Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Ja, jag skrev det starkaste också , men jag skrev även det som du ignorerar: "den bäst lämpade... överlever". Menar du att detta är felaktigt?
Den mest lämpade är inte fel, men att du skriver starkaste i samma meningen visar att du inte förstår innebörden av naturligt urval.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Nej självklart inte automatiskt, men det är en större möjlighet att föra sina egna gener vidare, eller hur?
Om lejonhannen dödar konkurrenternas ungar, så är möjligheten att sprida sina egna gener större, eller hur?
Ja, det stämmer.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Men hallå, var det inte just det som du sade var en av egenskaperna? Du sade: "Även om att vara starkast och/eller störst är en av de avgörande egenskaperna för en art innebär inte detta som en generell regel."
Hur ska du ha det, är starkast och/eller störst en av egenskaperna eller inte?
För LEJON kanske men du skrev i ett tidigare inlägg när du pratade om lejon och någon fågel.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Vad har du för argument att detta inte gäller människor, som ju enligt evolutionsteorin är ett djur bland alla andra?
Därför skrev jag att starkast eller att döda konkurrenters avkommor gäller kanske för en art men det betyder inte att det gäller alla djur inklusive människor.
Om det var så att du menade att naturliga urvalet också måste gäller människor, så stämmer det.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Haha, jaså? När ni firar Jul så har det alltså inget med kristen tro att göra, och det har inget med asatro att göra? Hur förklarar du då julgranar, julklappar, varifrån tror du själva ordet "Jul" kommer ifrån, någon vetenskaplig upptäckt?
Exakt vad är det ni firar?
Jag sa att det antagligen ursprungligen kommer från någon hednisk tro men att det inte har något med det att göra när vi nu "firar" jul. Jag säger att jag firar jul men det är inget vi egentligen firar. Jag använder fortfarande det uttrycket.
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Jag har inte sagt att du börjar tro på gudar, men att du understödjer en religiös ritual.
Vilken religiös ritual är det då?Och definition för ateism är avsaknad av tro på en eller flera gudar så då överger jag inte min ateism under några perioder som du påstådde .
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Så du träffar inte nära och kära och umgås lite annars? Måste det finnas julgran, julklappar, kristna sånger för att du ska kunna umgås med dina nära och kära?
Julklappar ger vi inte varandra, kristna sånger kan man vara utan det räcker med låtar om t.ex. snö, tomtar, grisskinkor som rymt och frosty the snowman.
Julgran vill jag ha då de är fina. Men nu har ju inte julgranen en religiöst ursprung utan var som skydd mot onda makter. LOL
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Vad var svaret? Att dina moralnormer måste du hitta utanför evolutionsteorin/"vetenskapen"?
Nej, evolutionsteorin/"vetenskapen" förklara var våran moral kommer ifrån.