2015-11-04, 00:47
Medlem
Måste hålla med rörande advokaten - hon är ju ett skämt mer eller mindre. Rent ut sagt fullständigt okompetent. Verkar inte ha någon linje hon följer och att bara säga att han inte gjort det och hänvisa till att det kan ha varit hans bror etc är ju verkligen platt fall. NB har inte direkt blivit tilldelad den skarpaste kniven i lådan .
Hon har ju en egen advokatbyrå och tänkte väl skaffa sig goodwill för att få mer kunder.
Men det kan hon nog glömma efter detta magplask.
Jag har inte följt hela rättegången eller läst mer än 1400 sidor av FUPen. Men vad jag tycker är konstigt är att man inte funnit hudflagor från NB psoriasis - att det färska blode kan ha kommit därifrån liksom om han skar sig på kniven är ju mycket möjligt.
Finns det hänvisningar till hans psoriasis i FUP eller under rättegång ??
Hur han fick in henne i skåpet tror jag helt enkelt att han baxnat in henne med sidan mot dörröppningen och sedan vänt henne i skåpet och dragit henne nedåt -kanske lagt henne dubbelvikt också. Döda människor där rigor mortis inte satt in är dock väldigt mjuka och böjliga.
Men det kanske finns mer info där också som jag missat.
2015-11-04, 00:50
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
1235
OBS! Aivaras har förevisats en bild på en annan tejpbit. Se
tjänsteanteckning som bifogas detta förhöret.) På tejpen finns ditt DNA. Hur har ditt DNA
hamnat på den tejpbiten?
Aivaras kanske har använt tejpen någon gång. Aivaras minns inte från vilket tillfälle.

Frågan löd om tejpbiten räcker för åtal?

Tejpen saknar bevisvärde, används som ett meningslöst spel för galleriet.
2015-11-04, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om det är så att advokaten Inger Rönnbäcks bästa är det som uppvisades i tingsrätten så är det mycket illa att hon är verksam som advokat. Att ens komma på tanken att nämna olika konspirationer och Flashback i en domstol, gör man bara inte.
/--/.

Ursäkta en som ej kunnat följa fallet så bra; nämnde IR f- back under huf, i vilket sammanhang isf?
2015-11-04, 00:52
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Läser nu i FUP att man hittat en plastpåse som satt trädd över ryggstödet på främre passagerarsätet, det kan ju förklara varför inte Lisas DNA finns där.

Så hon satt i passagerarsätet på en plastpåse?
Då finns väl DNA på plastpåsen för den fanns ju kvar? Men det har man väl heller inte kollat.
Senast redigerad av PeterNoster 2015-11-04 kl. 00:54.
2015-11-04, 00:54
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mccharlie
Det är Inger Rönnbäcks uppgift att försvara sin klient.
Att det är svårt att försvara mgm är inte hennes fel.
Hon har gjort det efter bästa förmåga.
Det finns mycket bevisning som talar emot hennes klient.
Kasta inte en massa skit på henne.
Visa respekt !!!

Hon kan dessutom försökt med att få till detta till ett brott mot griftefriden men jag tror att idioten till MGM tror på sin grandiosa föreställning att han ska kunna skylla detta på korrupta tjänstemän som dessutom "sparkande" på hans katt så det säger väl allt....och Inger kan inte gå mot sin klient vilja.
2015-11-04, 00:55
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Måste hålla med rörande advokaten - hon är ju ett skämt mer eller mindre. Rent ut sagt fullständigt okompetent. Verkar inte ha någon linje hon följer och att bara säga att han inte gjort det och hänvisa till att det kan ha varit hans bror etc är ju verkligen platt fall. NB har inte direkt blivit tilldelad den skarpaste kniven i lådan .
Hon har ju en egen advokatbyrå och tänkte väl skaffa sig goodwill för att få mer kunder.
Men det kan hon nog glömma efter detta magplask.
Jag har inte följt hela rättegången eller läst mer än 1400 sidor av FUPen. Men vad jag tycker är konstigt är att man inte funnit hudflagor från NB psoriasis - att det färska blode kan ha kommit därifrån liksom om han skar sig på kniven är ju mycket möjligt.
Finns det hänvisningar till hans psoriasis i FUP eller under rättegång ??
Hur han fick in henne i skåpet tror jag helt enkelt att han baxnat in henne med sidan mot dörröppningen och sedan vänt henne i skåpet och dragit henne nedåt -kanske lagt henne dubbelvikt också. Döda människor där rigor mortis inte satt in är dock väldigt mjuka och böjliga.
Men det kanske finns mer info där också som jag missat.

