Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-08-19, 05:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av naitzabez
Fck rätt på 23/24 uppgifter, 10sec kvar = IQ122

Hade ≈ 2min kvar efter jag gjort hälften av frågorna så blev tidspressad, brukar dock prestera bättre när jag är under tidspress, får som tunnelseende då och hjärnan går på högvarv. Vette fan varför det blir så, samma sak när jag gick i gymnasiet och löste soduko på tåget, när jag var nära resmålet gick hjärnan på högvarv då jag ville hinna med sodukon innan jag steg av vilket resulterade i att jag i princip alltid löste dem innan jag klev av . Ganska cool upplevelse faktiskt, överlag är jag ganska lat och drar ut på tiden så mycket som möjligt vilket resulterar i att dessa situationer uppstår ofta (kanske för ofta).

Hade max poäng som liten (farsan ville att jag skulle göra testet eftersom jag är duktigt på mattematik), verkar som man blivit dummare med åren :P

Är 20år nu.

Alltså jag pratar om menas överbevakade och inte den på internet. Själv så gjorde jag 33 frågor på 5 minuter av 45 möjliga sen tog jag God tid på dem andra.
Citera
2014-08-22, 18:32
Bannlyst
Förstår inte hur detta gick till men absolut ingen av de som kommenterade besvarade på min fråga. Kanske 33% men resterande 66% glömdes plötsligt
Citera
2014-08-23, 14:25
Satt o drack öl en hel natt o fick för mig att jag skulle göra Mensas test o anmälde mig kl 03:00, sen ringer det ca 07:00 o undrar om jag kan komma o göra testet inom en timme. Var ju full fortfarande, o kunde inte ta bilen, men cyklade upp o fick 129 i IQ, bara 2 poäng för medlemsgränsen.

Synd att man bara får göra det en gång, o att man var full då.
Citera
2014-08-23, 15:34
Medlem
Jag besvarade alla 45 frågor och har för mig att jag fick 43/45 poäng. Detta ansågs motsvara en IQ på 135 eller mer, vilket var den högsta IQ-poäng man kunde få på testet.
Citera
2014-08-23, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrargyrum
Jag besvarade alla 45 frågor och har för mig att jag fick 43/45 poäng. Detta ansågs motsvara en IQ på 135 eller mer, vilket var den högsta IQ-poäng man kunde få på testet.

Ja, men nice.
Citera
2014-08-23, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Satt o drack öl en hel natt o fick för mig att jag skulle göra Mensas test o anmälde mig kl 03:00, sen ringer det ca 07:00 o undrar om jag kan komma o göra testet inom en timme. Var ju full fortfarande, o kunde inte ta bilen, men cyklade upp o fick 129 i IQ, bara 2 poäng för medlemsgränsen.

Synd att man bara får göra det en gång, o att man var full då.

Man får göra det 2 gånger. Anmäl dig igen och gör om den!
Citera
2014-08-23, 18:34
Citat:
Ursprungligen postat av DreamLifeHappier
Man får göra det 2 gånger. Anmäl dig igen och gör om den!
Ahaa... Då ska jag göra det en gång till! Trodde bara man fick göra det en gång.
Citera
2014-08-23, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Ahaa... Då ska jag göra det en gång till! Trodde bara man fick göra det en gång.

Ja gör så haha
Citera
2014-09-12, 23:13
Medlem
42/45. Gör vad som helst för att få veta vilka som jag svarade fel på...
Citera
2014-09-13, 19:42
Medlem
ShewantstheDs avatar
Jag fick "126 eller mer". Dock så känns det som att mensa är någon slags klubb där alla onanerar över sitt resultat. Någon som är medlem som kan bevisa att jag har fel?
Citera
2014-09-13, 20:01
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShewantstheD
Jag fick "126 eller mer". Dock så känns det som att mensa är någon slags klubb där alla onanerar över sitt resultat. Någon som är medlem som kan bevisa att jag har fel?
Jag skulle inte påstå att Mensa-medlemmar onanerar över sina resultat men det händer att en och annan använder sitt medlemskap som argumentationsmedel vilket givetvis är onödigt.

En människas IQ talar tyvärr väldigt sällan om hur man är som person. Många medlemmar ger intrycket om att vara känslokalla och saknar ofta empati. När jag var medlem för lite mer än två år sedan så valde jag att gå ur eftersom deras värdegrund och intressen inte passade mig.

Jag vet inte vad du är ute efter för svar, men personligen finner jag social kompetens(eller EQ) mycket mer attraktivt och eftertraktat än IQ eftersom människor med hög EQ är mycket lättare att arbeta och ha en relation med.
Citera
2014-09-14, 04:58
Medlem
Har gjort testet två ggr - fick 92 första gången och då var jag 16, andra var jag 21 och då fick jag 133.

Har också gjort Illu Vetskap där fick jag 124.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in