2015-10-29, 18:56
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Jag haffade endast de sista sekunderna av videoförhöret med NB på Expressens liverapportering. Någon som har en länk där man kan se hela? Hittar inget.
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/96363
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Hon fick reda på detta om vittnesmålet innan media kom att skriva om det. FUP kom ut i fredags. Hon blev just varnad av polismannen som ringde upp om att media kommer vara ute efter henne.

Varför skulle hon ljuga om att det var NB som stoppade henne den lördagen? Vad vinner hon på det?

Tjenare på dig med!

Det är ingen, (i varje fall inte jag) som påstår att hon ljuger om nåt väsentligt i hennes vittnesmål.
Nu till saken: Varför säger hon att hon inte trodde/hade ingen aning om att hon skulle kunna kallas till rätten idag?

Hon har ju JOGGAT däruppe, är förhörd av snuten, pratade med en som bröt på dålig engelska, kände obehag etc.
Varför trodde hon enligt egen utsago att hon INTE skulle bli kallad till dagens rättegång? Så lite folk som det bor där.
Det är ju en helt absurd tanke från hennes sida i sådana fall.
Hon har läst allt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
MGM har alibi:

18:00 godsägarens fru ser MGM utanför hans hem
19:15 godsägaens son GJ hälsar på MGM utanför hans hem.

Läs FUP !!!

Han har väl inte alibi ändå. Han hinner lätt till cafet. Och sedan hemma igen till 19:15.
2015-10-29, 18:57
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nej det har jag inte påstått heller.
Det jag motsatte mig var påståendet att en psykopat inte gråter. Det gör de visst.

Ja jo det stämmer! När jag citerade dig så trodde jag inlägget du hade citerat skulle komma med.. Det var inte bara riktat emot dig.

Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Har du funderat om de utsattes för psykisk tortyr precis som mgm har utsatts för? Det som kommer fram under sådana metoder har 0 bevisvärde.

Dom har ju bara hörts upplysningsvis de senaste... Jag förstår att det du skriver bara är en teori. Men du tror väl inte själv på allvar att det är så det ligger till?
2015-10-29, 18:57
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
En gissning är att det endast använts sakframställningsvis och då ska de inte ligga till grund för domen, men vi vet hur nämndemän är....
Ok. men då blir det ju knepigt när nu de anhöriga avstått från att vittna.

Informeras de om att deras tidigare utsagor kommer att användas trots att de inte vittnar - och att de kan vara en bättre hjälp för den åtalade om de faktiskt vittnar, trots att åklagaren kallar.
2015-10-29, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Ibland kan det bli så, därför vi har en hovrätt som kan granska "den samlade bedömningen".

Som kan avkunna domar som inte har några domskäl alls.
Eller "har tagit del", "ansluter till". Dvs ingenting anges om hur de har resonerat.
Jag undrar egentligen vad du vet om domstolar i allmänhet. Sitter du i ett ivory tower?
2015-10-29, 18:58
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoffe68
Han har väl inte alibi ändå. Han hinner lätt till cafet. Och sedan hemma igen till 19:15.

Det hade inte räckt för att kidnappa henne, hänga henne. Klä av henne. Frakta henne till boden. Stoppa in henne där och åka hem. Speciellt inte om spekulationerna kring att han tillfredställde sig slälv stämmer.. MGM är inte misstänkt längre. Punkt.
2015-10-29, 18:59
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Snarare en glitch i vittnets minne, såna glitchar har vi allihop.
Tänk om han gett henne en blick, som han gjorde vid bilen, och det triggade minnet ?
Bara ett exempel detta alltså.

Ja och dessutom frågade åklagaren specifikt efter en lukt "luktade han alkohol?" då aktiverades minnet av rök..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Cash-aktivet spelar mindre roll i sammanhanget.. En forensiker kan se precis vad han ha gjort och inte gjort vid datorn (Vid vilken tidpunkt) trots att personen kört ett program som AD-aware eller cc cleaner... Datorn har inte ens använts vid tidpunkten.. Så det sänker hans trovärdighet något.
Liksom IR:s som dillar om spel som inte spelas online, har hon överhuvudtaget följt med i resonemanget om datorn.
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Ang den "okända joggerskans vittnesmål" så har någon här inne -som tydligen är insatt - skrivit att hon är AJ:s svärdotter och att hon vid flera ett flertal tillfällen ätit middag med 35-åringen och hans familj hos AJ.Skulle MGM försöka med henne?Vart försöker "joggerskan" styra i utredningen med ett sådant påstående?

Nej, de har presenterats eller setts vid ett besök i en silo.
Någon middag med MGM och adeln har jag inte sett.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemvisste
Kan man se på DnA om MGM är psykopat.
Men om det är fruns DnA och inte är psykopat då blir det ju svårt att förklara det.

Vad i hela helvete pratar du om? Du tror att det blinkar "PSYKOPAT" på skärmen när man undersöker DNA?
2015-10-29, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Har inte följt AB men kan vara felaktigt. Jag har NLT och Expressen. Är bekräftat som utpekande av åk och TB.
Men läs mina fetade o fundera en stund till ska du se du får ihop det!

Jag har läst och fått ihop vad du tolkar det som. Det jag säger är hur det kan uppfattas för rätten. Du syftar på fotokonfrontationen, jag utgår endast från vad hon säger i rättegången. Om det är som Aftonbladet la fram det identifierar hon både NB men säger samtidigt att hon inte ser skillnad på honom och hans bror, det vill säga att det egentligen kan ha varit lillbrorsan. Kapish? Hon säger emot sig själv.

På NLT:

- Har du sett den andre brodern som också jobbat på gården?
- Jag vet inte vem jag såg den dagen men jag såg en av dem. Jag har inte sett de bredvid varandra.
- Så du kan inte skilja på de, för du vet inte vilken som är vilken?
- Nej, jag vet inte ens om jag sett båda bröderna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in