Kom på en sak som glädjer ganska många i morgon oavsett utfall i guldstriden.
Taco gör sin sista match!
Glädjer? Tycker det är ruggigt trist, en spelare man har vuxit upp med och följt hela karriären ända från de första åren i Elfsborg. Vår meste landslagsspelare, och ofta den bäste. En era är över i svensk fotboll, som jag ser det. Vissa odödliga ögonblick man aldrig kommer glömma.
äh, det är väl inget trams. Bara den vanliga journalistiken som kommer när det blir så här.
Jämför Walkers straff mot Blåvitt etc.
Kom på en sak som glädjer ganska många i morgon oavsett utfall i guldstriden.
Taco gör sin sista match!
Ja, det är väl förvisso mest journalisternas fel. Börjar bli aningen trött då det är den femtielfte liknande artikeln inför imorgon. Man blir fortfarande lite stött när vissa journalisters utgångspunkt är att Peking inte kan vinna av egen kraft utan allt handlar om Malmö.
Aja, ingen anledning att älta. Oavsett hur det går imorgon är det skönt att ångesten är över snart.
Absolut, därför jag inte ville ge mig in i själva diskussionen. Visst, jag kan erkänna att jag tycker Malmö har presterat på högst nivå i enstaka matcher (om man räknar in Europamatcherna), men i övrigt är vi ju uppenbarligen inte bäst på något sätt i år.
Nästa år kanske ni inte spelar i Europa, då kan spelarna koncentrera sig på vardagslunken.
Glädjer? Tycker det är ruggigt trist, en spelare man har vuxit upp med och följt hela karriären ända från de första åren i Elfsborg. Vår meste landslagsspelare, och ofta den bäste. En era är över i svensk fotboll, som jag ser det. Vissa odödliga ögonblick man aldrig kommer glömma.
Jag tycker att hans attityd har varit dryg och han har kommit undan med mycket skit på planen bara för att han heter Anders Svensson. Många fula efterslängar från honom, samt hans ständiga gnäll på domaren. Efter Ellos-IFK var det ett jävla gnäll vid slutsignalen (givetvis utan åtgärd från domaren eller förbundet)
Just det, han satte ett frisparksmål mot Argentina också.
Visst känns det tungt att det antagligen inte blir något guld för AIK, men jag kan ändå acceptera det. AIK har ju faktiskt inte varit i serieledning (efter färdigspelad omgång), det har varit nära men aldrig mer än så.
Att det inte blev SM-guld 2006 kändes mycket värre.
Du menar att ex Lewicki bör ses som en Limhamnsspelare? Är listan borttagen nu, hittar ingen på länken?
Självklart är Lewickis moderklubb inte MFF och då är han ju inte heller en egen produkt. Eller ja, det beror på hur man definierar egen produkt. Enligt listan skulle Molins vara en egen produkt för att han kom till MFF det året han fyllde 17... Han är lika mycket MFF:s egna produkt som Ölandsfostrade Gustav Engvall eller Värmlandsfostrade Marcus Berg är IFK:s egna produkter (kom till IFK året de fyllde 16 resp 17). Det vill säga inte alls.
Påbörjat resan mot Skåne nu. Känns som den här veckan gått jävligt snabbt och man har inte hunnit bli lite nervös förens nu. Skulle det bli så att vi inte tar guldet den här säsongen kommer man självklart bli väldigt besviken men när man tänker tillbaka på säsongen så är den bara så osannolik. På nedflyttningsplats med 5 matcher kvar förra säsongen till serieledning inför sista matchen i år. Och då med i princip samma lag som förra året. "Bara" Sjölund och Bärkroth som är nya i laget.
Båda IFK lagen är förtjänta av guldet. Kul ändå att det är två lag som tagit sig dit man är på olika sätt. Gbg med seriens bästa defensiv och Norrköping med seriens bästa offensiv.