2015-10-30, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Lär dig att erkänna när du har fel. Jag svarade endast på din fråga om vi hade noll segrar mot övriga topplag. I övrigt kunde jag inte bry mig mindre om diskussionen.

nej, det svarade du inte alls på. du upprepade helt enkelt det jag konstaterade, att ni har noll (eller en mot DIF) segrar mot *övriga topplag.

vänligen berätta var jag hade fel i mitt påstående mig veterligen har ni exakt noll segrar mot AIK, norrköping och elfsborg i år.

*där övrigt syftar på motstånd utöver göteborg, vilket tydligt framgår
Senast redigerad av M.S 2015-10-30 kl. 19:23.
Citera
2015-10-30, 19:44
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Va? Såg du frågan jag svarade på?
Utgick från att du gav malmöiten medhåll och besvara det, sorry för missförståndet.
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Glädjer? Tycker det är ruggigt trist, en spelare man har vuxit upp med och följt hela karriären ända från de första åren i Elfsborg. Vår meste landslagsspelare, och ofta den bäste. En era är över i svensk fotboll, som jag ser det. Vissa odödliga ögonblick man aldrig kommer glömma.
Håller med. Säga vad man vill om Anders Svensson men att det är en spelare som gjort stora avtryck råder det inga tvivel om, kommer sakna honom.
Citera
2015-10-30, 20:57
Medlem
ArneIIIs avatar
Orkar inte läsa ett ord till om psykningar, läggmatcher, brist på motivation osv.

gå ut och kör utav bara helvete Blåvitt, kalmar, norrköping och Malmö imorgon! så vi kan avsluta det här snart.

så. nu blir det till att tömma den här whiskyn och däcka. Kan fan uinte sova annars..

Sug kuk allt och alla!!!!!!
Citera
2015-10-30, 21:09
Avslutad
Om Bajen ramlar ner en placering i morgon så hamnar Bajen och Dif i samma cup grupp nästa år.
Citera
2015-10-30, 21:09
Medlem
Korders avatar
Citat:
Lär dig att erkänna när du har fel. Jag svarade endast på din fråga om vi hade noll segrar mot övriga topplag. I övrigt kunde jag inte bry mig mindre om diskussionen.

Nu är det ju dock du som är ute och cyklar (vilket är imponerande när det är M.S som är opponenten...) och inte har läst snubbens inlägg ordentligt.
Citera
2015-10-30, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Glädjer? Tycker det är ruggigt trist, en spelare man har vuxit upp med och följt hela karriären ända från de första åren i Elfsborg. Vår meste landslagsspelare, och ofta den bäste. En era är över i svensk fotboll, som jag ser det. Vissa odödliga ögonblick man aldrig kommer glömma.
Absolut! Vem kommer glömma frisparken mot Argentina i VM.
En grymt lojal och duktig kille i allsvenskan! Göteborgare som han är.... :-)
Citera
2015-10-30, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Självklart är Lewickis moderklubb inte MFF och då är han ju inte heller en egen produkt. Eller ja, det beror på hur man definierar egen produkt. Enligt listan skulle Molins vara en egen produkt för att han kom till MFF det året han fyllde 17... Han är lika mycket MFF:s egna produkt som Ölandsfostrade Gustav Engvall eller Värmlandsfostrade Marcus Berg är IFK:s egna produkter (kom till IFK året de fyllde 16 resp 17). Det vill säga inte alls.

/feldgrau
Nu plockar man spelare i fotboll i den åldern, inom hockeyn är det vid 14-15. Så gör alla storklubbar. Vad är felet i det?
Citera
2015-10-30, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Påbörjat resan mot Skåne nu. Känns som den här veckan gått jävligt snabbt och man har inte hunnit bli lite nervös förens nu. Skulle det bli så att vi inte tar guldet den här säsongen kommer man självklart bli väldigt besviken men när man tänker tillbaka på säsongen så är den bara så osannolik. På nedflyttningsplats med 5 matcher kvar förra säsongen till serieledning inför sista matchen i år. Och då med i princip samma lag som förra året. "Bara" Sjölund och Bärkroth som är nya i laget.

Båda IFK lagen är förtjänta av guldet. Kul ändå att det är två lag som tagit sig dit man är på olika sätt. Gbg med seriens bästa defensiv och Norrköping med seriens bästa offensiv.
Lycka till!
Jag unnar verkligen Norrköping guldet om vi missar det!
Min kusin spelade i laget som vann senast och jag är själv född i den staden.
Citera
2015-10-30, 21:58
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Nu plockar man spelare i fotboll i den åldern, inom hockeyn är det vid 14-15. Så gör alla storklubbar. Vad är felet i det?

Va? Du hänger inte riktigt med i diskussionen verkar det som.

/feldgrau
Citera
2015-10-30, 22:03
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Om Bajen ramlar ner en placering i morgon så hamnar Bajen och Dif i samma cup grupp nästa år.
Har sett det, nu är det Häcken, eller hur? Lustigt att det inte är lottning med seedningsgrupper.
Citera
2015-10-30, 22:17
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Nu är det ju dock du som är ute och cyklar (vilket är imponerande när det är M.S som är opponenten...) och inte har läst snubbens inlägg ordentligt.
Vad snackar du om? Han frågade hur många segrar vi hade mot de övriga topplagen och jag svarade.
Citera
2015-10-30, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Kom på en sak som glädjer ganska många i morgon oavsett utfall i guldstriden.

Taco gör sin sista match!
Jag tycker det är lite sorgligt, dessutom verkar han väl kommit på kant med klubbledningen? Minns ni när Tjerna slutade några säsonger sedan? AIK planterade massor i media, fick dit Förbundskaptenen som gav honom slutligen landslagströjan etc.... vad kommer Elfsborg att göra? Lite blommor och tacos? Jag hoppas jag har fel Anders må vara gnällig och sur men en av de största profilerna vi haft som gjort många säsonger i allsvenskan.
Se till att SVT gör en hyllningsdokumentär och ge karln en staty i Borås.
http://www.svd.se/tjerna-star-for-allt-som-far-mig-att-alska-fotboll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in