2015-11-04, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
På solglasögonen, enbart AB.
Ja och just här kan det nog vara lämpligt att infoga

Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
SpårningsKvaliteten på DNA vid Psoriasis - Forensiskt
Gällande DNA från Nero har det sagts att psoriasis gör att man sprider mer DNA. Det må vara en sanning i sig När det gäller huden, men den sanningen förefaller inte gå att översätta till en ökad spårbarhet. Tvärtom gäller dock. Har man psoriasis är handavtryck etc svårare att spåra.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21573897
Good shedder or bad shedder--the influence of skin diseases on forensic DNA analysis from epithelial abrasions.

Vilket egentligen torde vara det enda relevanta.
Men också kunna förklara frånvaron av DNA spår från nero på neros egna solbrillor. Dem faktan torde väl ändå ha viss relevans?
2015-11-04, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Rimliga förslag på hur gm eventuellt fick in brottsoffret i ladan och hur han bar sig åt för att hänga upp en levande varelse i ett snöre runt ett rör?
Som dagen innan med Adriana som GM redan tränat. Den här gången lyckades det för Lisa var bara 17 år och kunde inte säga nej till att hjälpa, därimot gjorde hon en fickringning för säkerhet skull. Hon kanske dog eller gjordes medvetslös i bilens passagerasäte genom strypning då inga spår efter kamp har hittats på marken (blod, saliv, hår, märken).

Flickan var troligen redan medvetslös då hon hängdes, återigen inga spår efter kamp eller död. Varför hon hängdes medvetslös i röret kan man undra. Många tror att det är sexuell sadism. Eftersom jag tror hon var medvetslös så ter sig det meningslöst men vem vet vad som rör sig i huvudet på en sådan man. Hängningen kan också ha varit arrangerad för att dölja verkligt motiv, mordmetod och plats. Handske, tejprullen, örhängen, hårstrån och repbitar är då bara en efterkonstuktion.

Ingen vet förutom mördaren eftersom man inte sökt golv där hon hängdes eller i ladan tillräckligt noga. Man vet inte var hon sist gick själv eftersom man inte undersökt hennes skor. Man har heller inte undersökt hennes kläder för material eller fibrer från mordplatsen. Det är synd för det öppnar plats för konspirationsteorier.

Vad man vet att det inte finns spår av tejp eller märken av rep på hennes handleder. Hon har dock blod på händerna och på bröstet, blod som borde vara på något golv, bänk, säte eller mark någonstans.
2015-11-04, 00:40
Bannlyst
Asså har läst lite av FUP men för fan asså Dem pratar om soppor och gräver inte djupare vad är numret på vittnen. Varför kallas alla vittnen utan att dem sett något betydande?
Det jag kommer på att de har klart låst fast sig vid litauerna från första början sen har kravet varit så högt att dem har säkert planterat bevis
2015-11-04, 00:40
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Men var tror du vittnesuppgiften om L:et kommer ifrån? Otydligt hade varit om de saknade EU-märke.
Var det EU-skyltar på brödernas bil?
L finns ju i flera landsbeteckningar.

Visst var det ett av vittnesmålen som sade att skylten på en utländsk bil de mött hade flera bokstäver eller siffror än en svensk skylt?
2015-11-04, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Tejpade lisa sitt eget huvud? Drog hon halft av sig sina kläder innan hon hängde sig? Drog ur sina örhängen på olika ställen? Du förstår vad jag menar...

Istället för att NB direkt ringer snuten så börjar han talla runt med sin DNA, slänger omkring Lisas tillhörigheter och trycker in henne i ett litet klädskåp? Nej du, tillbaka i ditt ide och tänk om.

Du har uppenbarligen tillgång till mer information än vad har jag läst mig till.

Jag har inte följt det hela så noga, men allt jag kan erinra mig massmedia rapporterat är att hon blivit strypt med ett snöre och att dna har hittats från Litauern. I en byggnad han arbetat och till råga på allt eländä har han tydligen psoriasis.

Nej, knega bör man tydligen inte göra i detta landet. Om någon kolar vippen i närområdet riskerar man att åka dit för mord. Nu kan han ju i och för sig kanske vara skyldig, men därav vet jag intet.
2015-11-04, 00:41
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Var det EU-skyltar på brödernas bil?
L finns ju i flera landsbeteckningar.

Visst var det ett av vittnesmålen som sade att skylten på en utländsk bil de mött hade flera bokstäver eller siffror än en svensk skylt?

Har du läst fup?

Brödernas bil på sid 902.
De flersiffriga skyltarna gällde Gerds gästarbetare i sin beiga personbil, sid 345.
Senast redigerad av softmoon 2015-11-04 kl. 00:45.
2015-11-04, 00:42
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Vart i Fup läser du att silvertejpen som det fanns broderns DNA på matchade änden av tejp som satt på offret?

Det är hur som helst ett ickebevis.
2015-11-04, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
du har inte hunnit läsa det jag tipsade om än, läs vidare så kanske du hittar något.
inte heller har du svarat på något fråga du fått.
Har läst båda tipsade inlägg nu... "Det blir smalare" syftade det på skåpet? Hur tolkar du likets placering på fyndplatsen? Vilken fråga har jag missat?
2015-11-04, 00:44
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
35 åringen skulle kunna vara oskyldig om det inte vore för att man hittat hans frus dna på Lisas kläder,,,,..

Hans fru gjorde ju dagsverken hos herrskapet så hennes DNA fanns väl på slottet eller kanske t.o.m hemma hos GJ. Om BP är hos herrskapet så, tada, DNS på trosan.
2015-11-04, 00:45
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Asså har läst lite av FUP men för fan asså Dem pratar om soppor och gräver inte djupare vad är numret på vittnen. Varför kallas alla vittnen utan att dem sett något betydande?
Det jag kommer på att de har klart låst fast sig vid litauerna från första början sen har kravet varit så högt att dem har säkert planterat bevis

Alltså FUP:en innehåller inte all undersökning man har gjort, det finns förmodligen ca 5000 sidor till i den berömda slasken, där hamnar allting som inte är av värde för utredningen mot den åtalade, d.v.s. saker som varken talar för eller emot honom.
2015-11-04, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Du har löst ett världsproblem, nu vet vi hur fruns DNA hamnade på Lisas trosa

Vet inte riktigt hur du fick mitt inlägg till det dock..

Jag undrade mest om jag missat någon del i FUP där de berör att frun på något vis skulle ha hanterat Lisas kläder i samband med tvätt, eller om där står något om hur Lisas och den misstänktes kläder hade kunnat komma i kontakt med varandra för att DNA skulle hamna på hennes kläder i samband med just tvätt, för jag har inte kunnat hitta något.
2015-11-04, 00:47
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
finns inga spår ö.h t. från den misstänkte i skjulet, golv, dörrar, inne i skåpet...ingenting om skoavtrycket har nämnts till hans nackdel.

Det är dåligt med spårsäkring i det utrymmet vilket jag tycker är en svaghet i utredningen. Man kunde bemödat sig att åtminstone försöka säkra fingeravtryck på dunken, men icke.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in