Citat:
Ursprungligen postat av Wyclectic
Du verkar vara en sjysst invandrare som mig själv. Även min storebror pluggar till psykolog i L.A ,USA.
När du har fått din utbildning så är det bäst att du jobbar utomlands! Tro mig detta landet blir fattigare och fattigare för varje år som går.
Det går bra för Sverige, 2% BNP ökning per år, detta tyder på en stabil ekonomi. USA går det dåligt för och många påstår att dollarn kommer att kollapsa.
Citat:
Plus att 100 000 flyktingar kommer in varje år! Det ökar främlingfientligheten i detta land och du kommer tyvär att drabbas när du söker jobb! Jag själv ska plugga till Civil ingenjör och jobba i kina hoppas jag. Man får bättre lön och lägre skatt utomlands. Vilket betyder att du kan bli rik då. Sverige är ett land för medelklassen. Invandrare blir sällan rika i detta land.
Flyktingarna konkurrerar inte med oss invandrare som har högskoleutbildningar det är brist på. Som tandläkare kan jag jobba var jag vill över hela världen. Kan även jobba var jag vill i Sverige. Varje folktandvård har tandläkarbrist.
Du kan inte jämföra oss med Abdullah som nyss kom hit och ska börja på grundvux??? seriöst.
Lycka till själv. Men tänk på att gräset kanske inte är grönare på andra sidan. USA kanske gör oss från blattar till kungar. Men tänk på dina framtida barns säkerhet, om du skulle bli sjuk och skuldsatt.