När han (Henrik) satt på sängkanten så tog han väl en sömntablett? De var ny tabletter han fått och starkare, han sa att han verkligen behövde sova. Sen ringer Lillian och han sätter sig i bilen och tar en ny tablett. Han lär ju då har tagit något för att motverka den tabletten han tog tidigare. Gissningsvis är det någon form av amfetamin han har i stora påsen i bilen. Skulle inte förvåna mig om han har ADHD-medicin som han använder för att bli lite mer skärpt.
Precis så tolkade jag det. När han blev tvungen att sticka i stället för att sova tog han något uppiggande som "motgift". Blev lite orolig för bilkörningen på sömntabletter ändå...
Citat:
Rolig sekvens var ju när Saga fick höra om den gruppen för singlar som går ut, träffar nån och har sen sex. Saga gillar ju sex vilket man sett i tidigare säsonger men hon gillar inte relationer. Tror att hon blev intresserad av att gå med i den.
Vad han har för problem han behöver hjälp med skall bli intressant att se.
...
haha ja hon är rakt på sak.
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Kanske är det så att Sagas kollegas fru inte finns (som någon här redan varit inne på), hon har gått bort. Och han "pratar med henne" som man gör i sitt huvud i verkligheten när någon har gått bort. Men för att det är TV får man se han göra det som ett vanligt samtal. Dock vet han om att hon är borta, men känner en trygghet i att berätta för henne om sina dejter, kanske för att få hennes "godkännande". Pillren kanske är ångestdämpande och antidepressiva.
Om frun är död har han svårt att acceptera det och vill gå vidare (dejtprogrammet), men det är svårt.
Men mitt eget huvudspår är fortfarande någonting med barn och familjen.
Nu när du säger det är det ganska självklart. Så måste det ha varit! "Så det blir bara du och jag" som skulle gå till den fina restaurangen där han inte avbokat bordet. (=han går själv).
Senast redigerad av TigerKid 2015-10-08 kl. 04:23.
Pokerscenen var ett riktigt skämt och uppenbarligen inte gjord av någon som själv spelat mycket. Konstig att man får se mördaren redan? Min första tanke var att den andra "brodern" hade fejkat sitt självmord och var inblandad på något sätt men men. Bra avsnitt iaf.
Känns väldigt uppenbart att han inte är mördaren, klassiskt "Bron" att peka ut någon som självklart mördare för att jävlas lite. Definitivt bara en copycat.
Frun är död, Henrik har bara en konversation a la sjätte sinnet med henne. De det vill ha hjälp med av Saga är att utreda hennes död/försvinnande (därav scenen där han sitter med en polisrapport och säger "de intervjuade han bara en gång" = alltså den misstänkta gärningsmannen.
Tror precis som ni andra att städarn/spindelkillen är copy cat, riktiga mördaren har haft på sig handskar i de andra scenerna om jag minns rätt. Dock tyckte jag det var lite mysko att det var han som kom in med det skrivmaskinskrivna brevet till bloggerskan, låg det verkligen utanför dörren som han sa? Kan ju va annars att han samarbetar med mördaren och fick brevet att ge till henne.
Aja, kul med ny säsong! Saknar Bodia så klart men lite skönt att slippa hans "hål keft" och att det är saga som gör alla smarta upptäckter. Henrik verkar ju bortsett från hjärnspöken vara rätt skarp.
Kan någon sammanfatta denna säsongens storyline eller ge några hållpunkter för jag fattar i sanning ingenting
Jag började känna mig uttråkad under gårdagens avsnitt. Deckare funkar bäst med fristående avsnitt. Jag kommer ju inte ihåg ett dyft av vad som hände i avsnitt som visades för några veckor sen.
Jag började känna mig uttråkad under gårdagens avsnitt. Deckare funkar bäst med fristående avsnitt. Jag kommer ju inte ihåg ett dyft av vad som hände i avsnitt som visades för några veckor sen.
Frun är död, Henrik har bara en konversation a la sjätte sinnet med henne. De det vill ha hjälp med av Saga är att utreda hennes död/försvinnande (därav scenen där han sitter med en polisrapport och säger "de intervjuade han bara en gång" = alltså den misstänkta gärningsmannen.
Tror precis som ni andra att städarn/spindelkillen är copy cat, riktiga mördaren har haft på sig handskar i de andra scenerna om jag minns rätt. Dock tyckte jag det var lite mysko att det var han som kom in med det skrivmaskinskrivna brevet till bloggerskan, låg det verkligen utanför dörren som han sa? Kan ju va annars att han samarbetar med mördaren och fick brevet att ge till henne.
Aja, kul med ny säsong! Saknar Bodia så klart men lite skönt att slippa hans "hål keft" och att det är saga som gör alla smarta upptäckter. Henrik verkar ju bortsett från hjärnspöken vara rätt skarp.
Jag tror att du kan ha rätt. Jag tyckte att frun var väldigt oengagerad, lite för kylig, det kändes inte äkta. Hon kändes för perfekt i den situationen.
Jag tror garanterat att han fått brevet av någon och gav det till henne.
Däremot har jag inte fattat vad han som hotade killen om han inte betalade tillbaka sin skuld har med saken att göra.
Hon den nya VDn som tydligen ligger med sin väninnas 17-åriga son, har hon varit med tidigare?
Hittade för övrigt en artikel om Sagas nya kollega:
Citat:
Thure Lindhardt menar att Sagas nya kollega är en väldigt komplex polis.
– Henrik som jag spelar är mycket komplex. Han är väldigt bra på sitt jobb, väldigt professionell. Han kan vara väldigt charmig, social. Och så har han den andra sidan som är mycket mörk, dyster och ensam. Det var en väldigt intressant människa att porträttera. Det var väldigt många lager att få ur honom, det var som att skala en lök. Det blir bara vidare och vidare.
Tror det är en bra teori. (Jag skiter i spoilertaggar, har man varit inne i den här tråden föregående säsonger vet man var man hamnat...)
När Henrik sitter vid bordet och kollar igenom sina utredningspapper sitter det två flickor i soffan och ser på TV. Frugan kommer in och säger att han måste till jobbet. Han säger "ja just det", stänger av TV:n, inga barn klagar, och så drar han.
Han har säkert förlorat hela sin familj i någon olycka, och när han är hemma så lever han "med" sin familj. Han är väl lite för ung för att ha haft småbarn 2004 när Tsunamin kom farande, men något i den stilen är det, hela familjen förutom den numera trasige familjefadern utraderad...