2015-11-03, 23:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Men han visste inte att Lisa skulle ta moppe den dan. Vad som avses är att han spanat in Jxxx tidigare och hoppades kunna ta henne den här gången. Men Lisa hade otur
Naturligtvis kan det vara så. Men det är tveksamt att han valde tjej efter hårfärg, han valde nog den som var sist kvar. Vad gjorde han vid stängningsdags 6 juni? Framgår det av FUP? Han kanske letade offer redan då.
2015-11-03, 23:24
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Not.

Han kom hit 2009, hur länge tycker du det är?
2015-11-03, 23:24
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BokmakareF
Inte för att jag citerar på rätt ställe, men... Jag undrar om det har framkommit något om kläderna som låg i skåpet. Vem tillhörde de? Legat länge i lokalen eller nytvättade? Om de legat länge borde väl färskt DNA ha kunnat hittats på dem. Om de var nytvättade vet nog frun vem som burit med sej tvätten hemifrån... Inte för att jag egentligen tror det var lillebror eller någon annan än mgm. Men lite skumt är det med lillebrors DNA på tejpen.
finns inga spår ö.h t. från den misstänkte i skjulet, golv, dörrar, inne i skåpet...ingenting om skoavtrycket har nämnts till hans nackdel.
2015-11-03, 23:25
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Läs förhören. Skövdepolisen Grova Brott kan ha brutit mot FN:s tortyrkonvention.
Jag vet inte men kan tänka mig att det finns en del poliser som flinar pga dina inlägg. Det är klart att förhörssituationer inte alltid är bomull och gull utan anpassas efter situation. Jag tror inte Riktigt FN:s tortyrkonversion var tänkt för normala polisförhör.. och säg den brottsling som tycker sig ha blivit rättvist behandlad?
Sen detta gafflade om rättsövergrepp. Du skriker att varför ha inte den ene eller andre undersökts bättre..jaaaa undrar varför? Det finns inga skäl, därför. DET skulle konstituera ett rättsövergrepp att man beslagtag en dator bara för att han är typ godsägare och inte kan redogöra för varje toabesök aktuell dag, trots att bevis verkar peka på någon annan.
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kabman
Japp, håller med. Har inte hört talas om nåt likadant tidigare. Finns det någon flashbackarveteran inom kriminalhistoria, typ skaraborg2, som kan luska fram något fall som påminner om det motiv och förfarande som påminner om detta? Om så är fallet, går det att dra några paralleller?

Mordet på 17-åriga Georgia Williams i Storbritannien 2013 gick tydligen till så att gärningsmannen Jamie Reynolds hängde henne, för att förverkliga en sexfantasi.

Den största skillnaden var att GM kände offret, som han lurade med sig under falska förespeglingar och att han var yngre.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2526423/Murdered-Georgia-Williams-hanged-sexual-deviant-obsessed-lured-parents-house.html
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men det framgår av FUP. Dessutom tillfrågas Aivaras om han använt silvertejp på sitt jobb och han säger nej.

1235
OBS! Aivaras har förevisats en bild på en annan tejpbit. Se
tjänsteanteckning som bifogas detta förhöret.) På tejpen finns ditt DNA. Hur har ditt DNA
hamnat på den tejpbiten?
Aivaras kanske har använt tejpen någon gång. Aivaras minns inte från vilket tillfälle.

Frågan löd om tejpbiten räcker för åtal?
2015-11-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Han kom hit 2009, hur länge tycker du det är?

misstolkade. Det stämmer,
Intressant...
Senast redigerad av fonzen 2015-11-03 kl. 23:28.
2015-11-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Inte alls enig. Om jag dock ska tillåta mig att spekulera i frågan så var det nog exakt den misstanken som gjorde att hon drog tillbaka sitt alibi från början, sedan är det givetvis inte en lätt situation för henne och det är klart man kan börja tveka och bli rädd för att skicka sin man till fängelse, därav det torftiga försöket idag. Hur som helst är hennes "försvar" idag knappast av någon vikt för målet.
Jag skulle tro att hon vittnade för sin egen skull. Hon befinner sig i ett svårt dilemma av motstridiga lojaliteter, moraliska konflikter och farhågor. Kanske det halvdana vittnesmålet var precis rätt för henne - det bidrar knappast till att fälla MGM, men inte heller till att fria honom, men hon kan sägas ha gjort ett försök och har lättare att leva med sitt samvete. Tror jag.
2015-11-03, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
finns inga spår ö.h t. från den misstänkte i skjulet, golv, dörrar, inne i skåpet...ingenting om skoavtrycket har nämnts till hans nackdel.
Han måste ha tur någongång
2015-11-03, 23:31
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du gav sken av att GM valde mellan Julia och Lisa. Det gjorde han inte. Han kunde inte attackera Julia för att det fanns folk kvar i kaféet. Han var tvungen att välja någon som var ensam kvar.

