Citat:
Ursprungligen postat av
nightwolfer
ok heh antar att du maxade den men samtidigt om du kollar på
http://www.dn.se/nyheter/fragesport/iq-test-hur-intelligent-ar-du/ så är den normerad på över 100 tusen människor och om vi tar mig som exempel så maxade jag den och fick "126 eller mer" och jag kollade hur många som krävdes verkar som man kan få 2 fel för det resultatet. Jag tyckte det riktiga va svårare än just det testat, på det riktiga fick jag precis 40 poäng precis, men jag förstår samtidigt att man kan vara lite skeptisk.
Jag vill inte vara en glädjedödare, Men maxresultat är 135, inte 126.
Eller är det Mensas nättest ni pratar om?
Det är inte samma sak. Nättestet är gjort för att locka folk att göra det riktiga testet.
Det är avsevärt lättare
Gissar att alla som provar göra det riktiga testet har gjort nättestet och spikat det före.
Men få klarar det riktiga.
Syftet med nättestet kan nog delvis vara att dra in lite pengar, locka folk att göra test.
Själva säger de att de gjort det lättare för att inte skrämma bort folk som kanske skulle ha lyckats om felmarginalerna varit på rätt sida.
Att göra IQ test och skryta om det. eller att vara med i Mensa eller ens nämna att man klarat det är så jävla brist på sociala förmåga som det är möjligt.
Likvärdig med att visa kuken för alla man träffas för att man tycker den är stor.
som att springa och visa folk kuken