2015-11-03, 17:21
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Missade också att de 10 Lisa's tillhörigheter som hittades längs grusvägen inte hade något DNA eller fingeravtryck från MGM.

Och vad skulle DET bevisa menar du? Det är ju knappast ett bevis för att det är någon annan som är skyldig.

Infantil argumentation.

Åklagare/person med verklighetsförankring: "Vi har hittat 25 föremål som har DNA-spår av olika typer från den åtalade"
Försvarare/alternativteoretiker: Men det finns ju 28 föremål till som det inte fanns några spår på. Hur kan det ha blivit så om han verkligen är skyldig? Nä - frikänn honom på studs bara!
2015-11-03, 17:21
Medlem
Det är Inger Rönnbäcks uppgift att försvara sin klient.
Att det är svårt att försvara mgm är inte hennes fel.
Hon har gjort det efter bästa förmåga.
Det finns mycket bevisning som talar emot hennes klient.
Kasta inte en massa skit på henne.
Visa respekt !!!
2015-11-03, 17:22
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Men det fetade kan du väl inte mena som kritik mot polis och åklagare? Det är väl utmärkt att man samlar ihop alla bevis man har innan åtal väcks.

Att den tekniske officeren SH skulle ha en speciell tjänst inom försvaret är såvitt jag kan förstå en ren "tråd-sanning" och fri fantasi. Det faktum att han får hjälp av kollegor inom försvarsmakten säger ingenting om det.
Det fetade var ingen kritik mot utredningen utan en sanningsenlig beskrivning av den.

Jag har ingen aning om vad pappan har för funktion i försvaret, men han är inte vem som helst socialt.
2015-11-03, 17:22
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det jag menar med falsk är att det inte är troligt att det är NB som stoppat henne. Antagligen en efterkonstruktion av henne där hon selektivt försökt få ihop det till att bli nb

Samtidigt som det ändå stämmer att han, enligt uträkning om sträcka från Källby, måste ha befunnit sig på vägen vid den tiden. Det vore ett konstigt sammanträffande.
2015-11-03, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hon kom med en grej på sluttampen "om ni släpper honom nu så piper han iväg på stubinen".
Fri tolkning

Vad snackar du om?
2015-11-03, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
DNA som inte kan kopplas till någon person man försöker matcha emot. Det är väl inte så svårt att förstå.

Så brukar det heta när det inte matchat mot sökobjekten, i detta fall misstänkta och BO.
2015-11-03, 17:24
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Försvarets rättsläkarexpert ansåg att det var möjligt att kroppen lagts där efter att likstelheten avtagit.
Vad jag förstod hade hon inte tillgång till obduktionsprotokollet och bilder?
Likfäckarna eller avsaknad av dessa på aktuella ställen, beroende på ställning hon legat död i, borde tala för om detta är ett möjligt scenario eller ej.
2015-11-03, 17:25
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mccharlie
Det är Inger Rönnbäcks uppgift att försvara sin klient.
Att det är svårt att försvara mgm är inte hennes fel.
Hon har gjort det efter bästa förmåga.
Det finns mycket bevisning som talar emot hennes klient.
Kasta inte en massa skit på henne.
Visa respekt !!!

Ja, jag kan tycka att folk är lite snabba med att döma ut henne som inkompetent. Speciellt när de inte har någon juridisk kompetens. Slutpläderingen var väldigt spretig och någon annan hade säkert kunnat göra det bättre. Men man måste ställa slutpläderingen i relation till bevisen och den historia som GM har gett. Hon har helt enkelt lite att gå på.

Kanske kunde hon ha kunnat försöka fokusera på att förringa relevansen i den tekniska bevisen. Men vad vet jag.
2015-11-03, 17:27
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Semir Hasanbegovic: Alla förstår att det som har hänt är fruktansvärt. Men för att göra en juridisk bedömning får man inte påverkats. Massmedia har lyckats med sitt dåliga, onda uppsåt, säger Rönnbäck
16:40, 3 November 2015
Citat:
Semir Hasanbegovic: Det är en massiv insats mot 35-åringen. Här sitter åklagare, flera poliser, hela dagarna, stirrar och flinar. Jag tycker det är under all kritik, det är ovärdigt svensk polis, säger RÖnnbäck
16:40, 3 November 2015

Visst känns det som att hon hade rasistkortet på sin tunga här?
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Så brukar det heta när det inte matchat mot sökobjekten, i detta fall misstänkta och BO.

Förstår inte vad du menar med ovan replik. Tror du också på en konspiration mot MGM?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Dom bestämde sig redan den 8:e. Läs fupen - anmälan.
Ja och dom hade rätt
2015-11-03, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
anmärkningsvärt att IR inte tror på sin klient...
är inte det tjänstefel??? från AB:s rapportering:

" Har han då någon del i det här?
- Det är inget han har visat men jag tänker ändå, om det är så att han har varit tvungen eller ombedd att städa upp åt någon efter att det har hänt någonting så kunde det vara så att han har en viss del i det här, till exempel at han skulle hjälpa sin bror.
"

hon lär väl hävda brott mot griftefriden i HR....
Den här passagen är fantastisk. Med en klient som inte hjälper henne det minsta, vågar hon sig på att som en retorisk hypotes resonera om alternativteorin om MGM som städare. Är det så säkert att hennes klient uppskattar denna juristakrobatik ?

Hennes anförande kommer att vara en guldgruva för satirer och andra litterära framställningar. För en stund sedan kom en riktig "pärla". Hon gav sig in på ett "Harrisburgresonemang" och påstår att Långström visat att den påstådda handlingen "knappt kan ha hänt" (dvs hon påstår att inte ens Långström har någon erfarenhetsgrund för sin bedömning, så osannolik är handlingen). Hon påstår rentav att inget sådant brott beskrivits i litteraturen. De flesta deltagare i denna tråd känner till BTK, flera fall är dokumenterade i världen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in