nyförvärv på vänsterbacken. Vet du om det är Stefan Batan?

Kristofferson hintade om honom till er tidigare och han var ju på väg till er innan han skrev på för oss 2014.
2015-12-06, 17:22
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ja det lär bli två eller tre värvningar till hos oss om jag skulle gissa. En ytter, en anfallare och en mittback, får se om Ålander stannar. Jag tar gärna in någon yngre som kan utvecklas.

Yttermittfältare är nog den positionen vi varit svagast på de senaste åren sen Foppa drog, och Sliper har redan lämnat, Chenouffi och Helg sägs också vara påväg bort. Så där hade jag mer än gärna sett Steindorsson.
2015-12-06, 18:10
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Ja det lär bli två eller tre värvningar till hos oss om jag skulle gissa. En ytter, en anfallare och en mittback, får se om Ålander stannar. Jag tar gärna in någon yngre som kan utvecklas.

Yttermittfältare är nog den positionen vi varit svagast på de senaste åren sen Foppa drog, och Sliper har redan lämnat, Chenouffi och Helg sägs också vara påväg bort. Så där hade jag mer än gärna sett Steindorsson.
Vi har ju några talangfulla i u-lagen som är påväg upp och Tägström är redan uppe som är med i u-17 landslaget, han spelade ytter senast jag såg honom för några år sedan och han var totalt överlägsen, teknisk och snabb.
Granat tror jag inte på, skulle nog ha mått bättre med utlåning istället för u-21, han är ju dock bara 20 år men han har inte fysiken.
Axel Näsholm var ju också ner på något landslagsläger, född 99 och så har vi Amaro i Ånge division 2 som fick provspela med Udinese som också är/var med i u-17 landslaget.
Så förhoppningsvis kan vi föryngra truppen med några fler ungdomar.

Yttrar som kändes som vår stryka i superettan var vår svaghet i allsvenskan, Rajalakso är ju inte mycket att hänga i julgranen...
2015-12-06, 18:10
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Ni verkar närma er ett nyförvärv på vänsterbacken. Vet du om det är Stefan Batan?

Kristofferson hintade om honom till er tidigare och han var ju på väg till er innan han skrev på för oss 2014.

Var har du hört om vänsterback för oss? Forumet på Svenska fans, där det har diskuterats, eller annan plats? Eftersom vår enda naturliga vänsterback heter Logi Valgardsson så behöver vi ju egentligen något nytt in snarast men klubben förmedlade samtidigt i fredags att två nya mittbackar och en yttermittfältare står högst i kurs så vi får väl se vad som händer.

Å andra sidan förstår jag att de inte offentligt säger att vi behöver ny vänsterback, det blir ju lite som att indirekt gå ut med att de inte är nöjda med Logi som vi (tyvärr) fortfarande har under kontrakt.

Batan-ryktena har kommit och gått lite. Själv skulle jag absolut kunna tänka mig honom även om jag hellre hade sett att vi tog Adam Eriksson innan han gick till Helsingborg.

Hur ser Batans status ut i Bajen just nu inför nästa år, fortfarande utanför en tänkbar startelva?
2015-12-06, 19:23
Medlem
Det finns ingen som vet något om vilka som är på ingång i AIK? Vilka snackas det om osv?
Hade gärna sett Walid Atta till mittförsvaret då Per Karlsson verkar tveka över hur han ska göra. Hade också kunnat tänka mig Teteh Bangura som bildar anfallstrion med Mohamed B och Markkanen.
Drömmen hade varit Celso Borges till mittfältet eller Pierre Bengtsson till vänster, men det är väl inte möjligt. Kanske ta tillbaka Dimitriadis eller Fällman? Ingen med insyn som kan ge lite hopp inför nästa säsong nu när Henok och trotjänaren Pavey lämnat...
2015-12-06, 19:43
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashisking-
Det finns ingen som vet något om vilka som är på ingång i AIK? Vilka snackas det om osv?
Hade gärna sett Walid Atta till mittförsvaret då Per Karlsson verkar tveka över hur han ska göra. Hade också kunnat tänka mig Teteh Bangura som bildar anfallstrion med Mohamed B och Markkanen.
Drömmen hade varit Celso Borges till mittfältet eller Pierre Bengtsson till vänster, men det är väl inte möjligt. Kanske ta tillbaka Dimitriadis eller Fällman? Ingen med insyn som kan ge lite hopp inför nästa säsong nu när Henok och trotjänaren Pavey lämnat...
Här var vi bakåtsträvande.
2015-12-06, 19:46
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Hur ser Batans status ut i Bajen just nu inför nästa år, fortfarande utanför en tänkbar startelva?

Ja. Vår backlinje är såhär långt intakt med Solheim - Saetra - Magyar - Saevarsson. Dessutom vill Bajen förstärka till nästa år då vi, så här långt, inte blivit av med några nyckelspelare som måste ersättas.
2015-12-06, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av umbertotozzi
Givetvis kommer IFK G sälja så fort Stoke lägger pengarna på bordet. De har gått så pass mycket minus nu två år i rad så varje miljon in är en skänk från ovan. 20-25 miljoner hade suttit perfekt. Kan man dessutom få hem To Ming Hysén från Kina, gratis (förutom lönen) så har de iallafall löst sig 1-2 år framåt.
Hur är Hyséns status? Är inte återvändare från Kina svårbedömda?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in