2015-11-04, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19pints
Ursäkta att jag kanske är totalt oinformerad.

Men, hur vet man att hon blev mördad? Kan hon inte ha begått självmord? Det verkar ju riktigt exotiskt att mörda någon genom att strypa denne med ett snöre. Är det inte enklare att strypa någon med sina egna händer?

Ovanstående fundering kanske är helt knasig, men jag hänger inte med i vad jag läst i massmedia.

Kan det rent av kanske vara så:
- att hon begått självmord
- gästarbetaren från Litauen hittar henne och tror att hon fortfarande lever
- försöker få liv i henne
- när han inser att hon är död, så blir han väldigt skraj för att åka dit för något han inte gjort och så är cirkusen igång

Håller med dig! Klart att hon har ålat sig genom ladan och satt snaran runt halsen , tejpat sitt huvud och sen dragit upp sig själv i röret och Hållö kvar greppet tills hon dog, fattar inte varför ingen har tänkt på det?
2015-11-04, 00:03
Medlem
PeterNosters avatar
Har man kollat att det finns ett L på MGMs bil. Själv säger han att det inte finns. Har man inte ens kollat upp en så enkel sak?

Citat:
Semir Hasanbegovic:
Den bilen var borta 18.50 till 18.55. Nu börjar ju oturen verkligen byggas på. Då finns det
personer som har sett en bil mot Martorp med registereringsskylt med L som Litauen. Nu
är också slumpen avgörande, fortsätter Brandtler.
14:50, 3 November 2015
2015-11-04, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 19pints
Ursäkta att jag kanske är totalt oinformerad.

Men, hur vet man att hon blev mördad? Kan hon inte ha begått självmord? Det verkar ju riktigt exotiskt att mörda någon genom att strypa denne med ett snöre. Är det inte enklare att strypa någon med sina egna händer?

Ovanstående fundering kanske är helt knasig, men jag hänger inte med i vad jag läst i massmedia.

Kan det rent av kanske vara så:
- att hon begått självmord
- gästarbetaren från Litauen hittar henne och tror att hon fortfarande lever
- försöker få liv i henne
- när han inser att hon är död, så blir han väldigt skraj för att åka dit för något han inte gjort och så är cirkusen igång
Samtliga inblandade kan vara klonade, därav det instabila DNA precis som hos Dolly det gamla fåret. Men ingen av dem har dött då klonerna har återuppstått på andra sidan av stereotypen, eller kan det inte vara så?

Men projektet riskerar att falla nu för att skaparen har dödskramper efter en liten olycka där dennes skenben gått av eller fått en minimal spricka, kan det vara så eller är det njurstensinflammation?

När jag fortfarande levde brukade jag också ställa frågor som dina, men här på kyrkogården faller den lockelsen mer naturlig och permanent.
2015-11-04, 00:06
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har man kollat att det finns ett L på MGMs bil. Själv säger han att det inte finns. Har man inte ens kollat upp en så enkel sak?

Du har inte läst fup alltså? Sid 902, tydliga litauiska plåtar finns på Sharanen.
2015-11-04, 00:10
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonsPappa
Men MGMs FA borde väl isåfall ha serverat det alternativet på ett mer explicit sätt?
Men när jag tänker efter, var det inte så att MGMs blod fanns där strypsnaran var fäst?

Som försvarare ska man föra den åtalades talan, om denne inte vill erkänna att han begick ett brott (som "städa upp" är, skyddande av brottsling/brott mot griftefriden) så kan inte heller försvararen säga att det är vad han har gjort, i det här fallet insinuerade hon det visserligen vilket jag skulle säga är lite på gränsen redan det.

Jag måste erkänna att jag inte har läst Fup:en men vad jag minns så fanns hans blod på ett rep i lokalen där man antar att hon dog men inte på själva repet som låg runt hennes hals, kan minnas fel dock.
2015-11-04, 00:11
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Någonting säger mig att den här kvinnan inte tänker i de banorna. Misstankar får jag en känsla av att hon haft, men av olika skäl har hon nog valt att skjuta bort dem. I tråden har såväl kärlek som ekonomiska realiteter och press från mannens familj nämnts och jag tror det kan ligga mer eller mindre i alla tre.