Till advokatens försvar så fick hon inte så mycket att jobba med, hans historia är att han aldrig har träffat LH, han satt hemma när mordet begicks och har ingen aning om någonting. Det är ganska svårt att trolla bort DNA-bevis, vittnesuppgifter, avsaknad av alibi från frugan, misstänkt beteende m.m.

Jag vet faktiskt inte vad hon skulle kunna trycka på, det har mest handlat om att hitta oklarheter i förundersökningen och på så vis minska trovärdigheten av bevisen, överlag var det en ganska bra insats enligt mitt tycke. Man hade kanske kunnat hitta andra experter men det har hon nog försökt och det är nog en ganska begränsad budget hon har fått röra sig med.
2015-11-04, 00:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ursäkta en som ej kunnat följa fallet så bra; nämnde IR f- back under huf, i vilket sammanhang isf?
Ja (NLT)
Citat:
Semir Hasanbegovic:
Istället för snaskan hela tiden. Hon nämner också om information på Flashback trots
yppandeförbud.
15:20, 3 November 2015
Hon pratar om medias redan fällda dom.
2015-11-04, 00:58
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Hon klagade på att uppgifter från förundersökningen har kommit upp i den här tråden trots att alla inblandade var belagda med yppandeförbud, det var en kritik mot polisens insats men det kommer förstås inte domstolen att fästa så mycket vikt vid.
2015-11-04, 00:58
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har man kollat att det finns ett L på MGMs bil. Själv säger han att det inte finns. Har man inte ens kollat upp en så enkel sak?

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Registreringsnumret är CGF170. Inget L i sikte.

Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Du har inte läst fup alltså? Sid 902, tydliga litauiska plåtar finns på Sharanen.

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, men inget L i registreringsnumret.
Vem har påstått att det ska finnas ett L i registreringsnumret? Litauiska plåtar vad det frågan om!

Nej ZOppan läser aldrig fup, han söker bara i den och så använder han sin härskarteknik för att platta till er med sina argument.

OM man nu tittar ordentligt på registreringsplåtarna så står det LT i det blå fältet vänster sida av registreringsplåten.

Så här ser en litauisk regplåt ut https://sv.wikipedia.org/wiki/Registreringsskylt#/media/File:Lithuanian_registration_3092.JPG

Se själva vad Sharanen hade Sidan 901-905 i FUP
2015-11-04, 01:00
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vem har påstått att det ska finnas ett L i registreringsnumret? Litauiska plåtar vad det frågan om!

Nej ZOppan läser aldrig fup, han söker bara i den och så använder han sin härskarteknik för att platta till er med sina argument.

OM man nu tittar ordentligt på registreringsplåtarna så står det LT i det blå fältet vänster sida av registreringsplåten.

Så här ser en litauisk regplåt ut https://sv.wikipedia.org/wiki/Registreringsskylt#/media/File:Lithuanian_registration_3092.JPG

Se själva vad Sharanen hade Sidan 901-905 i FUP

Xenia påstod utan att läsa ordentligt, jag tyckte att jag var tydlig med att det var hela plåtarna det gällde.
Senast redigerad av softmoon 2015-11-04 kl. 01:04.
2015-11-04, 01:00
Medlem
Tydligen var det Missing people som hade Mercedes geländewagen, fyra stycken. De körde bara förbi Martorp men var aldrig grupperade där.

01:30 in i klippet.

http://www.skovdenyheter.se/article/hor-missing-people-vittnet/
2015-11-04, 01:09
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Djävulen från Litauen

Skönt att veta att du kommer ruttna i fängelse med helvetiska kval och drypande ångest. Du kommer även att få dig tilldelat en och annan smocka. Du har förtjänat detta och mycket mycket mer.
Tyvärr har du smutsat ner nationen du kommer ifrån, din familj, din bror, hans familj och många fler.
Du har lämnat en familj i stor sorg och saknad resten av deras liv. Du har satt sorgens spår i den svenska nationen. Vi förlåter dig aldrig för detta bestialiska mord på en ung flicka som hade hela livet framför sig. En god och glad liten ängel.
Du mördade för din egen sjukliga njutning. Egentligen har du förverkat ditt liv helt och hållet.
Vi är som sagt humana här i Sverige. Får du stanna här så betalar vi mat och husrum åt dig.
Hoppas att du dock kommer till en sliten cell i Litauen och får leva på vatten och bröd resten av ditt usla liv.
Till er som försvarat denna djävul kan jag bara säga att ni har trampat ned er själva i skammens mörka håla där ni kan sitta och ångra era korkade uttalanden.

Vad har det där ältandet med fallet att göra? Hur vet du att Lisa var en ängel?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in