2015-10-26, 12:41
Medlem
Uphills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Alla känner väl någon som flippat ut på fyllan mer eller mindre någon gång, och sagt saker man inte menar. Hon beter sig som ett riktigt jävla svin, men man kan ju inte utesluta att detta är en engångshändelse och att något jävligt har hänt tidigare på kvällen som triggat igång dessa känslor.
...

Nej, jag känner verkligen inte någon som har betett sig så här illa, varken i nyktert eller berusat tillstånd.

Och nog är väl det minsta man kan begära av vuxna människor att de skall stå för sina gärningar.
Ett enstaka förfluget ord må väl vara förlåtet, men här handlar det ju om systematisk verbal misshandel av en tjänsteman som försöker göra sitt jobb, kombinerat med systematisk fysisk misshandel i form av naglar/klor i ögonen och riktiga pungsparkar.

Det skulle faktiskt förvåna mig om en person med denna "vapenarsenal" har lyckats få ett fast jobb inom en kommunal förvaltning.
Eller är kompetensbristen verkligen så stor där att allt avskräde accepteras?
Hoppas att jag aldrig skall behöva uppsöka en socialbyrå
Citera
2015-10-26, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uphill
Nej, jag känner verkligen inte någon som har betett sig så här illa, varken i nyktert eller berusat tillstånd.

Och nog är väl det minsta man kan begära av vuxna människor att de skall stå för sina gärningar.
Ett enstaka förfluget ord må väl vara förlåtet, men här handlar det ju om systematisk verbal misshandel av en tjänsteman som försöker göra sitt jobb, kombinerat med systematisk fysisk misshandel i form av naglar/klor i ögonen och riktiga pungsparkar.

Det skulle faktiskt förvåna mig om en person med denna "vapenarsenal" har lyckats få ett fast jobb inom en kommunal förvaltning.
Att det finns idioter inom alla yrkesgrupper vet nog alla om, jag förstår inte varför man måste lägga upp klippet på nätet då det kan skada många oskyldiga. Enligt mig hade det räckt att göra arbetsgivaren varse och att polisanmäla så klart.
Citera
2015-10-26, 14:18
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Att det finns idioter inom alla yrkesgrupper vet nog alla om, jag förstår inte varför man måste lägga upp klippet på nätet då det kan skada många oskyldiga. Enligt mig hade det räckt att göra arbetsgivaren varse och att polisanmäla så klart.

Hur menar du nu då? För att göra en anmälan måste man ha ett namn och sedan en arbetsgivare. Hon verkar ju inte ens vara identifierad med säkerhet ännu?
Citera
2015-10-26, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Hur menar du nu då? För att göra en anmälan måste man ha ett namn och sedan en arbetsgivare. Hon verkar ju inte ens vara identifierad med säkerhet ännu?
Jaså, jag hade uppfattningen att hon blev omhändertagen av polis på den aktuella kvällen.
Citera
2015-10-27, 08:13
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Jaså, jag hade uppfattningen att hon blev omhändertagen av polis på den aktuella kvällen.

Det vet jag faktiskt inte. Letat i tråden för att få det bekräftat, men hittar inte bland mer ä n 1000 inlägg.
Citera
2015-10-27, 18:29
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uphill

Underbart analys.

Att det ska finnas så många ov som vill försvara sin utvecklingsstörde vän?
Citera
2015-10-27, 19:21
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
Underbart analys.

Att det ska finnas så många ov som vill försvara sin utvecklingsstörde vän?

Nu är det ju så att ordningsvakten i det här fallet har helt rätt och psykokvinnan helt fel. Har du frågor på detta? Eller är du bara hatisk mot lag och ordning?
Citera
2015-11-01, 17:45
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Nu är det ju så att ordningsvakten i det här fallet har helt rätt och psykokvinnan helt fel. Har du frågor på detta? Eller är du bara hatisk mot lag och ordning?

"Lag och ordning" från en, av allt att döma, stöddig tönt som inte gör sitt jobb (vilket flera insatta i tråden vittnar om)?

Att bete sig som en idiot på sitt jobb, filma och sprida till en våldsrunkande väktarkrets är allt annat än proffsigt och borde leda till sparken.
Citera
2015-11-01, 18:14
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
"Lag och ordning" från en, av allt att döma, stöddig tönt som inte gör sitt jobb (vilket flera insatta i tråden vittnar om)?

Att bete sig som en idiot på sitt jobb, filma och sprida till en våldsrunkande väktarkrets är allt annat än proffsigt och borde leda till sparken.

PÅ vilket sätt beter sig vakten som en idiot? Många insatta i tråden berömmer vakten för det jobb han gör.

Bara för att du har burit dig dumt åt på krogen och blivit tillrättavisad av någon tjänsteman så hatar du allt vad auktoriteter heter. Du är säker ytterligare en av dom brakfulla idioter som ordningsvakter får stå ut med varje helg.
Citera
2015-11-01, 21:12
Medlem
Kom det fram på vilket socialkontor socionomen jobbar på?
Citera
2015-11-02, 04:29
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
PÅ vilket sätt beter sig vakten som en idiot? Många insatta i tråden berömmer vakten för det jobb han gör.

Bara för att du har burit dig dumt åt på krogen och blivit tillrättavisad av någon tjänsteman så hatar du allt vad auktoriteter heter. Du är säker ytterligare en av dom brakfulla idioter som ordningsvakter får stå ut med varje helg.

Till skillnad från idioter som du har jag fantasi och kan se utanför mitt eget navelludd.

Ett filmande fån som står och är näbbig ska inte vara vakt. Bortsett från dina eller mina erfarenheter av OV och poliser (som i alla fall för min del är helt neutrala).

Det vore kul att höra om vakten fått sparken, men kårandan bland wannabe-snutarna verkar lite för sträng för att sanningen ska komma fram.
Citera
2015-11-02, 06:58
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Till skillnad från idioter som du har jag fantasi och kan se utanför mitt eget navelludd.

Ett filmande fån som står och är näbbig ska inte vara vakt. Bortsett från dina eller mina erfarenheter av OV och poliser (som i alla fall för min del är helt neutrala).

Det vore kul att höra om vakten fått sparken, men kårandan bland wannabe-snutarna verkar lite för sträng för att sanningen ska komma fram.

I US är det väldigt populärt bland poliser att man har kamera på sig vid ingripanden just för att rättssäkerhetens skull. Det är samma i det här fallet bara det att idioten inte visste att hon blev filmad. Motsatteffekt har det mned all säkerhet på vakten för han visste att det spelades in i annat fall ahde han brutit ihop idioten och förpassat henne någon annan stans. Men din ståndpunkt bygger ju på att du hatar ordningsvakter och därför uppträder som en cyklop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in