2015-11-04, 21:59
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Real Madrid-stjärnan Markkanen såklart
Ja, rentav uselt jobb av Ancelotti som inte lät Eero få visa vad han går för, Benzema skulle nog inte slutat upp i startelvan men nu har ju sopan fått sparken och Eero tröttna på tillvaron, Reals förlust

Skämt åsido är han fortfarande långtifrån den fotbollsspelare Henok är.. Björn Wesström har en hyfsad utmaning framför sig.
2015-11-04, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
http://unvis.it/http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article21697335.ab

"Nu har han bestämt sig.
Det blir ingen förlängning.
Sportbladet kan avslöja att Henok Goitom lämnar AIK."

Inte överraskande och det känns faktiskt inte så illa heller. När Bahoui försvann så växte laget plötsligt och det kan bli bra det här också, ny dynamik och nya spelmönster.

Årslön på 15-20 miljoner för ett sista utlandsäventyr är allt svårt att tacka nej till.
AIK får inga pengar men vi får loss en topplön och vi kanske får tillbaka honom som Bosman en vacker dag.
Lite konstig artikel, att citera utan att ange vem som sagt vad. "Kina eller Mellanöstern" det ger en del klubbar att välja på? Kanske lagkamrat med Bahoui igen. Hur långt kontrakt skrev Bahoui till slutet av 2016?
2015-11-05, 09:36
Medlem
svulles avatar
http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=9746

Bekräftat. Knappast förvånande.
2015-11-05, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=9746

Bekräftat. Knappast förvånande.
Måste väl ändå betraktas som ett enormt avbräck? Bahoui var viktig poängmässigt men kunde lätt vara osynlig i matcher också (Är min hobbyanalys). Goitom presterade alltid bra och kunde dominera fullständigt. Efter Kujovic den bästa spelaren i AS 2015?
2015-11-05, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Häcken dumpar nyligen korsbandsskadade Pekalski och Tom Söderberg. Man kan ju undra hur karriären kommer att se ut härifrån för Pekalski.

http://www.fotbolltransfers.com/site/news/56760
Jag undrar om Ivo skickar en bitter svada som skyller hans skadeproblem på Häcken likt han gjorde när Malmö tröttnat. Synd att hans enorma talang förstörs av att sitta i den glaskroppen.
2015-11-05, 10:51
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Måste väl ändå betraktas som ett enormt avbräck? Bahoui var viktig poängmässigt men kunde lätt vara osynlig i matcher också (Är min hobbyanalys). Goitom presterade alltid bra och kunde dominera fullständigt. Efter Kujovic den bästa spelaren i AS 2015?
Goitom är bättre än Kujovic och inte ensam om det. Och det säger jag som peking-fan.
2015-11-05, 10:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Henok var vår viktigaste spelare, inget snack om det och därav är det ett stort avbräck, skulle hävda att han är bättre än Kujovic i och med att han är så komplett..

Tråkigt som fan att det blir såhär.
2015-11-05, 11:55
Avslutad
Dock så var Goitom usel på hösten tyvärr. Var i de 2 sista matcherna han gjorde 2 mål. Massa bra chanser han missar. Speciellt mot Bajen
2015-11-05, 11:59
Medlem
svulles avatar
Citat:

Naturligtvis är han bästa spelaren i Allsvenskan tillsammans med Rosenberg, vad man än tycker om det ärkesvinet. Dessa två är en bra bit före alla andra.

Ja, det är ett avbräck. Samtidigt var det väl ingen som trodde att han skulle stanna kvar. Så jag väljer väl att se det som att vi frigör den största löneposten i truppen och får handlingsutrymme därav. Men det är klart att Markkanen (om han nu faktiskt är klar, jag är tveksam) på inget sätt kan klassas som en ersättare. Hjärndöd värvning på alla sätt om den nu blir av.

AIK behöver en spelteknisk anfallare, inte ett fyrtorn eller en speedkula. Sen hade det väl inte skadat om Brustad hade haft öga för målet, i och med att han därutöver har farten.
2015-11-05, 12:22
Medlem
gato12s avatar
Skillnaden är ju att AIK tappar Goitom, Norrköping tappar troligen Kujovic medan MFF får behålla Rosenberg.
2015-11-05, 12:24
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
AIK behöver en spelteknisk anfallare, inte ett fyrtorn eller en speedkula. Sen hade det väl inte skadat om Brustad hade haft öga för målet, i och med att han därutöver har farten.
Funkar det inte att ha Markkanen på topp med Bangura släpande strax bakom? Fast då behöver ni någon playmaker på mitten. Blomberg?

Edit: men ni kommer såklart sakna Goitoms smartness och taktiska sinne, lite som tränarens förlängda arm ut på planen.
Senast redigerad av gato12 2015-11-05 kl. 12:27.
2015-11-05, 14:11
Medlem
nygards avatar
Ryktas att DA ska iväg och träffa ett nyförvärv, som "kan vara klubbens största värvning någonsin". En nr.10 som tydligen spelar Europa League ikväll och vars landslag redan är klart för EM. Källan är det här twitterkontot. https://twitter.com/1X2Podden/status/662139050090962944

Känns inte särskilt trovärdigt, jag tar det med en stor skopa salt. Utomstående "källor" har dessutom inte haft så bra facit vad gäller våra värvningar den senaste tiden. Känns som att DA täppt till ganska bra där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in