Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Stor skillnad om man är 25 eller 27 år som nyköpta förvärv. 23 av dom målen är gjorda i Förenade Arabemiraterna och Thailand, resterande 5 i Brasilianska andra/tredjedivisionen. Helt klart tveksamt.
Naturligtvis måste jag återigen poängtera att jag själv är tveksam till Avdic.
Man får väl också kolla på vilken typ av värvning det är fråga om. Avdic ska komma in och leverera direkt samt vara en potentiell Allsvensk skyttekung. Brasse-Alex är ett spännande tillskott som kommer att behöva tid för att acklimatisera sig, men förhoppningsvis bidra med en ny dimension i offensiven. Därav lånet med köpoption.
Jämför hur respektive klubbs representanter uttalar sig om värvningarna.
"AIK har sökt i kategorin potentiell allsvensk skytteligavinnare med internationell erfarenhet och vidareförsäljningspotential för att tillföra spets i lagbygget. Denni Avdić är när han spelar forward en statistiskt god målskytt. Han är till det en spelare som gör sina medspelare bättre, är ett ständigt hot för motståndarna samt har en personlighet som bidrar till vårt lagbygge. Jag är glad över att Denni skrivit på för AIK och har ett gott hopp om att han från dag ett skall bidra till AIK:s målproduktion, säger AIK Fotbolls sportchef Björn Wesström."
"- Alex är en spelare med bra spelförståelse och är en bra avslutare. Han är en spelande forward som kan tillföra en hel del i vårt offensiva spel, säger han.
- Det är alltid knepigt att uttala sig om hur lång tid en spelare behöver för att anpassa till fotbollen här. Den svenska fotbollen är ju fysisk, men det brukar vara enklare för spelare med bra spelförståelse att komma in i en ny fotbollsmiljö. Med tanke på de erfarenheter jag har av den här typen av värvningar sedan tidigare har vi goda förhoppningar om att Alex snart kommer att anpassa sig, säger Nanne Bergstrand."