2015-11-05, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen

Ditt påstående om att det är bättre att bo i slott än i en modern lägenhet.

.[/i]

Vart skrev jag det?
Citera
2015-11-05, 15:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Bra att du är anonym. Det friställer ju dig från att du skulle ha några som helst baktankar om att du vill skryta.

Men vad finns det att skryta om? Det är inte speciellt skryt-värt att vara över-klass.

Citat:
Vad då om jag brukar driva med folk som är mindre lyckligt lottade i Thailand? Eh, nej, jag sa bara att jag inte är så jävla naiv att jag går och tror att alla i överklassen är rakt igenom gulliga människor.

Om du åker till Thailand då kan du känna på hur det är att vara över-klass. Du har mycket mer pengar, utbildning, högre standard, mer internationella erfarenheter, bättre smak än en fattig thailändare. Kommer du att spendera din tid med att driva med fattiga thailändare då?
Citera
2015-11-05, 15:40
Medlem
Babianens avatar
Citat:
De riktigt rika isom ser det vara under sin värdighet att inte handla daglivarorna själva gillar jag mer än de som typ säger att de inte är förmer. De som anser det vara under sin värdighet står ju i alla fall för att de ser sig vara mer, medans de som hela tiden vill påvisa hur jävla enkla och helylle de är gör det på ett diskret och fegt sätt.

Finns det någon i Sverige anno 2016 som har butler?

Nej ingen i Sverige har butler. Sånt förekommer i Asiatiska länder som var brittiska kolonier.

Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Seriöst, du lägger ut porrfilmer på dig själv (bl.a. [här] och [här]) och kallar alla som inte är överklass för underklass (ingen särskrivning!) och anser dessutom många av oss är trashiga?

1) Um, ja? Ingen i överklassen tycker att sex är en big deal. Ett av privilegierna med att vara överklass är att man kan syssla med diverse sex utan att någon dömer en.

2) Det finns bara 2 klasser överklass och underklass.

3) Om du är underklass då är du sannolikt trashig.

Citat:
Vad då, överklassen är väl precis som oss andra och lägger ut lite knullfilmer på oss själva.

Det är mycket mer acceperat än vad du tror.

Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Så länge man knullar med rak rygg, glatt leende och iklädd sockar från Åhlens tycker nog Babianen att det är en överklass-grej.

Att syssla med roligt sex är ett vanligt intresse inom överklassen.

Citat:
Vart skrev jag det?

Det var implicit i ditt inlägg.
Senast redigerad av Babianen 2015-11-05 kl. 15:43.
Citera
2015-11-05, 15:46
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
De flesta är nog överens om att det finns åtminstone fem samhällsklasser:
  • Underklass
  • Arbetarklass
  • Medelklass
  • Övre medelklass
  • Överklass
Citera
2015-11-05, 15:47
Medlem
Babianens avatar
Citat:
De flesta är nog överens om att det finns åtminstone fem samhällsklasser:
  • Underklass
  • Arbetarklass
  • Medelklass
  • Övre medelklass
  • Överklass

Från överklassens perspektiv är du antingen överklass eller underklass.
Citera
2015-11-05, 15:48
Medlem
Citat:

Angående att du tror att alla idag är rikare än överklassen från 1800-talet. Är du rikare än vad kung Oscar I var?
Citera
2015-11-05, 15:54
Medlem
Citat:
Nej ingen i Sverige har butler. Sånt förekommer i Asiatiska länder som var brittiska kolonier.

1) Um, ja? Ingen i överklassen tycker att sex är en big deal. Ett av privilegierna med att vara överklass är att man kan syssla med diverse sex utan att någon dömer en.

3) Om du är underklass då är du sannolikt trashig.

Det är mycket mer acceperat än vad du tror.

Att syssla med roligt sex är ett vanligt intresse inom överklassen.

Så enligt dig, en person som gör porr, har sockar från Åhlens, köper sin egen mjölk, bor enkelt, gör inget lyxigt, osv är mer överklass än en som äger ett stort gods, är greve, jagar, seglar, äter lyxig mat, har en innerstadslägenhet, har tjänstefolk osv??
Citera
2015-11-05, 15:58
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Så enligt dig, en person som gör porr, har sockar från Åhlens, köper sin egen mjölk, bor enkelt, gör inget lyxigt, osv är mer överklass än en som äger ett stort gods, är greve, jagar, seglar, äter lyxig mat, har en innerstadslägenhet, har tjänstefolk osv??

Grevar, baroner, kejsare, tsarer, kungar i all ära, men inget slår en porrkung när det kommer till överklass.
Citera
2015-11-05, 16:02
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Grevar, baroner, kejsare, tsarer, kungar i all ära, men inget slår en porrkung när det kommer till överklass.
Inte ens etablerad adel är överklass: (FB) Prylar som enbart välbärgade människor har hemma?
Citera
2015-11-05, 16:06
Medlem
Citat:

Ja adelskalendern har fått ett helt nytt ocensurerat mittuppslag.
Citera
2015-11-05, 16:08
Medlem
Citat:
Inte ens etablerad adel är överklass: (FB) Prylar som enbart välbärgade människor har hemma?

Herregud, jag trodde först ett litet ögonblick att människan ändå driver, men redan då härjade detta idioti.
Citera
2015-11-05, 16:25
Medlem
Ålens avatar
Överklass eller ej, något Babianen har som i vart fall gemene Svennebanan sällan har är att han (eller hon?) är något excentrisk, i alla fall från mitt medelklassiga livsperspektiv. Fortsätt med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in