Med den - något mer nyktra - analysen blir det fortfarande lika orimligt att komma fram till att brodern är en troligare GM. Då har jag inte ens kommit in på den sedvanliga alternativteoretiska mentala dikeskörningen att i sina spekulationer bortse från kända fakta i form av alla DNA-fynden från Nerijus.
Men, varför drog du då upp nykterheten i det här inlägget? Var det bara vanlig härskarteknik?
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Citat:
Ursprungligen postat av aukupunktur88
Jag tror att det är 35-åringens bror som har utfört dådet. Hade det varit 35-åringen - så hade nog hustruns dna inte varit där och hon hade inte försvarat sin man.
Du tycker det är mer troligt att brodern har råkat föra över Nerijus frus DNA än att Nerijus själv gjort det?

Ja - det var ju också en nykter sannolikhetsbedömning.
Är det inte tänkbart att #aukupunktur88 har rätt? Bygger din kränkning på magkänsla?

Antag att lillebror har utfört mordet, och får hjälp av storebror att få bort kroppen, och storebror är så lojal att han tar fängelsestraff, finns det något i DNA eller annan bevisning som motsäger det? Om det finns ett förhållande mellan AB och IB så slits hon mellan dubbla lojaliteter. Hon vet inte vilken fot hon ska stå på för att skydda båda bröderna. Och det gäller även om det inte finns något förhållande.
2015-11-04, 00:11
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Det har han med all säkerhet rätt i.
L är väl Luxemburgs nummerplåt?
2015-11-04, 00:13
Medlem
Satt och följde rättegången en smula under dagen, och en sak jag undrar lite över är slutpläderingen.

Försvaret säger i slutpläderingen att en av anledningarna till att MG's DNA kan finnas på Lisas kläder kan ha skett till exempel under tvätt.

Jag har försökt och verkligen hitta någonstans under förhör där frun på något sätt skall ha skött tvätten åt Lisa Holm, är det någon som vet VAR det står i sådant fall? Eller är det någon som vittnat om att Lisa Holm brukade tvätta kläderna på jobbet då och då, i en maskin som eventuellt MG (Som enligt utsago i princip aldrig tvättar kläderna själv) kan ha använt?
2015-11-04, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det har han med all säkerhet rätt i.
L är väl Luxemburgs nummerplåt?

Japp. LT för litauen.
2015-11-04, 00:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Registreringsnumret är CGF170. Inget L i sikte.
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Du har inte läst fup alltså? Sid 902, tydliga litauiska plåtar finns på Sharanen.
Ja, men inget L i registreringsnumret.
2015-11-04, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Episktakkatt
Satt och följde rättegången en smula under dagen, och en sak jag undrar lite över är slutpläderingen.

Försvaret säger i slutpläderingen att en av anledningarna till att MG's DNA kan finnas på Lisas kläder kan ha skett till exempel under tvätt.

Jag har försökt och verkligen hitta någonstans under förhör där frun på något sätt skall ha skött tvätten åt Lisa Holm, är det någon som vet VAR det står i sådant fall? Eller är det någon som vittnat om att Lisa Holm brukade tvätta kläderna på jobbet då och då, i en maskin som eventuellt MG (Som enligt utsago i princip aldrig tvättar kläderna själv) kan ha använt?
Du har löst ett världsproblem, nu vet vi hur fruns DNA hamnade på Lisas trosa
2015-11-04, 00:19
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winterburnman
Färskt blod, vet du hur snabbt blod koagulerar ? tråden kryllar av dårar som du, Xeniaonatopp är det största nät-trollet i den här tråden som medvetet uppviglar med galna teorier och får med foliehattar som dej

Har du blödarsjuka eller....? Det tar bara minuter för mitt och andra friska människors blod att koagulera. Har man hittat färskt blod? Hur färskt? Källa på det, dåre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in