Citat:
Ursprungligen postat av
feldgrau
Fast du får också bestämma dig om du pratar om "Sveriges bästa lag [över säsongen]" eller "Sveriges bästa lag [för tillfället]". För det är uppenbart två olika saker.
/feldgrau
Exakt. Frågan var hur jag definierade "Sveriges bästa lag" och mitt svar är att det ej nödvändigt vis är samma sak som bäst placering i tabellen för tillfället, vilket snarare ett mått på högst lägstanivå över tid. Tar man SM-guld har man varit bäst i genomsnitt sett till hela säsongen. Det har MFF givetvis inte varit.
Jag skulle nog dock påstå att MFF är Sveriges bästa lag för tillfället, mest pga den individuella kvaliteten på så många positioner, bredden på truppen men framförallt att spelet äntligen börjar klaffa, vilket det inte gjort tidigare under säsongen. Yotun har kostat oss väldigt många poäng pga sitt usla försvarsspel tidigare under året, han har lärt sig täcka. Backsituationen har löst sig, om alla är mentalt på plats kan man genomföra fantastiska prestationer, där andra allsvenska lag inte hade haft en suck, som matchen mot Shakhtar senast.
Citat:
Ursprungligen postat av
knullklasson
Man kanske borde skrota dagens poängsystem och istället införa en jury på fem personer som delar ut stilpoäng precis som i gymnastik, konståkning och backhoppning?