2015-10-29, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31
om frun eller Gm förgripit sig på något vis på hennes kropp efter hennes död borde väl dna redan ha hittats i hennes underliv kan tyckas eller ?

Hon blev inte våldtagen.
2015-10-29, 18:34
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Ah, suck. Hon är jurist och ville inte påverkas. Vet flera av mina bekanta som har NOLL koll. Inte alla är som vi och följer LH-utredningen frenetiskt.
Hon avstod från att följa ett stort mål i Sverige för att hon är "jurist" och "inte vill påverkas" ... Ja, det låter ju väldigt trovärdigt - not.
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
En möjlig teori är att misstänkte fört över det på trosorna. Och med tanke på att dom hade sex kvällen innan och att han är en skitgris förefaller det mest troligt.

Skulle han ollat trosorna då eller?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Moretex skriver att tårar och vaggande vid ett förhör inte tyder på psykopati.

Psykopater kan vara väldigt ledsna för sin egen del och gråta och må väldigt dåligt när saker och ting inte går som de vill.

Det är inte empatin mot det egna jaget som är nedsatt, det är empatin mot andra.

Studera bloggar och annat som fångar på Death row i USA skriver och du ska möta en sällsam samling av cry babies som är så ledsna, så ledsna för sin egen skull och att de hamnat där de hamnat. Även om en del av dem är hyggligt bra på att låtsas som något annat.
Ta mig i citat nästa gång. Jag vet att psykopater tycker hemskt synd om sig själva och det är intressant att se hur dom gör det. Psykopater är också jäkligt snabba att skylla på andra och att det tagit så lång tid för NB att till slut antyda sin bror som inblandad är intressant, också ovanligt psykopater som ofta enbart tänker på sig själva. Sen finns en del som talar för att han är psykopat men det kommer enbart från hans brors förhör. Jag vet inte hur mycket vikt man ska lägga på hans bror ord då han mest verkade vilja komma ur häktet så fort som möjligt. Som sagt, det är för lite information om NB men att det krävs en riktig psykopat för detta brott är mycket troligt, det oavsett hur det gått till.
2015-10-29, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Domstolen bör inte påverkas av detta däremot vet en jurist mycket väl om vad mened är för något och att det är ett s.k. artbrott.

Det gör inte juristers vittnesmål mer trovärdiga än andras.
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Han kommer ändå låsas in även att han nekar. Han förstår väl att hans DNA på likets kläder givetvis inte bara kommer dit av någon naturlig orsak.
Ja, han kommer sannolikt dömas oavsett.

Fast nu vad min fråga vad han skulle tjäna på att inte tiga. Inte om han skulle bli dömd eller inte.
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Tror du att han hade tänkt att hon skulle visa på en karta om han fick henne till bilen?!?

Han hade nog andra planer om han fått henne dit!!

Har inte AB sagt i förhör att han ägde bara "en kartgrej" i bilen ? Eftersom det var NBs bil.

Edit: Ja, sid 1196 nämns navigeringsutrustning, som Aivaras äger.
Senast redigerad av profundersam 2015-10-29 kl. 18:47.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Hon blev inte våldtagen.

jag tror inte på den teorin.. Det går att använda handskar och skydd som inte lämnar några som helst spår efter misstänkt förövare. att han skulle mördat flickan och sen inte gjort något med kroppen tycker jag låter osannolikt med tanke på vad för slags våldsporr som hittades i hans dator.
2015-10-29, 18:36
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Adriana är mytoman.
Bilen liknar inte en Caddy som hon uppger.
På sidan 892 i FUP kontrolleras MGMs bil. Enda kartan som finns i bilen är en över Litauen.

Ang den "okända joggerskans vittnesmål" så har någon här inne -som tydligen är insatt - skrivit att hon är AJ:s svärdotter och att hon vid flera ett flertal tillfällen ätit middag med 35-åringen och hans familj hos AJ.Skulle MGM försöka med henne?Vart försöker "joggerskan" styra i utredningen med ett sådant påstående?
2015-10-29, 18:36
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Absolut. Sen är det upp till domstolen att avgöra vad de lägger till grund för domen och hur den värderar det hon sagt.
Med andra ord kan hon välja vittnesmål ur FUP eller vittnesmål i rätten, om dessa skiljer sig åt?
Vilken utsaga väger i så fall tyngst?
Det ursprungliga vittnesmålet eller det vittnet sagt i rätten under ed?
Jag vill minnas att det är det i rätten, men att det skulle vara frestande att använda vittnesmålen i polisförhör ändå. Som man f.ö. är inläst på, och tillhör åklagarens gärningsbeskrivning för att kunna väcka åtalet.
2015-10-29, 18:37
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det gör inte juristers vittnesmål mer trovärdiga än andras.

Jag tror att om du vet vad mened är så är du mindre benägen att ljuga i rätten än om du vet var mened är och sannolikheten att veta vad mened är ökar om du är jurist.
2015-10-29, 18:37
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Skulle han ollat trosorna då eller?
Han kan ju ha tagit i snorren - fått fruns sekret på händerna - och sedan rört vid trosan och avsatt DNA.

Det står "minst" två personers DNA - två personers DNA har kunnat identifieras, det är alltså osagt hur många icke-identifierbara avtryck som fanns på trosan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in