Julia är tonåring, men hon var inte kvar vid stängningsdags. Vid stängningen var Lisa ensam tonåring.
Ja herrejävlar vad jag gav sken. Ditt sken i den här tråden har ju varit som ett antal exploderande solar Kan du för en gångs skull komma med något vettigt? Eller ännu hellre.
Ge fan i att svara på mina inlägg med dina floskler!
Håll dig till dina månar som är gröna ostar och pingviner på nordpolen!

Nej Julia åkte bara några minuter innan dom andra var klara med stängningen.
Vad är stängningsdags för dig. Minuten dom låser dörren och går därifrån eller en stund innan?

Sid 152 FUP
Fel tid angiven i förra förhöret då Julia lämnar cafét
Det klargörs att den tid som Julia skrev ut sig från jobbet aktuell söndag var kl.18.15 och inte
kl. 17.15 som står i det förra förhöret med Julia. Julia menar att hon sedan lämnade med sin
moped kl. 18.20.
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det mest intressanta i tråden sen FUP och rättegång har egentligen inte varit den yttre dramatiken, utan att studera trådens egen psykologi. Först var det märkligt lugnt och tyst när FUP kom och den tunga bevisningen presenterades. På lördagen började lite småtvivlare komma tillbaka och sen har de liksom vevat upp varandra, samtidigt som fler och fler strömmat till. Teorierna blir bara mer och mer bisarra och overkliga och naturligtvis pratas det nu också om plantering.

Man kan undra vad dessa intellektuella giganter kräver för typ av bevisning för fällande dom i ett mordmål där den åtalade nekar. Det räcker i varje fall uppenbarligen inte med en kedja av saker som passar ihop till en helhet och en hel mängd av DNA-fynd från den åtalade på offrets kläder och andra ställen som med hög sannolikhet kan knytas till mordet. Det räcker inte att han direkt bad sina släktingar ljuga om sina förehavanden den aktuella tiden på söndagen. Det räcker inte med observationerna av hans bil. Det räcker inte med hans försök att lura bort Missing People från Martorp. Så vad i helvete ska till för att kunna döma någon?

I Vatchareeyafallet kunde jag ändå i någon mån förstå att folk kunde tvivla. Här är det faktiskt helt obegripligt hur någon som har någon slags psykisk normalitet kan sitta och tro att den åtalade förmodligen är oskyldig och att det hela som minst är en samling osannolika sammanträffanden, men inte helt osannolikt en planteringskonspiration som eventuellt också involverar polis och åklagare. Det finns ingen som helst markkontakt, ingen verklighetsförankring. Folk fantiserar utan så mycket som en liten lillfingernagel bevisning som skulle kunna peka åt ett sånt håll.

Imorgon (troligen) kommer domstolen att meddela att den åtalade ska kvarbli i häkte i väntan på dom och föranstalta om rättspsykiatrisk undersökning. Det lär dock knappast tysta tvivlarna härinne.

Kanske pågår ett SM i foliehatt utan att vi mer normalstörda har fattat att tråden är dess arena
Det krävs ett erkännande men även det misstänker jag kommer att omvandlas till att han blev torterad till ett erkännande så det är falsk för att han ska slippa mer smärta.

SM i foliehatt...? Det verkar nog snarare vara OS i foliehatt...
Vi mer normalstörda kommer ofelbart sist i den tävlingen... TACK O LOV!!!
2015-11-03, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30

Det finns väl inga skoavtryck alls så han har säkert haft plast tossor på fötterna , han har planerat detta länge och pejlat vart kroppen ska lämnas, lagt fram det han behöver och har bara inväntat ett offer
2015-11-03, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Varför tycktes Lisa prata på svenska med MGM när hon råkade fickringa pappan? Kunde NB någon svenska överhuvudtaget?

Antagligen för att det är någon "förvirrad turist" som kommer med ett känslomässigt vädjande budskap om hjälp utan så många ord och den artiga Lisa svarar lugnande efter bästa förmåga. Den vädjar mycket direkt och hårt till medmänsklighet och förståelse, precis det den inte har.

En person som spelar svag och anspelar på svaghet och förlust av någon typ ... fast lite bättre än den person som spelade förvirrad med förlust av den geografiska orienteringen och bad om hjälp och råd till Medelplana. Men den här gången tänker personen inte låta någon springa iväg och därför är placeringen närmare och vädjan om hjälp mer .... effektiv och utrustningen vassare. En radio lite halvhögt genom en stor öppen baklucka döljer kanske den onda aningen genom glada svenska sommarprogram.

jag är främmande här, helt maktlös och utan orientering & planer kan du hjälpa mig ... fast visat genom lite usel teater Kanske till och med ligger och spelar maktlös när han vet vad hon befinner sig. Inte fan lägger man sig och spelar skadad? -Jo just det beteendet kan vara lönsammast precis som Dracula alltid har T-shirten med blodgivare på sig av den enkla anledningen att det lönar sig och ingen väntar sig det, men tänk lite till...

Det är nog den principiella hooken, som i verkligheten är precis tvärtom. Precis som så mycket annat med ....
Senast redigerad av GoogleSEO 2015-11-03 kl. 23:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in